رويا نت رويا نت .

رويا نت

طرح پانزي چيست و چگونه آن را تشخيص دهيم؟

طرح پانزي چيست و چگونه آن را تشخيص دهيم؟۱۷ شهريور ۱۴۰۱
از ديرباز تا به امروز، در بازار هاي مالي و ارز هاي ديجيتال كلاهبرداري ‌هاي مالي همواره وجود داشته است. به دليل پر بازده بودن سرمايه گذاري در كريپتوكارنسي، افراد بسياري با روش هاي مختلف، براي به سرقت بردن ارز هاي ديجيتال شما اقدام مي كنند. در ميان اين كلاهبرداري هاي مالي، برخي از كلاهبرداران به دام افتاده و برخي از آن ها با سرمايه هاي هنگفت، از دسترس خارج شده ‌اند. با افزايش آگاهي هاي روز افزون در زمينه كلاهبرداري هاي مالي، تعداد اين كلاهبرداري ها در حال كاهش است، روشي در اين بين وجود دارد كه طرح پانزي نام دارد. اما طرح پانزي چيست؟ طرح پانزي يك روش كلاهبرداري در زمينه سهام و ارز هاي ديجيتال است كه كلاهبرداران با به سرقت بردن سرمايه اوليه كاربران و با دادن وعده هاي بازگشت سود بيشتر، به زنجيره كلاهبرداري خود ادامه مي دهند. تتر ايران در ادامه، به معرفي بيشتر طرح پانزي و روش هاي تشخيص و جلوگيري از اين نوع كلاهبرداري مي پردازد.

طرح پانزي چيست و چگونه به وجود آمد؟

نامگذاري طرح پانزي از روي اسم چارلز پانزي، صورت گرفته است. پانزي يك تاجر ايتاليايي بود كه در كشور آمريكا فعاليت هاي اقتصادي خود را انجام مي داد. چارلز پانزي نخستين فردي بود كه ادعا داشت مي توان از نوسانات ارزهاي ديجيتال براي خريد كوپن ‌هاي پستي، به درآمد هنگفتي رسيد. در آن زمان كوپن ‌هاي پستي نوعي تمبر بودند و ارسال ‌كنندگان نامه هاي پستي به ساير كشور ها از اين كوپن ها براي تسهيل فرايند دريافت پاسخ نامه ها استفاده مي ‌كردند. پانزي ادعا داشت كه مي ‌تواند كوپن ‌هاي پستي را با تخفيف هاي ويژه و با قيمت بسيار كم، از ساير كشور ها خريداري كرده و آن ها را با سود زيادي در آمريكا بفروشد. 
پانزي به سرمايه‌ گذاران وعده مي داد كه سرمايه گذاران در طي مدت ۴۵ روز، ۵۰ درصد و در طي مدت ۹۰ روز، مي توانند سود  ۱۰۰ درصدي داشته باشند. از همين جهت، وي ابتدا موفق به جذب سرمايه‌ گذاري هاي پر سود شد. اما در اين ميان خبري از سرمايه ‌گذاري در كوپن‌ هاي پستي و خريد و فروش آن ها نبود، بلكه  پانزي صرفاً از  سرمايه‌ گذاري‌ هاي جديد، سود سرمايه ‌گذاران قبلي خود را پرداخت مي ‌كرد. در ابتدا، همه‌ كارها طبق نقشه وي پيش مي رفت و سرمايه‌ گذاران در زمان تعيين شده، سود خود را دريافت مي‌ كردند. اما پس از گذشت مدت كوتاهي، رسانه ‌ها به روش كار چارلز پانزي شك كردند. اين امر موجب شد تا دستگاه هاي اجرايي در آمريكا اين پرونده را به دست بگيرند. با فاش شدن اسناد كلاهبرداري پانزي، در دوازدهم اوت ۱۹۲۰، حكم بازداشت وي صادر شد. در طول كلاهبرداري هاي انجام شده توسط پانزي، سرمايه ‌گذاران  چيزي حدود بيست ميليون دلار خسارت ديدند. طرح پانزي در ارز ديجيتال كه امروزه توسط كلاهبرداران در بازار رمز ارز ها انجام مي شود، بر گرفته از روش كلاهبرداري چارلز پانزي است.

طرح پانزي چگونه كار مي كند؟

طرح پانزي چيست و چگونه كار مي كند؟ طرح پانزي يك روش كلاهبرداري در سرمايه ‌گذاري سهام و ارز هاي ديجيتال است كه به سرمايه گذاران و معامله گران وعده سود بسيار زياد با ريسك بسيار كم را مي‌ دهد. در طرح پانزي و طرح هاي مشابه آن، سود هاي وعده داده شده به كاربران، از طريق سرمايه ‌گذاران جديد اين طرح ها تامين مي ‌شود. 
در واقع طرح پانزي به اين صورت عمل مي كند كه شركت، سود سرمايه ‌گذاران قبلي خود را از پول و سرمايه مشتريان جديد تأمين مي ‌كند؛ يعني با پول سرمايه‌ گذاران جديد خود، سود سرمايه گذاران قبلي را پرداخت كرده و مقداري از اين مبلغ را نيز براي خود برمي ‌‌دارد. طرح پانزي تقريباً مشابه طرح شركت هاي هرمي بوده كه طي آن هيچ ارزش افزوده اي توليد نمي شود. با وجود پيشرفت تكنولوژي و روش هاي كلاهبرداري، اين دسته از افراد طرح ها و روش هاي كلاهبرداري خود را بروزرساني مي كنند، اما در تمامي طرح هاي پانزي چند مورد مشترك وجود دارد:

وعده دادن سود قطعي و ريسك كم: هر نوع سرمايه‌ گذاري چه در بازار سهام و يا بازار ارزهاي ديجيتال، ريسك هايي را به همراه دارد. سرمايه ‌گذاران و معامله ‌گراني كه به دنبال سود بيشتري هستند، ريسك بيشتري نيز در سرمايه گذاري هاي خود متحمل مي شوند. بنابراين بايد به هر پروژه‌ يا شركتي كه به شما وعده سود تضميني مي ‌دهد، شك كنيد.
داشتن سود ثابت با وجود هر تغييري در شرايط بازار: ارزش سرمايه‌ شما به عنوان يك سرمايه ‌گذار، با توجه به شرايط و نوسانات بازار ممكن است افزايش و يا كاهش يابد. بنابراين بايد مراقب سرمايه ‌گذاري‌ هايي كه بدون توجه به شرايط و نوسانات بازار به شما وعده سود قطعي مي دهند، باشيد.
فروشندگان و شركت هاي بدون مجوز: فروشندگان و شركت‌ هايي كه در اين زمينه فعاليت مي كنند، بايد  توسط قانون‌ گذاران هر كشور مجوز فعاليت دريافت كنند. اما شركت‌ هاي طرح پانزي جزو فروشندگان و شركت ‌هايي هستند كه بدون مجوز فعاليت مي كنند.
استراتژي‌ ها و روش هاي سرمايه‌ گذاري طرح‌ پانزي  بسيار پيچيده و نامشخص است: بهتر است از سرمايه ‌گذاري‌ هايي كه روش آن ها را نمي دانيد و اطلاعات كاملي در رابطه با آن ها نداريد، اجتناب كنيد. پروژه ها و طرح هاي پانزي نيز اغلب داراي استراتژي‌  نامشخص و پيچيده و غيرقابل دركي هستند.  
سرمايه گذاران قادر به مشاهده سند رسمي سرمايه‌ گذاري هاي خود نيستند: گزارش هاي حساب كاربري و سرمايه گذاري بايد شفاف و قابل مشاهده باشد، در غير اين صورت مي تواند يك تهديد براي سرمايه گذاري شما باشد.
سرمايه گذاران براي دريافت پول ‌هاي خود دچار مشكل هستند: اگر به عنوان يك سرمايه گذار نمي توانيد به پول هاي خود دسترسي داشته باشيد، بايد به شركتي كه در آن سرمايه گذاري مي كنيد، شك‌ كنيد. شركت هاي پانزي نيز با پيشنهاد سود بيشتر به سرمايه گذاران آن ها را از برداشت پول و سرمايه خود منع مي كنند. 
چگونه طرح پانزي را تشخيص دهيم؟
همانطور كه گفتيم طرح پانزي در ارز ديجيتال، روشي است كه در آن شركت ها و افراد مختلف با وعده سود هاي بسيار زياد و نجومي، سرمايه افراد را جذب كرده و به منظور اعتماد بيشتر، در ماه هاي اول، سود خوبي را به سرمايه گذاران پرداخت مي كنند. از آن جايي كه شركت هاي پانزي امروزه با روش هاي نويني اقدام به كلاهبرداري از سرمايه گذاران و كاربران كريپتو مي كنند، شناسايي روش هاي تشخيص اين طرح، مي تواند در جلوگيري از اين كلاهبرداري ها نقش مهمي داشته باشد.

تيم توسعه ‌دهنده شركت و سابقه فعاليت آن ها را به طور دقيق بررسي كنيد: اگر پروژه مورد نظر از سابقه خوبي برخوردار بود، مي تواند گزينه خوبي براي سرمايه گذاري باشد. در غير اين صورت وجود هر نوع ابهام در رابطه با سابقه شركت و افراد توسعه دهنده آن، مي‌ توان گفت اين پروژه يا شركت با طرح پانزي كار مي كند و‌ كلاهبرداري است.
دفتر مركزي پروژه يا شركت و اطمينان از صحت آدرس آن: براي تشخيص پانزي بودن يك شركت يا پروژه بايد آدرس دفتر و تيم توسعه دهنده آن را بررسي كنيد و براي اطمينان بيشتر از وجود شركت، آن را استعلام بگيريد. در خصوص ارز هاي ديجيتال، بررسي وايت پيپر هر پروژه مي تواند اطلاعات دقيقي درباره پروژه مورد نظر به شما ارائه دهد.
بررسي هدف پروژه: اگر يك پروژه يا يك شركت سعي داشته باشد تا مشكلي از بلاك چين را حل كند و وعده هاي سود كلاني به كاربران ندهد، مي توان تا حدي از پانزي نبودن اين پروژه اطمينان حاصل كرد.
 مجوز هاي قانوني پروژه: قبل از اقدام به هر گونه سرمايه گذاري، بايد از قانوني بودن مجوز ها و همچنين صحت آن ها اطمينان حاصل كنيد. 
 مبلغ سود دهي طرح معقول باشد: معمولاً شركت ها و پروژه هاي پانزي سود هاي نجومي و غير معقول را به مشتريان خود وعده مي دهند. 
طرح پانزي و ارز ديجيتال

طرح هاي پانزي مختلفي در زمينه ارز هاي ديجيتال اجرا مي شود و با بهانه كسب سود هاي كلان، اقدام به كلاهبرداري از سرمايه گذاران و كاربران ارز هاي ديجيتال مي كنند. آشنايي با طرح هاي پانزي در ارزهاي ديجيتال و روش هاي تشخيص آن ها مي تواند در جلوگيري از اين كلاهبرداري ها نقش مهمي داشته باشد. بيت كانكت، يك نمونه از طرح پانزي در ارز ديجيتال بود كه در سال ۲۰۱۶ فعاليت خود را در اين زمينه آغاز كرد. اين طرح به كاربران وعده مي داد كه مي توانند با سرمايه‌ گذاري بيت كوين، بيش از ۴۰ درصد سود در ماه دريافت كنند و مبلغ سرمايه گذاري اصلي خود را بين بازه‌ هاي زماني ۱۲۰ تا ۲۹۹ روزه بازپس بگيرند. شرطي كه براي حضور در اين طرح وجود داشت، سرمايه‌ گذاري حداقل مبلغ  ۱۰۰ دلار و همچنين معرفي افراد ديگر به اين پروژه بود. در بيت كانكت، پرداخت سود تنها به نفرات اول پروژه امكان پذير بود. زيرا هرچه تعداد زيرمجموعه ‌ها افزايش مي يافت، مديريت انتقال پول و سرمايه سخت تر مي شد. سرمايه ‌گذاران اوليه در اين طرح ۵% كارمزد، سطح پايين تر ۳% و سطح بعدي ۲% از سود را دريافت مي ‌كردند، و پس از آن ميزان سود دهي به طور كامل قطع مي شد. نشانه هاي هشدار بيت كانكت، شامل وعده‌ هاي سود زياد و غيرمنطقي، ايجاد توكن رمزارز بدون هدف و بدون پشتوانه‌ي BCC، ساختار هرمي پروژه ها و همچنين وعده سرمايه‌‌گذاري بدون ريسك بود.


برچسب: طرح پانزي چيست،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۴:۲۸ توسط:امير علي يوسفي موضوع: نظرات (0)

مهم ترين تكنيك هاي فروش و بازاريابي

مهم ترين تكنيك هاي فروش و بازاريابي۲۱ شهريور ۱۴۰۱
 در كسب و كار
 ۰

تكنيك فروش و بازاريابي چيست؟
 
WhatsappTelegramLinkedin
 
 
امروزه عموم مردم با مفهوم «فروش و بازاريابي» آشنايي دارند. اما عده كمي از نحوه بكارگيري و روش هاي صحيح آن براي افزايش فروش خود مطلع هستند. در گذشته، نحوه فروش و رشد كسب و كارها امري ساده تلقي مي شد، اما در جهان امروزي كه تكنيك هاي بسياري براي رشد تجارت ها در دسترس قرار دارد، آشنايي با انواع تكنيك هاي فروش و بازاريابي امري ضروري براي صاحبان مشاغل گوناگون تلقي مي شود. بازاريابي و فروش، معمولا دو محرك اصلي هر كسب و كاري محسوب مي شوند و بدون استراتژي مناسب براي هر كدام، رشد تجارت ها امري دشوار خواهد بود. تكنيك فروش و بازاريابي، به مجموعه اقداماتي اطلاق دارد كه تبديل مخاطبان هر شغل به مشتري نهايي را موجب مي شود. از همين روي، در ادامه اين مقاله از پي فا، ليست تكنيك هاي فروش و بازاريابي قرار گرفته است كه به گسترش كسب و كار هاي مختلف كمك شاياني مي نمايد.

تكنيك فروش و بازاريابي چيست؟
مهم ترين تكنيك هاي فروش و بازاريابي
بدون يك استراتژي صحيح بازاريابي، ممكن است تمام برنامه ريزي هاي شما براي گسترش كسب كارتان بيهوده باشد. اما تكنيك فروش چيست؟ تكنيك بازاريابي و فروش به استراتژي هايي گفته مي شود كه براي دستيابي به اهداف كليدي يك سازمان به كار گرفته مي شود و آينده آن را تضمين مي كند. نكته حائز اهميت اين است كه، بيش از هزاران تكنيك بازاريابي گوناگون وجود دارد. بنابراين انتخاب بهترين و به روز ترين استراتژي هاي فروش، مي تواند چندين مرحله فروشندگان را رو به جلو سوق دهد. از همين روي، در ادامه اين مقاله، جديد ترين روش هاي بازاريابي را معرفي كرده و ليست تكنيك هاي فروش كه براي هر كسب و كاري مفيد واقع شود را آماده كرده ايم.

ليست تكنيك هاي فروش
مهم نيست كسب و كار شما نوپا است يا داراي يك سازمان بزرگ خدماتي هستيد، تجارت هميشه نيازمند يك ليست به روز و حرفه اي از تكنيك هاي جديد و كاربردي فروش است، تا محصولات يا خدمات آن توسط مشتري هاي بيشتري ديده شود. از همين روي پيش از هر چيزي، ليستي دقيق از استراتژي هاي خود براي ارائه محصولات يا خدمات كسب و كارتان تهيه كنيد. براي اين كار، شما نيازمند يك برنامه دقيق براي تبليغات، نحوه ارتباط گرفتن با مشتري ها، تشويق مشتري و جذب مشتري هاي وفادار هستيد كه روش هاي زير، به دستيابي اين اهداف كمك مي كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در رابطه با فروش و بازاريابي مي توانيد مقاله ي افيليت ماركتينگ، تست A/B و افزايش فروش در اينستاگرام را مطالعه نماييد.

نياز مشتري را درك كنيد
ممكن است شما فكر كنيد كه نياز مشتري را مي شناسيد و دقيقا مي دانيد كه هر مشتري چه محصول يا خدماتي را انتخاب مي كند. اما بايد بگوييم، حتي اگر شما از يك صنف مشخص برخوردار باشيد، ممكن است درك درستي از نياز مشتري نداشته باشيد. در برخي موارد شناخت مشتري مي تواند پيچيده باشد، زيرا ممكن است حتي خود مشتري نيز دقيقا مطمئن نباشد كه چه محصول و خدماتي را نياز دارد و يا در رابطه با نياز خود اطلاعات مفيدي نداشته باشد.

تاثير معجزه آساي تبليغات را دست كم نگيريد
تبليغات يكي از موثر ترين روش هاي فروش محسوب مي شود. زيرا از طريق تبليغات گوناگون، شما مي توانيد كسب و كار خود را در معرض ديد افراد بيشتري قرار داده و در نهايت جذب مصرف كننده بيشتري نيز داشته باشيد. بنابراين انتخاب تبليغات مناسب براي كسب و كارتان، از اصلي ترين استراتژي هاي بازاريابي به شمار مي رود. چند نمونه از بهترين روش هاي تبليغات كه براي هر كسب و كاري مي تواند مفيد واقع شود، به شرح زير است:

 تبليغات بيلبوردي
 تبليغات در فضاي اينترنت و شبكه هاي اجتماعي
 تبليغات چاپي
 استفاده از تيم فروش براي بازاريابي تلفني و يا حضوري
از علم روانشناسي در فروش استفاده كنيد
روانشناسي يكي از قدرتمند ترين علم هاي جهان است كه مي توان از تاثيرات آن در تمامي صنايع بهره مند شد. علم روانشناسي در فروش، به مجموعه اقداماتي اشاره دارد كه درك بهتر مشتري، پرسش هاي صحيح و به موقع، شناخت نياز مشتري و بازي با ذهن مشتري را شامل مي شود. اگر شما دقيقا كسب و كار خود را بشناسيد، مي توانيد به خوبي مشتري هاي هدف را شناسايي كرده و محصول يا خدمات خود را به آن ها ارائه دهيد. روانشناسي فروش مستلزم آموزش است. شما بايد دقيقا بدانيد هدف مشتري از هم صحبتي با شما چيست و چگونه مي توانيد هر مشتري را به سمت استفاده از محصولات يا خدمات خود سوق دهيد. مهم ترين اصل در روانشناسي فروش، نشان دادن مورد اعتماد بودن كسب و كار و جذابيت براي مشتري است. اما با اين حال روانشناسي فروش يك مبحث گسترده است كه نياز به آموزش و تمرين هاي بسيار دارد.

از شبكه هاي اجتماعي استفاده كنيد
امروزه يكي از پر قدرت ترين و پر مخاطب ترين ابزار هاي جهان را مي توان شبكه هاي اجتماعي معرفي كرد. بستر هايي مانند گوگل، اينستاگرام، تلگرام، يوتيوب، لينكدين و… از محبوب ترين شبكه هاي اجتماعي روز دنيا محسوب مي شوند كه از كاربران جهاني برخوردار هستند. در نتيجه قرار گرفتن كسب و كار شما در بستر اينترنت و يا تبليغ آن در شبكه هاي اجتماعي مجازي، برابر است با ديده شدن توسط ميليون ها كاربر از نقاط گوناگون جهان. اگر از مغازه، سازمان يا حتي كمپاني هاي بزرگ برخوردار هستيد، مي توانيد تنها با ساخت يك وب سايت در گوگل يا ساخت اكانت در ساير شبكه هاي اجتماعي مجازي، فروشگاه آنلاين خود را راه اندازي كرده و فروش خود را چند برابر كنيد. برخي از بهترين راه هاي تبليغات در فضاي مجازي، به شرح زيرهستند:

 ساخت وب سايت در گوگل
 تبليغات بنري آنلاين
 تبليغات موبايلي و نصب اپليكيشن
 تبليغات در شبكه اجتماعي هاي
 تبليغات ايميلي
 رپورتاژ يا آگهي
همچنين استفاده از كسب و كار هاي اينترنتي و تبليغ محصولات و خدمات بر بستر اينترنت، نه تنها فروش شما را افزايش مي دهد، بلكه راهي آسان را در اختيار شما قرار مي دهد. زيرا در فروش آنلاين، صاحبان شغل مي توانند با استفاده از يك درگاه پرداخت امن، پروسه پرداخت مشتري ها را بهبود و سرعت بخشيده و در نهايت فروش بيشتري را به ارمغان بياورند.


برچسب: مهم ترين تكنيك هاي فروش و بازاريابي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۹:۱۶ توسط:امير علي يوسفي موضوع: نظرات (0)

تبليغات همسان (Native Ads) چيست؟ مزايا و معايب آن

تبليغات همسان (Native Ads) چيست؟ مزايا و معايب آنهر آنچه بايد در رابطه با تبليغات همسان بدانيد
۲۱ شهريور ۱۴۰۱
 در كسب و كار
 ۰

تبليغات همسان چيست؟
 
WhatsappTelegramLinkedin
 
 
بازاريابان با چالش ‌هاي زيادي در رابطه با انواع تبليغات روبرو هستند، يكي از اين چالش ‌ها رساندن پيام‌ هاي شركت‌ ها و برندها به مخاطبان و جلب مشاركت افراد در فضايي است كه مخاطبان بيش از هر زمان ديگري توسط محتوا‌هاي تبليغاتي بمباران شده‌ اند. استقاده از روش‌ هاي تبليغاتي سنتي براي مخاطبان بسيار آزار دهنده تلقي شده و جلب توجه آن ها به يك برند يا محصول با مشكل مواجه مي شود. امروزه ايجاد روش هاي نوين تبليغاتي، موجب كاهش مزاحمت ها و افزايش تاثيرگذاري تبليغات شده است. يكي از انواع روش هاي نويني كه امروزه براي تبليغات استفاده مي شود، تبليغات همسان يا Native Ads است. تبليغات همسان نوع جديدي از روش هاي تبليغاتي است كه در آن محتواي تبليغ به شكل مطالب يك وب سايت در آمده و در شبكه هاي مجازي و موتورهاي جستجو نمايش داده مي شود. در واقع تبليغات همسان با هدف افزايش ميزان تاثير گذاري در ذهن مخاطبان ايجاد شده است. در اين مقاله پي فا، سايت جامع ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت، به بررسي بيشتر مفهوم تبليغات همسان مي پردازد.

تبليغات همسان چيست؟
تبليغات همسان (Native Ads) چيست؟ مزايا و معايب آن
تبليغات همسان چيست؟ تبليغات همسان روش جديدي براي بازاريابي برندها و محصولات است كه در آن محتواي تبليغ شده در بستر ساختاري مشابه با محيط به مخاطبان و مشتريان ارائه مي شود. استفاده از روش تبليغ همسان در پلتفرم اينستاگرام به اين صورت است كه تبليغ محصول، مانند يك پست يا استوري در ميان ساير انواع پست هاي اين شبكه اجتماعي نمايش داده مي شود. در گوگل و موتورهاي جستجو نيز استفاده از روش تبليغ همسان، به اين صورت است كه لينك هاي تبليغاتي محصولات مختلف با ساختاري مشابه الگوي لينك هاي معمولي به مخاطبان نمايش داده مي شود. استفاده از تبليغات همسان براي بازاريابي شركت ها و برندهاي مختلف موجب تاثير گذاري بيشتر يك محصول يا برند در ذهن مشتريان شده و توجه آن ها را به خود جلب مي كند.

انواع تبليغات همسان
تبليغات همسان چيست و‌ چه انواعي دارد؟ تبليغات همسان (native) روش جديدي از تبليغات ديجيتالي است كه با ايجاد ظاهري مشابه با لينك ها و رابط هاي كاربري سايت هاي مختلف و قرار گيري در وب سايت هاي مرتبط، ميزان اثر بخشي و تاثير گذاري يك تبليغ را به طرز چشمگيري افزايش مي دهد. همانطور كه گفتيم، تبليغات همسان مشابه سايت هاي ارائه دهنده تبليغ است كه اين موضوع موجب القاي حس تبليغ به مخاطبان نشده و به اين ترتيب تاثير گذاري آن را افزايش مي دهد.

محتواي حمايت‌ شده
محتواي حمايت شده يكي از انواع تبليغات همسان است كه اغلب برندها و شركت هاي بزرگ از اين روش استفاده مي كنند. در اين روش براي برندينگ و ارائه خدمات و محصولات، مقاله ها و لينك هاي مرتبطي در وب سايت هاي ناشران و نويسندگان بزرگ قرار داده مي شود و از اين طريق اقدام به جذب مخاطب و مشتري مي كنند. اين روش تبلغاتي براي كسب و كارهاي كوچك نيز استفاده مي شود و ميزان تاثير گذاري آن ها را افزايش مي دهد.

محتواي پيشنهاد شده
اين روش تبليغي نيز يكي ديگر از انواع تبليغات همسان است كه در آن از قسمت هاي مختلف يك وب سايت لينك هاي مختلف و‌ گوناگوني به مخاطبان پيشنهاد مي شود. اين لينك هاي پيشنهادي در واقع يك روش تبلغات همسان با محتواي پيشنهاد شده هستند كه به ازاي هر كليك و دريافت مبلغي مشخص، در وب سايت هاي مختلف نمايش داده مي شوند.

مزايا و معايب تبليغات همسان
استفاده از تبليغات همسان نيز مانند هر روش تبليغ ديگر داراي مزايا و معايبي است.

از مزاياي اين روش تبلغاتي مي توان به موارد زير اشاره كرد:

يكي از مهم‌ ترين مزاياي تبليغات همسان اين ويژگي است كه با نمايش دادن تبليغ به صورت مشابه با ظاهر سايت، يكپارچگي سايت، هويت بصري و تجربه كاربري حفظ مي شود.
انواع روش هاي تبليغات همسان، نرخ كليك وب سايت ها را افزايش داده و از اين طريق كسب درآمد زيادي را براي سايت ها فراهم مي كند.
تبليغات همسان اغلب به صورت يك عكس يا تيتر به كاربران وب سايت ها پيشنهاد شده و مزاحمتي براي آن ها ايجاد نمي كنند.
تعرفه تبليغات همسان، به ازاي كليك (PPC) محاسبه مي شود و براي ايجاد و نمايش اين تبليغ در سايت هاي مختلف، هزينه اي پرداخت نمي شود.
تبليغات همسان نسبت به ساير انواع روش هاي تبليغاتي توجه كاربران بيشتري را به خود جلب كرده و عملكرد بهتري ارائه مي دهد.
تبليغات همسان همچنين نسبت به انواع روش هاي تبليغ سنتي مانند تبليغات بنري ارزان‌ تر بوده و هزينه هاي كمتري را شامل مي شوند.
معايب تبليغات همسان

در روش تبليغات همسان مخاطب ممكن است نتواند محتواي اصلي و محتواي تبليغ شده در يك وب سايت را تشخيص دهد، از همين جهت، اغلب با كلمات Ad و Sponsored كه در محتواهاي تبليغي استفاده مي شود، به مخاطبان اين موضوع يادآوري مي ‌شود كه محتواي مورد نظر تبليغي بوده و به ازاي پرداخت هزينه براي او نمايش داده شده است.
يكي ديگر از معايب تبليغات همسان اين است كه محتواي تبليغ، با استانداردهاي وب سايت ارائه شده تبليغ ممكن است همخواني نداشته باشد و اين احتمال وجود داشته باشد كه تصوير برند، در ذهن مخاطبان تضعيف شود.

چرا استفاده از تبلغات همسان اهميت دارد؟
يكي از مهمترين استراتژي ‌هايي كه در ميزان موفقيت روش هاي تبليغاتي وجود دارد، استفاده از يك روش تبليغ مناسب با محتواي محصول و برند است. از آنجايي كه انواع تبليغات همسان بر پايه محتواي محصول يا خدمات انجام مي شود، روش موثري براي بازاريابي محسوب مي شود. همچنين اين روش تبليغاتي هزينه كمتري را شامل شده و براي انواع كسب و كارها مناسب است و تاثيرگذاري بيشتري را در ذهن مخاطبان ايجاد مي كند.


برچسب: تبليغات همسان (Native Ads) چيست؟ مزايا و معايب آن،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۵:۳۳ توسط:امير علي يوسفي موضوع: نظرات (0)

۱۰ فيلم كه افراد فعال در حوزه مالي بايد تماشا كنند

۱۰ فيلم كه افراد فعال در حوزه مالي بايد تماشا كنندمعرفي فيلم هاي برتر در حوزه مالي
۲۱ شهريور ۱۴۰۱
 در اطلاعات عمومي
 ۰

معرفي فيلم هاي برتر در حوزه مالي
 
WhatsappTelegramLinkedin
 
 
فيلم هايي كه در حوزه مالي توليد مي شوند، بخش بزرگي از صنعت سينماي جهان را تشكيل مي دهند. سالانه فيلم هاي مالي بسياري در ژانرهاي مختلف توسط بزرگترين كارگردان هاي جهان توليد شده و به نمايش در مي آيد، ما نيز به معرفي ۱۰ فيلم كه افراد فعال در حوزه مالي بايد تماشا كنند پرداخته ايم. اكثر اين فيلم ها، افراد حرفه اي در زمينه بازار هاي مالي را با اغراق به تصوير مي كشند، كه اطلاعات مختلفي را در اين زمينه به بينندگان مي دهند. در اين مقاله از پي فا، سايت رسمي ارائه دهنده درگاه پرداخت، به بررسي برترين فيلم ها در حوزه ي مالي مي پردازيم.

فيلم هاي برتر در حوزه هاي مالي
با توجه به اينكه همه ما زمان بيشتري را در خانه و در مقابل تلويزيون مي گذرانيم، بهتر است اين زمان را به مشاهده فيلم هاي برتر مالي صرف كنيم و از اين طريق استراتژي هاي مالي و سرمايه گذاري خود را به روز كنيم. صنعت سينما مجموعه اي از فيلم هاي سينمايي اختصاص داده شده به مسائل مالي با ژانرهاي اكشن و هيجان انگيز، كمدي و درام دارد كه تماشاي آن براي بينندگان مي تواند جذاب و پر از ايده هاي سرمايه گذاري باشد. بسياري از فيلم هاي پرفروش هاليوود با وجود تمركز بر شخصيت هاي بزرگتر از زندگي و تمايل به زرق و برق افراطي، بينش هاي مالي ارزشمندي را ارائه مي دهند كه همه ما مي توانيم آن ها را در زندگي روزمره خود بگنجانيم. در ادامه به معرفي ده فيلم برتر در حوزه مالي مي پردازيم.

معرفي فيلم هاي برتر در حوزه مالي
فيلم هاي مختلفي توسط فيلم سازان و كارگردانان مطرح جهان در زمينه سرمايه گذاري و امور مالي توليد شده است كه تماشاي آن ها مي تواند بر ديدگاه شما تاثير بگذارد.

1-وال استريت1987 (Wall Street)
۱۰ فيلم كه افراد فعال در حوزه مالي بايد تماشا كنند
وال استريت (۱۹۸۷) يكي از فيلم هاي برتر در حوزه مالي است كه در شهر نيويورك در مورد سرمايه گذاري از طريق بورس ساخته شده است. اين فيلم تمايلات بي‌ رحمانه سرمايه گذاران براي ثروتمند شدن را افشا مي ‌كند. در اين فيلم چارلي شين نقش قهرمان داستان، باد فاكس، يك سرمايه گذار باهوش در كنار مايكل داگلاس، كه گوردون گكو، تاجر بسيار ثروتمند شركت وال استريت را به تصوير مي كشد، حضور دارد.
وال استريت (۱۹۸۷) توسط اليور استون ساخته شد. اليور استون در ابتدا ايده فيلمي را پيشنهاد داد كه به عنوان طمع شناخته مي شد، اما بعد ها اين سناريو به وال استريت (۱۹۸۷) تبديل شد كه مورد تحسين منتقدان قرار گرفت.

2-ركود بزرگ (The Big Short)
فيلم برتر در حوزه مالي
ركود بزرگ يا The Big Shortيك فيلم برتر در حوزه مالي است كه داستان مجموعه‌ اي از سرمايه گذاران است كه در سال هاي ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ ميلادي بحران اقتصادي سقوط مسكن را پيش بيني كرده بودند و با شرط بندي روي سقوط ارزش سهام شركت هاي مختلف، توانستند سودهاي ميلياردي كسب كنند. اين فيلم در واقع تمامي واقعيات بحران هاي اقتصادي در سال ۲۰۰۸ را به خوبي بازگو كرده است وتماشاي آن به شدت پيشنهاد مي شود.

3-درخواست نهايي (Margin Call)
درخواست نهايي از برترين فيلم هاي مالي
درخواست نهايي يا Margin Call يك فيلم با ژانر درام و هيجان انگيز است كه سال 2011 با كارگرداني جي سي چاندور ساخته شد. اين فيلم به موضوعاتي در حوزه ي مالي مي پردازد و به بحران مالي سال 2007-2008 اشاره دارد. اين فيلم از بحران وام مسكن در سال 2007 و توسط Lehman Brothers الهام گرفته شده است، كه در سال 2008 اعلام ورشكستگي كرد.

4- اتاق سهام (Boiler Room)
يكي از فيلم برتر در حوزه مالي
اين فيلم، داستان جواني ۱۹ ساله به نام ست را روايت مي كند كه از راه اندازي يك كازينو در آپارتمانش درآمد خوبي به دست مي آورد. پدر او كه يك قاضي پرآوزه است، متوجه اين موضوع مي شود و او را مجبور به ترك اين كار مي كند. ست در جستجوي يك شغل ديگر و با كمك استراتژي هاي مالي خود، كار جديدي را آغاز مي كند. اين فيلم اولين فيلم نويسندگي و كارگرداني بن يونگر است كه مي گويد هنگام نوشتن فيلمنامه با دلال هاي زيادي مصاحبه كرده است تا بتواند چنين فيلمي را به نمايش بگذارد.

5- اماكن تجاري (Trading Places)
فيلم اماكن تجاري يكي از فيلم هاي برتر مالي
فيلم اماكن تجاري يا Trading Places كه در سال 1983 منتشر شد، يك فيلم آمريكايي كمدي و تركيبي عالي از سرگرمي و روشنگري در مورد برخي از مسائل كليدي است كه به طور مكرر در بازارهاي مالي مشاهده مي شود. اين فيلم با معرفي دو برادر به نام‌ هاي راندولف و مورتيمر دوك، كه برادران دوك ناميده مي‌ شوند، شروع مي‌ شود كه يك شركت كارگزاري موفق كالا، دوك و دوك، در ايالت فيلادلفيا را اداره مي‌ كنند. برادران دوك با يكديگر شرط بندي عجيبي مي كنند كه طبق آن بايد يك تاجر بسيار ثروتمند و يك فرد فقير و بي خانمان براي مدتي جاي خود را با يكديگر عوض كنند. طبق شرط بندي اين دو برادر بايد جوان ثروتمندي به نام لوييس موقعيت زندگي خود را با يك بي خانمان به نام بيلي عوض كند و تا اتمام نتيجه شرط بندي به اين كار ادامه دهند.
جان لنديس كارگردان اين فيلم، با زباني ساده و روشن به جامعه اجتماعي، اقتصادي و نژادي آن دوران آمريكا اشاره دارد و در عين اين كه فيلم ماهيت كمدي دارد، مفاهيم انساني و اخلاقي قابل توجهي به بينندگان مي ‌آموزد.

6- روحيه تيمي (Team Spirit)
يكي از ۱۰ فيلم برتر در حوزه مالي
فيلم Team Spirit يا روحيه تيمي بر اساس وقايع يك كلاهبرداري ورزشي واقعي ساخته شده است. اين فيلم با ژانر درام جذاب در مورد فعاليت هاي تجاري يك شخص در يكي از بزرگترين بانك هاي جهان است كه فيلم ظهور و سقوط يك فرد ناشناس به يك اختلاس گر را در ميان بحران مالي سال 2008 روايت مي كند.

7- بربرها پشت دروازه (Barbarians at the Gate)
فيلم بربرها پشت دروازه
بربرها در پشت دروازه (1993) يك فيلم تلويزيوني بر اساس كتابي پرفروش از برايان بارو و جان هليار است. اين فيلم بر خريد اهرمي RJR Nabisco تمركز دارد كه در سال 1988 اتفاق افتاد. اين فيلم درس هاي مهمي در مورد طمع شركت ها و اجراي معاملات چند ميليارد دلاري به بينندگان مي آموزد.
اين فيلم با معرفي F. Ross Johnson ، رئيس و مدير عامل RJR Nabisco، يك شركت دخانيات و مواد غذايي كه دفتر مركزي آن در شهر نيويورك قرار دارد، شروع مي شود.

8- معامله گر سركش (Rogue Trader)
فيلم معامله گر سركش
معامله گر سركش (۱۹۹۹) يك فيلم درام بريتانيايي است كه زندگي نيك ليسون، تاجر سابق در سنگاپور را به تصوير مي ‌كشد. داستان اين فيلم از وقايع واقعي الهام گرفته شده است كه سيستم مالي جهاني را تكان داد و منجر به فروپاشي دومين بانك تجاري قديمي جهان به نام Barings Bank مستقر در انگلستان شد. اين فيلم بر اساس كتابي از نيك ليسون به نام معامله گر سركش ساخته شده است.
فيلم معامله گر سركش با معرفي نيك ليسون شروع مي شود، فردي كه كار خود را با كار در بانك Barings در اندونزي آغاز مي كند و بعداً به عنوان معامله گر در مقر معاملاتي اين بانك در بورس بين المللي پول سنگاپور (SIMEX)، كار مي كند.

9- رواني آمريكايي (American Psycho)
فيلم برتر مالي
رواني آمريكايي American Psychoيك فيلم با ژانر ترسناك است كه در سال ۲۰۰۰ به نمايش درآمد. اين فيلم در واقع بر اساس رمان رواني آمريكايي نوشته برت ايستون اليس در سال 1991، ساخته شد كه در آن كريستين بيل در نقش پاتريك بيتمن، يك بانكدار سرمايه گذاري در نيويورك كه زندگي دوگانه اي را به عنوان يك قاتل زنجيره اي دارد، بازي مي كند. در اين فيلم بيتمن كه توسط دنيايي از كپيتاليسم و پوچي احاطه شده است، بر اساس افكار و انگيزه هاي رواني خود عمل مي كند و آشفتگي هاي دروني او‌ منجر به اتفاقات ناگواري مي شود.

10- در جستجوي خوشبختي (The Pursuit of Happyness)
در جستجوي خوشبختي، از برترين فيلم هاي مالي
در جستجوي خوشبختي يك فيلم درام آمريكايي است كه در سال ۲۰۰۶ به كارگرداني گابريل موچينو ساخته شد. داستان اين فيلم با بازي ويل اسميت در نقش كريس گاردنر و در سال ۱۹۸۱ در سانفرانسيسكو روايت مي شود كه در آن گاردنر و پسر پنج ساله اش از خانه خود بيرون رانده شده اند و جايي براي رفتن ندارند. اين فيلم روايت تلاش هاي مداوم گاردنر براي رسيدن به يك زندگي معمولي است كه توجه بسياري از بينندگان را به خود جلب كرده است. شايان ذكر است كه ويل اسميت براي بازي در اين فيلم نامزد اسكار شده است.


برچسب: ۱۰ فيلم كه افراد فعال در حوزه مالي بايد تماشا كنند،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۴:۴۷ توسط:امير علي يوسفي موضوع: نظرات (0)

معرفي زبان هاي محبوب برنامه نويسي بلاك چين

معرفي زبان هاي محبوب برنامه نويسي بلاك چين۲۲ شهريور ۱۴۰۱
امروزه فناوري بلاكچين محبوبيت زيادي پيدا كرده و در طول سال‌ هاي اخير، به كاهش مشكلات بي شماري كمك كرده و‌ موجب ايجاد فناوري هاي جديد در صنايع مختلف شده است. بلاك چين همچنين ثابت كرده است كه پتانسيل اصلاح كل اقتصاد را نيز دارد. در خلال سال‌ هاي 2017 تا 2020، تقاضا براي بلاك چين تقريباً 2000 درصد افزايش يافت و به يكي از با ارزش ‌ترين فناوري ‌ها در صنعت تبديل شد. همچنين انتظار مي رود تا سال 2024، ارزش خالص بازار بلاك چين حدود 20 ميليارد دلار باشد. اين فناوري مزايا و‌ قابليت هاي فراواني دارد، از اين رو بسياري از سازمان‌ ها به دنبال استخدام توسعه‌ دهندگان بلاك چين هستند. با افزايش تقاضا براي توسعه دهندگان برنامه هاي بلاك چين، رقابت در اين زمينه نيز افزايش يافته است. به همين منظور توسعه دهندگان و علاقه مندان به اين فناوري، بايد با زبان برنامه نويسي بلاكچين آشنا باشند. در اين مقاله از تتر ايران به معرفي ۱۰ زبان برنامه نويسي برتر بلاكچين مي پردازيم.

بلاكچين چيست؟
 بلاك چين يك سيستم ثبت اطلاعات و گزارش و‌ زنجيره اي از بلوك ها است. بلوك ها در بلاكچين، اطلاعات ديجيتالي هستند كه با استفاده از رمزنگاري به هم متصل مي شوند. هر يك از اين بلوك ها حاوي يك تابع هش رمزنگاري است كه به بلوك قبلي، اطلاعات ديجيتال موجود در بلوك را پيوند مي دهد. ساختار بلوك هاي بلاكچين به گونه اي است كه تغيير داده ها بسيار دشوار است. بنابراين مي توان گفت بلاكچين شفافيت تراكنش ها را تضمين كرده و در عين حال امنيت را حفظ مي كند. دستكاري بلوك ها در بلاكچين تقريبا غيرممكن است، و اين امر سبب مي شود كه اين فناوري در زمينه هايي مانند بانكداري، مالي و ساير زمينه ها بسيار محبوب شود. در حال حاضر، توسعه دهندگان بلاك چين نقش بسيار مهمي در ايجاد فناوري هاي جديد دارند؛ از اين رو يادگيري برنامه نويسي بلاكچين، مي تواند به شما كمك كند تا نقش مهمي در توسعه بلاك چين داشته باشيد.

چرا بلاكچين محبوب است؟
بلاك چين يك دفتر كل مشترك و توزيع شده از سوابق تراكنش ها است كه در بلوك هاي داده به هم پيوسته و در رايانه هاي مختلف توزيع شده اند. دفتر كل بلاكچين، سابقه تمام تراكنش هاي انجام شده در شبكه همتا به همتا را نگه مي دارد و توسط ماينرهايي كه رايانه ‌هاي قدرتمندشان تراكنش ‌ها را كنترل مي‌ كنند، اداره مي‌ شود. بلاك چين مي تواند طيف وسيعي از كاربردها را در صنايع مختلف پشتيباني كند. فناوري بلاكچين مزاياي بسياري دارد، كه برخي از آن ها عبارتند از: 

امنيت رمزنگاري: اين فناوري از امضاي ديجيتال براي ايجاد تراكنش هايي استفاده مي كند كه كلاهبردي ها را كاهش مي دهد. بلاك چين حذف يا تغيير داده ها را بدون شناسايي ديگر كاربران تقريباً غيرممكن مي كند.
غيرمتمركز بودن: امروزه، بيشتر تراكنش ها نياز به تاييد يك مرجع نظارتي مانند بانك ها و دولت دارند. در فناوري بلاك چين، تأييد از اجماع كاربران مختلف حاصل مي شود. همچنين از آن جايي كه همه كاربران يك نسخه از بلاك چين دارند، در صورت هر گونه دستكاري در تراكنش ها در صرافي ارز ديجيتال، هشدار داده مي شود.
پردازش سريع تر: بلاكچين موجب افزايش سرعت تراكنش ها شده و سرعت انجام آن ها را به طور خودكار بهبود مي بخشد. 
 اين مزايا و قابليت ها، بلاك چين را به روشي محبوب براي انجام و تأييد تراكنش در مشاغل، صنايع و سازمان‌ هاي عمومي تبديل مي ‌كند. 


زبان هاي برتر و محبوب برنامه نويسي
زبان هاي برنامه نويسي بلاكچين بسياري وجود دارد كه توسعه دهندگان مي توانند از آن ها براي ورود به دنياي بلاك چين و استفاده بهينه از فرصت هاي شغلي در اين فناوري استفاده كنند. زبان هاي برنامه نويسي بلاكچين پتانسيل متفاوتي دارند و مي ‌توانند براي ايجاد راه ‌حل ‌هاي مبتني بر بلاك چين و ارزهاي ديجيتال استفاده شوند. در ادامه به معرفي ۱۰ زبان برتر برنامه نويسي در بلاكچين مي پردازيم.

۱. ساليديتي

 

ساليديتي (Solidity) يكي از سريع ‌ترين زبان‌ هاي برنامه‌ نويسي بلاكچين است كه به طور اختصاصي براي نوشتن قراردادهاي هوشمندي كه روي ماشين مجازي اتريوم (EVM) اجرا مي ‌شوند، ايجاد شده است. اين زبان برنامه نويسي توسط اتريوم كه يك پلتفرم محاسباتي توزيع شده مبتني بر بلاك چين و سيستم عامل است، توسعه يافته است. از آنجايي كه زبان برنامه نويسي Solidity با در نظر گرفتن بلاك چين ايجاد شده است، براي حل بسياري از مشكلات توسعه دهندگان بلاك چين مناسب است. ساليديتي مانند زبان برنامه نويسي ECMA Script توسعه يافته است، اما داراي ويژگي هايي مانند انواع بازگشت متغير، تايپ ايستا، و غيره است. شما مي توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر مقاله (همه چيز در رابطه با زبان برنامه نويسي ساليديتي) را بخوانيد. 

۲. پايتون

پايتون در حال تبديل شدن به محبوب ترين زبان برنامه نويسي در جهان است. اگر شما نيز به عنوان يك توسعه دهنده در بلاكچين فعاليت مي كنيد، پايتون يك زبان برنامه نويسي ايده آل براي شما است. برنامه نويسي بلاك چين با پايتون تنها بر توسعه اپليكيشن و توسعه سرورهاي شبكه محدود نمي شود، بلكه اين زبان برنامه نويسي ثابت كرده است كه در عرصه بلاك چين يك سرويس مهم است. اين زبان كه در سال 1991 ايجاد شد، به دليل ويژگي هاي استثنايي كه ارائه مي دهد، به طور گسترده براي توسعه dApps و Smart Contracts استفاده مي شود. پايتون يك زبان شي گرا است كه به توسعه دهندگان اين امكان را مي دهد تا ايده هاي خود را به سرعت با هر كد نويسي، نمونه سازي كنند. پايتون همچنين داراي پشتيباني منبع باز است كه آن را براي بلاك چين ايده آل مي كند. 

۳. جاوا

جاوا يك زبان برتر برنامه نويسي است كه داراي يك رابط برنامه نويسي كاربردي (API) فراوان بوده كه شامل بسياري از كلاس‌ ها، بسته ‌ها، رابط ‌ها و ... مي‌ شود. اين زبان برنامه نويسي براي ساخت برنامه ‌ها بدون نياز به دانستن پياده‌ سازي داخلي آن ها مفيد است. همچنين، يكي از ويژگي هاي جاوا كه در بلاك چين بسيار مفيد است، قابليت حمل آن است.
پلتفرم ها و برنامه هايي كه بر روي جاوا ساخته مي شوند، به معماري خاص سيستم وابسته نيستند زيرا از JVM جهاني (ماشين مجازي جاوا) براي اجرا استفاده مي كنند. اين قابليت حمل در كنار ساير ويژگي هاي محبوب جاوا، آن را براي استفاده در بلاك چين بسيار مناسب كرده است.

4. وايپر

وايپر Vyper يك زبان برنامه نويسي بلاكچين جديد است كه از پايتون 3 مشتق شده است. زبان برنامه نويسي وايپر به عنوان جايگزيني براي زبان برنامه نويسي Solidity ساخته شده است. وايپر مانند ساليديتي براي ماشين مجازي اتريوم (EVM) استفاده مي شود. با اين حال، زبان برنامه نويسي وايپر، ساختارهاي كنترلي متفاوتي نسبت به ساليديتي دارد و همچنين مسائل امنيتي را به طور متفاوتي مديريت مي كند. 

5. سي پلاس پلاس 

++C در سراسر دنياي فناوري به عنوان يك زبان برنامه نويسي محبوب شناخته مي شود. براي بلاك چين نيز بسيار محبوب است زيرا قابليت هاي متعددي مانند معناشناسي حركت، كنترل اوليه بر حافظه و ساير ويژگي هاي شي گرا مانند بارگذاري بيش از حد تابع، زمان اجرا و غيره را ارائه مي دهد. اين قابليت هاي مختلف به توسعه‌ دهندگان بلاك چين اين امكان را مي ‌دهد تا به راحتي داده‌ ها و عملكردها را با هم در يك ماژول واحد قالب‌ بندي كنند، درست مثل بلاك چين كه بلوك ‌ها را با زنجيره ‌هاي رمزنگاري قالب ‌گيري مي‌كند. در واقع، سي پلاس پلاس به اندازه بيت كوين در بلاك چين محبوب است.

6. سيمپليسيتي

 سيمپليسيتي Simplicity يك زبان برتر برنامه نويسي بلاك چين با سطح بالا است كه براي قراردادهاي هوشمند ايجاد شده است. در واقع، سيمپليسيتي يكي از بهترين زبان هاي برنامه نويسي براي نوشتن قراردادهاي هوشمند، هم براي برنامه نويسان حرفه اي و هم براي توسعه دهندگان محسوب مي شود. از آن جايي كه زبان برنامه نويسي سيمپليسيتي مولفه هاي منطقي سطح پايين را از توسعه دهندگان بيت كوين پنهان مي كند، ظرفيت كاري توسعه دهندگان را افزايش مي دهد كه به ايجاد توسعه بسيار سريعتر بلاكچين كمك مي كند. سيمپليسيتي همچنين با پلتفرم Elements سازگار است، كه يك پلتفرم منبع باز و بلاك چين با قابليت هاي زنجيره جانبي است. بنابراين توسعه دهندگان بلاك چين كه زنجيره هاي جانبي را روي Elements مي سازند نيز مي توانند از بسياري از توابع و ويژگي هاي اين زبان برنامه نويسي استفاده كنند.


برچسب: معرفي زبان هاي محبوب برنامه نويسي بلاك چين،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۳:۴۸ توسط:امير علي يوسفي موضوع: نظرات (0)

معرفي 5 فيلم برتر حوزه ارز ديجيتال

معرفي 5 فيلم برتر حوزه ارز ديجيتال۲۰ شهريور ۱۴۰۱
بيش از يك دهه پيش، مفهوم ارزهاي ديجيتال و بلاك چين مانند بيت كوين ايجاد شد و رواج پيدا كرد. اين مفاهيم نه تنها در زمينه سرمايه گذاري محبوبيت داشته اند، بلكه به صنعت سينما نيز وارد شده و به موفقيت رسيده اند و فيلم و مستند هاي زيادي درباره اين موضوع ساخته شده اند. افرادي كه درك اوليه اي از اين مفاهيم دارند براي توسعه بيشتر دانش خود به فيلم ها و مستندهاي اين حوزه روي آورده اند. اين فيلم‌ ها نشان مي‌ دهند كه چگونه زندگي انسان ها تحت تأثير ارزهاي ديجيتال قرار گرفته است. دانستن پيشينه و روندهاي فعلي فناوري بلاك چين براي افرادي كه به ارزهاي ديجيتال علاقه دارند موضوع مفيدي است. اما در دهه گذشته، فناوري بلاك چين به قدري پيشرفت كرده است كه صرفا مطالعه كلي آن غيرممكن است. به همين منظور، فيلم‌ هاي مستند با محوريت ارزهاي ديجيتال مي ‌توانند در اين امر به شما كمك كنند. در ادامه اين مطلب از تتر ايران، ليست كامل و جامعي از فيلم هاي برتر حوزه ارز ديجيتال گردآوري شده و 5 فيلم برتر ارز ديجيتال نيز معرفي و شرح داده شده اند.

Trust No One: The Hunt for the Crypto King (2022) 

آيا علاقه مند به تماشاي فيلم هاي حوزه ارز هاي ديجيتال ادغام شده با قتل و جنايت هستيد؟ در اين مورد مي توان فيلم Trust No One: The Hunt for the Crypto King كه اولين مورد از 5 فيلم برتر ارز ديجيتال است را به شما پيشنهاد كرد. صرافي ها از اجزاي اصلي ارزهاي ديجيتال هستند كه امكان معامله و خريد و فروش ارزهاي ديجيتال مختلف مانند خريد تتر، بيت كوين و... را فراهم مي كنند. اين فيلم نيز در مورد يك صرافي ارز ديجيتال و صاحب آن است و داستان جري كاتن، موسس يك صرافي ارز هاي ديجيتال را روايت مي‌ كند كه به‌ طور مرموزي در گذشته است. در پي درگذشت او، شركت Gerry  ضرر 250 ميليون دلاري را متحمل شد كه براي بسياري از سرمايه گذاران بسيار دردناك بود. هنگامي كه جري كاتن به طور غيرمنتظره اي از دنيا رفت، بسياري از كارگاه ها ظاهر شدند. به طور كلي داستان اين فيلم حول محور گروهي از سرمايه گذاران ارزهاي ديجيتال  كه در مورد مرگ نا به هنگام بنيانگذار صرافي خود، جري كاتن، و همچنين 250 ميليون دلاري كه گمان مي كنند او از آن ها دزديده است تحقيق مي كنند، در جريان است. فيلم Trust No One: The Hunt for the Crypto King يك فيلم به زبان انگليسي است كه در ۳۰ مارس سال ۲۰۲۲ توسط لوك سيول كارگرداني شده و از پلتفرم نتفليكس نيز عرضه شده است.

Crypto (2019)

Crypto، يكي از محبوب‌ ترين فيلم هاي برتر حوزه ارز ديجيتال است كه در بين مخاطبان اين حوزه بسيار محبوب شده است. Crypto، يك فيلم ساخته شده در ژانر جنايي-درام هيجاني است كه به فناوري ارزهاي ديجيتال اشاره كرده است. از آنجايي كه شخصيت‌ هاي اصلي اين فيلم با پولشويي و ساير اشكال غيرمتمركز پول سروكار دارند، مي ‌توانيد تصويري واقعي از فناوري‌ ها، موقعيت هاي مختلف و اصطلاحات رمزنگاري را در طول فيلم تماشا كرده و با آن ها آشنا شويد. اين فيلم توسط جان استالبرگ جونيور كارگرداني شده و بيو كنپ، الكسيس بلدل و لوك همسورث بازيگران اين فيلم هستند. زماني كه صحبت از فيلم هاي برجسته حوزه ارزهاي ديجيتال مي شود، فيلم كريپتو اولين فيلم با كيفيتي است كه معرفي مي شود. فيلم هاي ساخته شده با محوريت رمزنگاري مي توانند زواياي مختلفي را پوشش دهند. براي مثال، كريپتو تمام ويژگي هاي يك فيلم جنايي هاليوودي را دارد. هميشه ارتباطي بين رمزارزها و فعاليت هاي غيرقانوني وجود داشته است و فيلم جان استالبرگ جونيور جنبه تاريك تر ارزهاي ديجيتال را بررسي كرده و به نمايش مي گذارد. داستان اين فيلم در سايت IMDB چنين روايت شده است: (يك بانكدار جوان وال استريت كه به زادگاهش تنزل رتبه پيدا كرده است، به تحقيق در مورد شبكه درهم تنيده اي از فساد و كلاهبرداري در ايالت نيويورك وارد مي شود كه بر زندگي شخصي و حرفه تجاري او تأثير زيادي مي گذارد.)

(2016) Banking on Bitcoin: Best Crypto Movie Overall

سيستم‌ هاي غيرمتمركز مانند بانك ‌هاي رمزنگاري، دستگاه ‌هاي خودپرداز بيت‌كوين و ساير موارد، ايده‌ هاي منحصر به ‌فردي را به وجود آورده ‌اند.   متأسفانه، به دليل رشد سريع صنعت ارزهاي ديجيتال، بسياري از اعضاي جامعه از آخرين تحولات عقب مي مانند. به همين دليل، يك  نمونه از بهترين و محبوب‌ ترين فيلم هاي رمزنگاري نتفليكس، با عنوان بانكداري مبتني بر بيت‌ كوين ساخته و عرضه شده است كه پوشش عميقي از بيت‌ كوين و فناوري‌ هاي مرتبط را ارائه مي ‌كند. سازندگان فيلم بر روي طيف وسيعي از موضوعات، از جمله ظهور بيت كوين، مباني آن، سازنده و مخترع، چگونگي ايجاد شدن و...  تمركز مي كنند. به طور خلاصه، اگر مي‌ خواهيد يك مرور سريع از توسعه بيت كوين در سال ‌هاي 2008 تا 2016 داشته باشيد، پيشنهاد مي شود اين فيلم را تماشا كنيد. اين فيلم در سال ۲۰۱۶ به كارگرداني كريستوفر كانوچياري ساخته شده و از طريق پلتفرم هاي Amazon Prime Video، Netflix يا Youtube قابل دسترسي است.

Trust Machine: The Story of Blockchain (2018)

 

اگر تا به حال در مورد شرايطي كه منجر به تولد ارزهاي ديجيتال شده است، كنجكاو شده ايد، قطعا بايد فيلم Trust Machine: The Story of Blockchain را به ليست فيلم هاي برتر ارزهاي ديجيتال خود اضافه كنيد. اين فيلم به كارگرداني الكس وينتر به وضوح پيدايش و كاربرد فناوري بلاك چين را توضيح مي دهد. همچنين نشان مي‌ دهد كه چگونه دولت رويكرد خصمانه‌ اي نسبت به فناوري جديد اتخاذ مي ‌كند. به اين صورت كه يا نمي‌ تواند آن را كنترل كند و يا كاملاً اين فناوري را درك نمي‌ كند. همانطور كه يكي از منتقدان درباره اين فيلم نوشته است، «TRUST MACHINE» اولين فيلمي است كه از طريق بلاك چين ساخته شده و متمركز بر بلاك چين نيز تهيه شده است. اين فيلم توسط شركت فناوري سرگرمي SingularDTV و Futurism Studios، ساخته و عرضه شده است. 

The Satoshi Mystery - The Story of Bitcoin (2021)

در بحبوحه بحران مالي كه سال ۲۰۰۹ وجود داشت، فردي با نام مستعار ساتوشي ناكاماتو، اولين ارز ديجيتال كه بيت كوين نام داشت را ايجاد و عرضه كرد. بيش از يك دهه بعد، جهان هنوز هويت واقعي خالق بيت كوين را نمي داند. آخرين پيام او در بيت كوين تاك در 12 دسامبر 2010  منتشر شد و پس از آن ناپديد شد. اين سوال براي همگان مطرح است كه چرا فردي بايد با وجود محبوبيت اختراعش تصميم بگيرد هويت خود را پنهان كند؟ فيلم و سريال هاي زيادي با محوريت هويت ساتوشي ناكاماتو ساخته شده اند كه يكي از آن ها، The Satoshi Mystery  The Story of Bitcoin است كه در سال ۲۰۲۱ ساخته شده و تلاش مي ‌كند تا داستان بيت ‌كوين را از ديدگاه سازنده آن روايت كند. اين فيلم چنين روايت مي شود: «در آغاز سال ۲۰۰۹، در بحبوحه بحران مالي، «ساتوشي ناكاموتو» بيت‌كوين را كه اولين ارز ديجيتال غيرمتمركز و قابل اعتماد بود را ايجاد كرده و سپس در سال 2011  ناپديد شد.» The Mystery of Satoshi تاريخ هيجان انگيز بيت كوين و فناوري بلاك چين را از ديدگاه خالق ناشناخته و مرموز آن بازگو مي كند. 


برچسب: معرفي 5 فيلم برتر حوزه ارز ديجيتال،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۲:۵۶ توسط:امير علي يوسفي موضوع: نظرات (0)

تاريخچه صنعت پرداخت در ايران و جهان

تاريخچه صنعت پرداخت در ايران و جهانصنعت پرداخت در ايران و جهان
۷ شهريور ۱۴۰۱
 در پرداخت الكترونيك
 ۰

صنعت پرداخت
 
WhatsappTelegramLinkedin
 
 
تاريخچه صنعت پرداخت در ايران و جهان پر از فراز و نشيب هاي مختلف است تا در نهايت حوزه پرداخت به شكل كنوني خود تبديل شده و موجب تسريع بخشيدن به فعاليت هاي روزمره ي ما شده است. در اين مقاله از پي فا به تشريح كاملي از تاريخچه ي اين صنعت مي پردازيم.

صنعت پرداخت چيست؟
صنعت پرداخت تركيبي از نهاد هاي مختلف است كه در طول فرآيند تراكنش پرداخت با يكديگر تعامل دارند. شبكه‌ هاي كارت هاي بانكي‌ و اعتباري، برنامه هاي پرداخت، درگاه هاي پرداخت، نهادهايي هستند كه نقش ويژه اي را در چرخه صنعت پرداخت ايفا مي كنند. صنعت پرداخت ايران، اكوسيستمي است كه به سرعت در حال تغيير است. دگرگوني هاي اين سيستم به دليل معرفي روش‌ هاي پرداختي جديد، ادغام تكنولوژي و فناوري هاي جديد، به طور پيوسته در جريان است. همچنين با پيشرفت تكنولوژي، شاهد هستيم كه شركت‌ هاي فناوري پرداخت الكترونيك، نقش مهم تري در صنعت پرداخت دارند.

تاريخچه صنعت پرداخت در جهان
تاريخچه صنعت پرداخت در ايران و جهان
تاريخچه صنعت پرداخت در جهان براي اولين بار به سال ۱۹۱۸ ميلادي باز مي گردد. در اين دوره پول الكترونيك براي اولين بار توسط بانك هاي فدرال رزرو آمريكا استفاده شد. بانك آمريكا اولين موسسه‌ مالي بود كه تصميم گرفت خدمات مالي و بانكي خود را توسط كامپيوتر انجام دهد. تاريخچه ساخت اولين دستگاه هاي خودپرداز در جهان نيز به سال ۱۹۳۹ باز مي گردد، كه در ابتدا با استقبال خوبي مواجه نشد. نسل جديد خودپرداز ها و ماشين هاي پولي بار ديگر در سال ۱۹۷۳ ساخته شدند و براي اولين بار توسط بانك ها و سازمان ها و ‌ساير موسسات مالي مورد استفاده قرار گرفتند.
در سال ۱۹۹۴ ميلادي بانك ها و موسسات مالي براي انجام خدمات و فعاليت هاي خود، از اينترنت استفاده كردند. تعداد بانك ها و موسساتي كه براي خدمات خود از اينترنت استفاده مي كردند، در سال ۱۹۹۵ به ۲۴ عدد رسيد. اما استفاده از اينترنت به اين اعداد محدود نشد و در طي دو سال، استفاده از خدمات بانكداري اينترنتي و الكترونيك به ۸۰۰ بانك افزايش يافت. پس از رايج شدن خدمات بانكداري اينترنتي، تمامي بانك ‌ها در سراسر جهان به صورت تدريجي اقدام به حذف چك‌ ها و خدمات كاغذي كردند و يك سيستم تمام اتوماتيك را جايگزين آن كردند. با پيشرفت روز افزون سيستم ها و خدمات بانكداري در حوزه پرداخت جهاني و اضافه شدن قابليت ‌هايي مانند پردازش و دسته بندي اتوماتيك اطلاعات و داده ها توسط كامپيوترها و فناوري OCR در سيستم هاي بانكداري و مالي، استفاده از سيستم‌ هاي كامپيوتري بيش از پيش رايج شد.

تاريخچه صنعت پرداخت در ايران
فعاليت الكترونيك صنعت پرداخت ايران نيز از سال 1350 شمسي شروع شد. اندكي پس از اختراع اولين دستگاه هاي خودپرداز در جهان، بانك تهران با خريد تعدادي از آن ها و نصب و راه اندازي اين دستگاه ها، به حوزه پرداخت الكترونيك ورود كرد. استفاده از دستگاه هاي خودپرداز در دهه ۵۰ شمسي مورد استقبال قرار نگرفت. در اواسط دهه ۷۰، با توليد نسل جديدي از دستگاه هاي خود پرداز و ورود آن ها به كشور، بانك ها و ‌موسسات مالي ديگر شروع به استفاده از اين دستگاه ها كردند. طي مدت زمان كوتاهي به دليل افزايش تقاضا از سمت كاربران، اين سرويس ها جايگزين ويژه اي براي ابزار هاي پرداخت شدند. با رونق يافتن سيستم خدمات بانكداري الكترونيك، بانك ها و موسسات مالي خدمات خود را به صورت غير حضوري به مردم ارائه دادند. بانك ها و موسسات مالي در اين دوره با چالش هايي مانند تامين كارت ها و دستگاه هاي ATM، نصب، نگه داري، پول گذاري و امنيت دستگاه هاي خودپرداز، چاپ و پشتيباني كارت ها و … مواجه بودند.
در سال هاي بعدي با به وجود آمدن شبكه شتاب بانك مركزي، پيشرفت چشمگيري در شبكه الكترونيكي بانك ها و ‌موسسات مالي ايجاد شد. با ظهور سيستم هاي جديد در صنعت پرداخت ايران، بيشتر مردم بانك هايي را انتخاب مي كردند كه عضو شبكه شتاب باشند. پس از اين دوره و ايجاد شبكه هاي شتاب بين بانكي، شركت هاي ارائه دهنده خدمات پرداخت الكترونيكي، خدمات جديدي را به دارندگان كارت هاي اعتباري بانكي ارائه كردند. ارائه اين خدمات، موجب اتصال كارت هاي بانكي به دستگاه هاي Pos، درگاه پرداخت الكترونيك و‌… شد.

رشد چشمگير صنعت پرداخت
صنعت پرداخت جيست
صنعت پرداخت در ايران از اواخر سال ۱۳۸۲ روند رو به رشدي را آغاز كرده است و با سرعت بالايي به پيشرفت خود ادامه مي دهد. بانكداري امروزه كشور مديون خدمات و‌ تكنولوژي هاي صنعت پرداخت است، كه قابليت هاي ويژه اي را به سيستم بانكداري الكترونيك افزوده است. در خلال سال هاي ۱۳۹۰، شركت شاپرك به‌ عنوان يكي از نهاد هاي اجرايي بانك مركزي راه‌ اندازي شد. اين شركت با نظارت بر PSPها، نظام پرداخت الكترونيك را به طور دقيق و مشخصي تعريف كرد و نابساماني ‌هاي موجود در اين حوزه را سامان داد. اين سيستم همچنين نقش مهمي در ايجاد و سازمان دهي درگاه هاي پرداخت در كسب و كارهاي اينترنتي و آنلاين داشت. پي فا يكي از درگاه هاي پرداخت اينترنتي با امنيت بالا است كه سرويس هاي مختلفي از قبيل درگاه اشتراكي، فرم پرداخت، تسويه خودكار و … را در تمامي ساعات شبانه روز به مشتريان خود ارائه مي دهد.

كارنامه صنعت پرداخت
زيرساخت هاي فني صنعت پرداخت الكترونيك را شركت ‌هاي PSP ارائه مي ‌دهند. فراهم كردن پلتفرم هاي فني پرداخت‌ الكترونيك، فراهم كردن روش‌ هاي پرداخت چند گانه از طريق درگاه‌ هاي پرداخت مختلف و اتصال به فروشگاه‌ هاي آنلاين و همچنين ارائه ابزارهايي براي جلوگيري از كلاهبرداري از حساب هاي مشتريان، از جمله مهمترين وظايف شركت‌ هاي PSP محسوب مي شوند.
همچنين طبق گزارش هاي اداره نظام ‌هاي پرداخت بانكي در رابطه با بانك‌ ها، ابزارهاي الكترونيكي، تجهيزات و شركت‌ هاي ارائه دهنده خدمات پرداخت الكترونيك (PSP) نظام پرداختي كشور را تشكيل مي‌ دهند. بخشي ديگر از نظام پرداختي كشور را شركت شاپرك، كه با عنوان شركت شبكه الكترونيكي پرداخت كارت شناخته مي شود، تشكيل مي ‌دهد. اين شركت از لحاظ حقوقي، سيستمي از نظام بانكي كشور شناخته مي ‌شود.


برچسب: تاريخچه صنعت پرداخت،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۸:۴۱ توسط:امير علي يوسفي موضوع: نظرات (0)

همه چيز در رابطه با افيليت ماركتينگ (همكاري در فروش)

همه چيز در رابطه با افيليت ماركتينگ (همكاري در فروش)همكاري در فروش
۲۱ مرداد ۱۴۰۱
 در كسب و كار, اطلاعات عمومي
 ۰

افيليت ماركتينگ چيست
 
WhatsappTelegramLinkedin
 
 
افيليت ماركتينگ (همكاري در فروش) راهي عالي براي افزايش فروش و ايجاد درآمد آنلاين قابل توجه است. افيليت ماركتينگ يك مدل تبليغاتي است كه در آن يك شركت به تبليغ كنندگان براي افزايش فروش و بازدهي، كمسيون پرداخت مي كند. افيليت ماركتر ها، شركت هايي هستند كه توليد كنندگان محصول آن ها را تشويق مي كنند تا راه هايي براي تبليغ و افزايش فروش محصول بيابند. در واقع افيليت ماركتينگ جزو روش هاي رايج بازاريابي ديجيتال به شمار مي رود كه تأثير مستقيمي بر روي فروش محصولات يا ارائه دهندگان خدمات دارد. در افيليت ماركتينگ يا بازاريابي پورسانتي، پيشنهاد خريد يا معرفي يك محصول روي وب سايت و يا وبلاگ افيليت ماركتر قرار مي گيرد و در صورتي كه تبليغات منجر به فروش يك محصول شود، پورسانتي به عنوان پاداش فروش محصول به ناشر يا افيليت ماركتر پرداخت مي شود. اما افيليت ماركتنيگ چگونه انجام مي شود؟

افيليت ماركتينگ چيست؟
همه چيز در رابطه با افيليت ماركتينگ
افيليت ماركتينگ فرآيندي است كه در آن برنامه هاي ماركتينگ يا رسانه هاي اجتماعي و بلاگر ها يا اينفلوئنسرها در ازاي تبليغ يك محصول يا خدمات به مخاطبان، كميسيون فروش محصول را دريافت مي كنند. افيليت ماركتينگ به طور معمول، نتيجه فروش يك محصول است. اما برخي از برنامه ها مي توانند براي كاربران آزمايشي رايگان، كليك هاي روي يك وب سايت و يا دريافت دانلود براي يك برنامه كميسيون فروش دريافت كنند. پيوستن به برنامه هاي افيليت ماركتينگ معمولا رايگان است، بنابراين لازم نيست نگران هزينه هاي بالاي راه اندازي باشيد. اين فرايند اگر به خوبي انجام شود، مي تواند به ايده كسب و كار آنلاين سودآور تبديل شود.

افيليت ماركتينگ چگونه كار مي كند؟
افيليت ماركتينگ شامل ارجاع يك محصول يا خدمات با اشتراك گذاري آن در وبلاگ، پلتفرم رسانه هاي اجتماعي، پادكست يا وب سايت است. هر بار كه شخصي خريدي را از طريق لينك مرتبط با توصيه آن ها انجام مي دهد، شركت تبليغ كننده، كميسيون دريافت مي كند. از آن جايي كه افيليت ماركتينگ با توزيع مسئوليت هاي بازاريابي و ايجاد محصول بين دو طرف يعني فروشنده و خريدار، كار مي كند، از توانايي هاي افراد مختلف براي استراتژي هاي بازاريابي مؤثرتر استفاده مي كند و در عين حال سهمي از سود را براي مشاركت كنندگان فراهم مي كند. براي ساخت اين اثر، فروشنده يا توليد كننده محصول، افيليت يا تبليغ كننده و مصرف كننده بايد در اين چرخه فعاليت داشته باشند تا محصولات توليد شده، به فروش و سودآوري بيشتر برسند.

فروشنده و توليد كنندگان محصول يا ارائه دهندگان خدمات؛ محصولي كه توسط توليد كنندگان يا ارائه دهندگان خدمات به بازار ارائه مي شود، مي تواند يك شي فيزيكي مانند كالاهاي خانگي يا خدماتي مانند آموزش هاي بنيادي، تحصيل، خدمات پزشكي، آرايشي و … باشد. همچنين به عنوان نام تجاري، فروشنده نيازي به مشاركت فعال در بازاريابي ندارد، اما ممكن است تبليغ كننده باشد و از تقسيم درآمد مرتبط با افيليت ماركتينگ سود ببرد.
تبليغ كننده؛ افيليت، مي تواند يك فرد يا يك شركت باشد كه محصول فروشنده را به شيوه اي جذاب براي مصرف كنندگان تبليغ مي كند. به عبارت ديگر، شركت افيليت، محصول را تبليغ مي كند تا مصرف كنندگان را متقاعد كند كه اين محصول براي آن ها ارزشمند است و آن ها را متقاعد كند كه محصول را خريداري كنند. اگر مصرف كننده در نهايت محصول را بخرد، شركت افيليت بخشي از درآمد حاصل از فروش را دريافت مي كند. شركت هاي افيليت ماركتينگ معمولاً مخاطبان بسيار خاصي دارند كه براي آن ها بازاريابي مي كنند و عموماً به علايق آن مخاطبان پايبند هستند. اين امر يك جايگاه مشخص يا نام تجاري شخصي ايجاد مي كند كه به شركت افيليت ماركتينگ كمك مي كند تا مشترياني را جذب كند كه به احتمال زياد در تبليغات كالا، موثر واقع مي شوند.
مصرف كننده؛ براي اينكه سيستم افيليت ماركتينگ موثر واقع شود، بايد فروش وجود داشته باشد و مصرف كننده يا مشتري كسي است كه باعث تحقق فروش و افزايش سود دهي مي شود. شركت هاي افيليت ماركتينگ، محصول يا خدمات ارائه شده را از طريق رسانه هاي اجتماعي، وبلاگ ها يا سايت هاي تبليغاتي، براي مصرف كنندگان تبليغ مي كنند و اگر مصرف كننده آن محصول را ارزشمند يا مفيد بداند، آن را خريداري مي كند. اگر مشتري كالا را بخرد، شركت بازاريابي بخشي از درآمد حاصل را دريافت مي كند.
انواع افيليت ماركتينگ
انواع افيليت ماركتينگ
افيليت ماركتينگ از لحاظ روش اجرايي به سه دسته تقسيم بندي مي شود كه در ادامه به معرفي آن ها پرداخته ايم.

افيليت ماركتينگ غير وابسته (Unattached Affiliate Marketing):
در افيليت ماركتينگ غير وابسته، بازارياب يا تبليغ كننده محصول هيچ ارتباطي با محصول يا خدماتي كه تبليغ مي كند، ندارد. آن ها هيچ تخصص يا اختياري در زمينه محصول ندارند و همچنين نمي توانند ادعايي در مورد استفاده از آن داشته باشند. به طور معمول، يك شركت افيليت ماركتينگ، كمپين هاي بازاريابي را با استفاده از يك لينك اجرا مي كند، به اين اميد كه خريداران روي آن لينك كليك كرده و فرايند خريد را تكميل كنند. افيليت ماركت عموماً براي كساني است كه ميخواهند بدون سرمايه گذاري در محصول يا ارتباط با مشتري، درآمد ايجاد كنند. اين نوع از افيليت ماركتينگ براي افرادي مناسب است كه براي راه اندازي و توليد محتوا نمي خواهند زمان و انرژي زيادي صرف كنند.

افيليت ماركتينگ وابسته (Related Affiliate Marketing):
در افيليت ماركتينگ وابسته، افيليت ماركتر با مصرف كننده ارتباط مستقيم دارد و از طريق پست، عكس، ويديوهاي آموزشي، پادكست و … محصول يا خدمات ارائه شده را به مخاطبان خود ارائه مي دهد و آن ها را با اين روش تبليغ مي كند. در اين روش افيليت ماركتر كه اغلب يك بلاگر يا اينفلوئنسر است، لينك هاي افيليت مرتبط با محصول يا خدمات مورد نظر را از طريق پست يا استوري در اختيار مخاطبان خود قرار مي دهد.

افيليت ماركتينگ اينوالو (Involved Affiliate Marketing):
اين نوع از افيليت ماركتينگ، افرادي را توصيف مي كند كه ارتباط نزديكي با محصول يا خدماتي دارند كه تبليغ مي كنند. شركت وابسته خود محصول را امتحان كرده است، اعتماد دارد كه تجربه خوبي را ارائه مي دهد و اين اختيار را دارد كه در مورد استفاده از آن به مخاطبان و مشتريان اطلاعاتي در اين باره ارائه كند. افيليت ماركترها در اين روش به جاي تكيه بر پرداخت به ازاي هر كليك، تجربيات شخصي خود در مورد استفاده از محصول ارائه مي كنند كه مشتريان مي توانند به آن ها به عنوان منابع اطلاعاتي قابل اعتماد، اتكا كنند. البته، اين نوع از افيليت ماركتينگ به زمان بيشتري براي تبليغ محصول نياز دارد، اما احتمالاً منجر به بازدهي بيشتري مي شود.

انواع روش هاي متدوال افيليت ماركتينگ
اكثر شركت هاي افيليت ماركتينگ، روش هاي مشتركي را به اشتراك مي گذارند تا اطمينان حاصل كنند كه مخاطبان هدف آن ها درگير و پذيراي خريد محصولات تبليغاتي هستند. اما همه شركت هاي افيليت ماركتينگ محصولات را به يك شكل تبليغ نمي كنند. در واقع، چندين روش بازاريابي مختلف وجود دارد كه ممكن است از آن ها استفاده كنند.

اينفلوئنسرها
اينفلوئنسر ها توليدكنندگان محتوا هستند كه قدرت تأثير گذاري بر تصميمات خريد بخش بزرگي از مردم را دارند. اين اشخاص در موقعيت بسيار خوبي براي بهره مندي از افيليت ماركتينگ به روش مرتبط هستند. اينفلوئنسرها در حال حاضر دنبال كنندگان قابل توجهي دارند، بنابراين براي آن ها آسان است كه مشتريان را از طريق پست هاي رسانه هاي اجتماعي، وبلاگ ها و ساير تعاملات با دنبال كنندگان خود به سمت محصولات فروشندگان هدايت كنند. اينفلوئنسرها در نهايت سهمي از سودي كه به ايجاد آن كمك كرده اند دريافت مي كنند. كمپين هاي بازاريابي اينفلوئنسر به ويژه در اينستاگرام و فيس بوك محبوب هستند، جايي كه برندها با اينفلوئنسرهايي كه به عنوان متخصص يا صاحب نظر در جايگاه خاص خود ديده مي شوند، مشاركت مي كنند.

وبلاگ نويسان
نويسندگان وبلاگ ها با توانايي رتبه بندي ارگانيك در جستجو هاي اينترنتي، در افزايش فروش محصول از طريق بازاريابي محتوا نقش مهمي دارند. وبلاگ نويسان به دليل تأثيري كه در انتشار اخبار در مورد ارزش محصول دارند، به افزايش فروش محصولات و خدمات كمك كرده و كمسيون فروش دريافت مي كنند.

افيليت ماركتينگ از طريق سايت هاي مختلف
توسعه و كسب درآمد از طريق سايت هاي مختلف نيز مي تواند حجم زيادي از فروش را به دست آورد. اين سايت ها در يك سايت بزرگ تر يا در فهرست هاي حمايت شده يك موتور جستجو تبليغ مي شوند و از اين طريق منجر به افزايش فروش محصولات مي شوند.

وب سايت هاي رسانه اي بزرگ
اين سايت ها كه براي ايجاد حجم عظيمي از ترافيك در تمامي ساعات شبانه روز طراحي شده اند، بر روي ايجاد ميليون ها مخاطب تمركز دارند. اين وب سايت ها محصولات را از طريق استفاده از بنرها و پيوند هاي وابسته متني به مخاطبان خود تبليغ مي كنند. اين روش بازده بيشتري را ارائه مي كند و در نتيجه درآمد بالايي را هم براي فروشنده و هم براي شركت وابسته به ارمغان مي آورد.

مزاياي افيليت ماركتينگ
آسان براي اجرا: اين روش ماركتينگ شامل مديريت بازاريابي ديجيتال ساخت و فروش يك محصول است و لازم نيست نگران كار هاي سخت تر، مانند توسعه، پشتيباني محصول و … باشيد، بنابراين اجراي آن آسان است.
ريسك پايين: از آن جايي كه هيچ هزينه اي براي پيوستن به برنامه هاي افيليت ماركتينگ وجود ندارد، مي توانيد بدون هيچ سرمايه گذاري اوليه، با يك محصول يا خدمات وابسته ثابت درآمد كسب كنيد. بازاريابي وابسته همچنين مي تواند درآمد نسبتاً منفعلانه اي را از طريق كميسيون ايجاد كند.
مقياس بندي آسان: افيليت ماركتينگ موفق اين پتانسيل را ارائه مي دهد كه به ميزان قابل توجهي درآمد خود را افزايش دهيد. شما مي توانيد محصولات جديد را به مخاطبان فعلي خود معرفي كنيد و كمپين هايي را براي محصولات اضافي ايجاد كنيد، در حالي كه كار شما همچنان در پس زمينه به درآمدزايي ادامه مي دهد.
نتيجه گيري
افيليت ماركتينگ، در دنياي ديجيتال ماركتينگ، به يك صنعت ميليارد دلاري تبديل شده است. شركتي كه يك برنامه افيليت ماركتينگ را اجرا مي كند، مي تواند لينك هايي را كه تبليغ ها در وب سايت هاي مختلف نمايش مي دهند، رديابي كرده و از طريق تجزيه و تحليل داخلي، موجب افزايش فروش محصولات شوند. افيليت ماركتينگ مي تواند پاداش هاي بزرگي را براي شركت تبليغاتي و افيليت ماركتر ها به همراه داشته باشد.


برچسب: افيليت ماركتينگ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۸:۱۲ توسط:امير علي يوسفي موضوع: نظرات (0)

چگونه از NFT كسب درآمد كنيم؟

چگونه از NFT كسب درآمد كنيم؟۷ شهريور ۱۴۰۱

NFT چيست و چگونه مي توان از NFT كسب درآمد كنيم؟ اين ها سوالاتي هستند كه قصد داريم در اين مطلب به آن ها پاسخ دهيم. NFT يا Non-Fungible Token، به يك توكن غير قابل تعويض اشاره دارد. توكن غير قابل تعويض يك دارايي ديجيتالي است كه قابل تغيير يا تكرار نيست. NFT ها اين روز ها بسيار مورد بحث قرار گرفته اند و سازندگان و سرمايه گذاران زيادي تمايل به ورود به اين حوزه و كسب درآمد از آن ها را دارند. فرآيند تأييد مالكيت دارايي هاي فيزيكي و ديجيتالي، جزء جدايي ناپذير اكثر مشاغل و سيستم ها است. در سال 2017، Dapper Labs يك برنامه غيرمتمركز در بلاك چين اتريوم به نام CryptoKitties، راه اندازي كرد كه اولين نمونه واقعي از توكن هاي غيرقابل تعويض قابل تاييد و انتقال ديجيتال بود. امروزه، اختراع بنيادي توكن‌ هاي غيرقابل تعويض (NFT) كه توسط CryptoKitties ايجاد و محبوب شده ‌اند، در مجموعه‌ اي از صنايع مانند، هنر ديجيتال، آيتم‌ هاي درون يك بازي، اعتبار هويت ديجيتال و غيره اعمال مي‌ شوند. مفهوم تعويض پذيري به توانايي يك دارايي براي مبادله معادل با دارايي ديگري، از نوع مشابه اشاره دارد. يك مثال عملي از يك دارايي قابل تعويض، دلار آمريكا است، كه در آن مي‌ توانيد يك دلار را با دلار ديگر مبادله كنيد. برخلاف دارايي‌ هاي قابل تعويض، دارايي‌ هاي غيرقابل تعويض بر اساس ويژگي‌ هاي منحصر به ‌فرد و كمياب، ارزش متفاوتي دارند. NFT ها مي ‌توانند يك سرمايه‌ گذاري مالي و راهي براي كسب درآمد هاي ميليوني باشند. در ادامه مقاله، به راه هاي كسب درآمد از طريق NFT ها، پرداخته مي شود.

توكن NFT چيست؟

توكن‌ هاي غير قابل تعويض، دارايي ‌هاي ديجيتال منحصر به‌ فردي هستند كه با گواهي، معرفي مي شوند. گواهي اصالت دارايي، بيان مي كند كه دارايي منحصر به فرد و متفاوت از هر توكن ديگري است. مالكيت توكن از طريق فناوري بلاك چين ثبت مي شود. اين توكن ها مي توانند نمايش ديجيتالي دارايي هاي فيزيكي، مانند آثار هنري باشند. توكن‌ هاي غيرقابل تعويض كه اغلب به عنوان NFT شناخته نيز مي‌ شوند، توكن ‌هاي مبتني بر بلاكچيني هستند كه هر يك دارايي منحصر به ‌فردي مانند يك قطعه هنري را نشان مي‌ دهند. NFT را مي توان به عنوان يك گواهي ديجيتال غيرقابل فسخ مالكيت و اصالت براي يك دارايي مشخص، چه ديجيتال يا فيزيكي، در نظر گرفت. توكن‌ هاي غيرقابل تعويض (NFT) به گونه ‌اي طراحي شده‌ اند كه از نظر رمزنگاري قابل تأييد، منحصر به فرد يا كمياب و به راحتي قابل انتقال هستند. با استفاده از امضا هاي رمزنگاري بومي زنجيره بلوكي كه NFT بر روي آن صادر مي شوند، مي توان به راحتي منشاء و مالك فعلي دارايي مورد نظر را در چند ثانيه تعيين كرد. يك توكن غير قابل تعويض، توسط يك هنرمند، خالق يا دارنده مجوز از طريق فرآيندي به نام minting ايجاد مي شود. Minting، فرآيندي است كه شامل امضاي يك تراكنش بلاك چين مي باشد و جزئيات اصلي توكن را مشخص مي ‌كند و سپس در بلاك چين، يك تابع قرارداد هوشمند كه توكن را ايجاد و آن را به صاحبش اختصاص مي‌ دهد، راه اندازي مي كند. توكن‌ هاي غيرقابل تعويض مي ‌توانند براي نمايش هر دارايي، اعم از فيزيكي، ديجيتال يا متافيزيكي، ايجاد شوند. با اين حال، رايج ‌ترين دارايي‌ هاي NFT، هنر ديجيتال، اقلام كلكسيوني ديجيتال، قطعاتي مانند ويدئو يا صدا و بليط هاي رويداد ها هستند.
ليست بزرگي از محبوب ترين و گران قيمت ترين توكن هاي غير قابل تعويض وجود دارد كه برخي از آن ها در حال حاضر با قيمتي نزديك به 100 ميليون دلار و حتي بيشتر فروخته شده اند. براي مثال مي توان به The Merge كه يكي از گران ترين و محبوب ترين توكن هاي غير قابل تعويض است، اشاره كرد. The Merge يك اثر هنري خلاقانه است كه به قيمت 91.8 ميليون دلار فروخته شد. توكن هاي NFT، اساس اقتصاد و زيرساخت متاورس را تشكيل مي دهند. به همين دليل است كه براي يادگيري و آموزش متاورس، مهم است كه ابتدا NFT ها را بشناسيم.

روش هاي كسب درآمد از NFT

اين سوال كه چگونه مي توان با استفاده از توكن هاي NFT كسب درآمد كرد، ذهن كارآفرينان، توسعه دهندگان و علاقه مندان را به خود مشغول كرده است. توكن‌ هاي غيرقابل تعويض، توكن ‌هايي هستند كه از نظر ويژگي‌ بسيار منحصر به‌ فرد بوده و راه ها و روش هاي مختلفي براي كسب درآمد از متاورس از طريق اين توكن ها وجود دارد. در ادامه اين بخش، به توضيح بهترين روش هاي كسب درآمد از NFT ها اختصاص داده شده است:

ايجاد و فروش توكن هاي NFT
يكي از محبوب ‌ترين و رايج ترين راه‌ هاي كسب درآمد از طريق توكن هاي NFT، فروش آن ها است. پلتفرم‌ ها و بازار هاي مختلفي وجود دارند كه مي ‌توان اين NFT ‌ها را در آن ها فروخت و معامله كرد. بازار هاي Axie، CryptoPunks، SuperRare، Mintable، Rarible از پر طرفدار ترين بازار هاي NFT به شمار مي روند. روش مستقيم و موثر كسب درآمد با NFT ها، ايجاد و فروش آن ها است. كاربران مي توانند هر چيز ديجيتالي مانند آثار هنري، تصاوير، ويدئو ها و... را به عنوان NFT ايجاد و بفروشند. شما مي توانيد مجموعه NFT خود را با استفاده از پلتفرم هايي مانند Appy Pie ايجاد كرده و بفروشيد و از طريق دارايي هاي ديجيتال خود، به كسب درآمد بپردازيد. حتي مي توانيد NFT هاي خود را در بازار هاي ديگري مانند OpenSea، Rarible و... با هزينه اندكي ارائه كرده و درآمد خود را افزايش دهيد.

معاملات NFT
تجارت NFT يك راه هوشمند و آسان براي كسب درآمد بالا و كارآمد محسوب مي شود. اين امر با خريد NFT قابل اجرا است. شما مي توانيد يك مجموعه NFT را خريداري كنيد و با فروش آن ها با نرخ هاي بالاتر سود كسب كنيد. با اين حال، تجارت NFT كار آساني نيست. پيش از اينكه به تجارت NFT ها بپردازيد، به خاطر داشته باشيد كه همه NFT ها برابر نيستند. برخي ميليون ها ارزش دارند، در حالي كه برخي اساساً بي ارزش هستند. بنابراين به‌ عنوان يك معامله‌گر، براي كسب درآمد از اين حوزه، بايد تحقيقات گسترده اي در رابطه با NFT انتخابي خود انجام داده و سپس آن را خريداري فرماييد. همچنين شايان ذكر است، يكي از مهم ترين راه هاي سرمايه گذاري متاورس و سپس كسب درآمد، همين معاملات NFT ها هستند. 

اجاره دادن
توكن‌ هاي غيرقابل تعويض (NFT)، دارايي‌ هاي ديجيتالي هستند كه قابل تكرار نيستند. يكي از راه هاي كسب درآمد از NFT، از طريق عملي است كه به عنوان "اجاره" شناخته مي شود. اجاره توكن NFT به معني واگذار كردن آن براي يك مدت مشخص در ازاي دريافت پول است. اجاره NFT ها مي تواند منبع خوبي براي درآمد غيرفعال براي سازندگان و مجموعه داران NFT باشد. شما مي‌ توانيد NFT ‌هاي خود را در بازي‌ ها و يا هر پلتفرم ديگري اجاره دهيد. مي توان از پلتفرم هايي مانند reNFT نيز جهت اجاره توكن NFT به ديگران استفاده كرد. همه NFT هايي كه اجاره مي كنيد، تحت قرارداد هاي هوشمند قرار مي گيرند، با اين حال مالك NFT اين امتياز را دارد كه مدت زمان مورد نظر خود را براي قرارداد اجاره و نرخ اجاره NFT، تعيين كند.

 استفاده از NFT در زمينه هاي ورزشي و گيمينگ
توكن‌ هاي غير قابل تعويض فرصت‌ هاي خوبي را براي هر فعاليتي، از جمله ورزش ارائه مي‌ دهند. اين دارايي‌ هاي ديجيتالي مي ‌توانند فرصتي عالي براي كسب درآمد براي ورزش‌ هايي مانند فوتبال و بازي تنيس باشند. آنها همچنين مي توانند در افزايش تعامل طرفداران با ورزش هاي مورد علاقه خود نيز مفيد باشند. دوستداران ورزش هميشه تمايل دارند كلكسيون هاي ورزشي مانند، تي شرت، عكس و ويديو ها را دريافت كنند و توكن هاي غير قابل تعويض دقيقاً چنين فرصتي را به شكل ديجيتال فراهم مي كنند.
بازي ‌هاي ويديويي مبتني بر NFT نيز يكي از روش ‌هاي شناخته شده كسب درآمد از طريق NFT هستند. بازي‌ هايي وجود دارند كه به شما امكان مي‌ دهند آيتم‌ هاي درون بازي را به‌عنوان NFT خريداري كرده و آنها را مبادله كنيد و به شما كمك مي ‌كند از اين طريق درآمد كسب كنيد. با گسترش NFT ها، مطمئناً شكي وجود ندارد كه در آينده اي نزديك، شاهد پديدار شدن بازي هاي بيشتري خواهيم بود كه امكان تجارت NFT را فراهم مي كنند. يكي ديگر از دلايل رشد NFT هاي درون بازي در آينده، اين است كه در مقايسه با كارت هاي تجارت ديجيتال ساده يا حتي NFT هاي تعاملي تر مانند امورات هنري ديجيتال، بسيار پيشرفته تر هستند. صنعت گيمينگ در متاورس يك اقتصاد بسيار گسترده و نوين ايجاد كرده است. به همين دليل است كه مشاوره متاورس و آشنايي با آن، امر بسيار مهمي در سرمايه گذاري محسوب مي شود. 

حق امتياز NFT
تنظيم حق امتياز براي NFT هاي خود، يك راه عالي براي اطمينان از جريان ثابت درآمد است. با حق امتياز NFT، مي توانيد هر زمان كه توكن غير قابل تعويض شما در بازار ثانويه دست به دست مي شود، درآمد كسب كنيد. به اين معني كه حتي پس از فروش آثار خود به مجموعه داران، به طور مداوم درآمد كسب خواهيد كرد. به عنوان مثال، اگر 10 درصد حق امتياز براي NFT هاي خود تعيين كنيد، هر بار كه دارايي ديجيتال شما به مالك جديد فروخته مي شود، 10 درصد از كل قيمت فروش را دريافت خواهيد كرد.

مجموعه هاي داراي مجوز
يكي ديگر از راه هاي كسب درآمد، تبديل كردن كلكسيون هاي فيزيكي به NFT، فروش آن ها و در نهايت كسب درآمد در كمترين زمان ممكن است. مي ‌توان كلكسيون‌ هاي فيزيكي را به صورت ايمن در بلاك چين ذخيره كرده و قيمت يكسان يا بالاتر را براي آنها دريافت كرد. تا كنون، كارت هاي ورزشي محبوب ترين نوع كلكسيون هاي NFT داراي مجوز هستند. همچنين هر روزه، برند هاي مختلفي با كلكسيون‌ هاي داراي مجوز خود به متاورس و NFT مي ‌پيوندند تا بيشترين استفاده را از آن ببرند. براي مثال، يكي از اين برند ها NBA است كه به تازگي مجموعه كارت هاي NFT خود را به بازار معرفي كرده است.

 سهام NFTs
شرط بندي NFT ها روش اثبات شده ديگري براي كسب درآمد از طريق NFT است. شرط بندي NFT ها به معناي سپرده گذاري يا به اصطلاح قفل كردن دارايي هاي ديجيتال در يك قرارداد هوشمند پروتكل De-Fi، براي توليد بازده است. به عبارت ساده، staking فرآيند ذخيره آثار ديجيتال در قالب يك "سهام" و اختصاص آنها به افرادي است كه مايل به حفظ نگهداري آنها هستند. براي اين منظور مي‌ توان از پلتفرم‌ هاي مختلفي مانند ******a Network، Splinterleads، Only1 و NFTX براي به اشتراك گذاشتن NFT‌ هاي خود و كسب درآمد از آنها استفاده كرد. دارندگان توكن NFT، مي توانند بر نحوه توسعه اكوسيستم هاي دارايي هاي ديجيتالي خود در آينده تأثيز گذار باشند. شرط بندي NFT ها سكه هايي را ارائه مي دهد كه در اكثر موارد مي توان آنها را مجدداً در پروتكل هاي توليد بازده ديگري سرمايه گذاري كرد. به دليل ادغام مداوم زيرساخت‌ هاي NFT و DeFi، اكنون مي ‌توانيد در ازاي ايجاد موقعيت در يك استخر نقدينگي خاص، به نقدينگي كمك كرده و NFT دريافت كنيد. همچنين، به طور كلي، staking روشي نسبتاً پايدار براي كسب درآمد از NFT است.

سرمايه گذاري بر روي استارتاپ هاي NFT
زماني كه صحبت از نحوه كسب درآمد از NFT مي شود، سرمايه گذاري در شركت هاي NFT يك استراتژي عالي به شمار مي رود. هنگام سرمايه گذاري در شركت هاي NFT، مي توان به طور غير مستقيم با NFT درآمد كسب كرد. Non-Fungible-Token ها ثابت كرده اند كه طيف گسترده اي از كاربرد ها را در چندين صنعت دارند كه پتانسيل تغيير جهان را دارند. بسياري از استارت‌ آپ‌ هاي نويد بخش NFT، در بازار كريپتو وجود دارند كه پيشرفت ‌هاي بسيار خوبي را به نمايش گذاشته اند. استارت‌ آپ ‌هاي NFT راهي عالي براي كسب درآمد با NFT ‌ها بدون مواجهه مستقيم با بازار پر نوسان هستند.


برچسب: NFT كسب درآمد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۷:۴۴ توسط:امير علي يوسفي موضوع: نظرات (0)

چارلز هاسكينسون كيست؟ درباره ي خالق كاردانو

چارلز هاسكينسون كيست؟ درباره ي خالق كاردانو۶ شهريور ۱۴۰۱
در دنياي ارز هاي ديجيتال، مهندسين و متخصصين بسياري وجود دارند كه بر روي پروژه هاي كريپتويي محبوب كار مي كنند. يكي از برجسته ترين اين افراد، چارلز هاسكينسون(Charles Hoskinson) است كه با عنوان خالق كاردانو (cardano)، شناخته مي شود. چارلز هاسكينسون يك رياضيدان و كارآفرين است كه در پروژه هاي محبوبي همچون اتريوم(ETH) و IOHK نيز نقش آفريني كرده است. وي از همان روز هاي اوليه پيدايش بيت كوين، به اين فناوري منحصر به فرد علاقه مند شد و به دنياي كريپتو ورود كرد. همچنين هاسكينسون، يكي از ثروتمند ترين و تاثير گذار ترين افراد عرصه ارز هاي رمزنگاري شده محسوب مي شود و اقدامات بزرگي در اين راستا انجام داده است. اما به راستي چارلز هاسكينسون كيست و چرا شبكه كاردانو را به وجود آورده است.

چارلز هاسكينسون كيست؟

چارلز هاسكينسون (Charles Hoskinson)، يك رياضيدان و كارآفرين در زمينه فناوري است كه اهل كلورادو (آمريكا) است. وي در ۵ نوامبر ۱۹۸۷، متولد شد و بيشتر فعالان حوزه كريپتوكارنسي، او را به عنوان خالق كاردانو مي شناسند. هاسكينسون ابتدا بر روي بلاك چين محبوب اتريوم كار مي كرد، اما پس از مدتي از آن دست كشيد و پرروژه كاردانو را آغاز كرد كه عقيده دارد اين بلاك چين مي تواند يكي از موفق ترين شبكه هاي كريپتويي باشد. 
هاسكينسون پيش از آن كه وارد دنياي ارز هاي ديجيتال شود، در دانشگاه ايالتي متروپوليتن دنور و دانشگاه كلرادو بولدر مشغول به تحصيل شد تا نظريه اعداد تحليلي را مطالعه كند. شايعاتي درباره ترك تحصيل و نداشتن مدرك دكتراي چارلز هاسكينسون وجود دارد كه از طرف هاسكينسون رد شده است. پس از گذران دوره دانشگاه، هاسكينسون فعاليت خود را در نقش مشاور آغاز كرد، اما پس از مدتي اين كار را رها كرده و در سال 2013، تمركز خود را به سمت ارز هاي ديجيتال سوق داد. اين امر موجب پديد آمدن بلاك چين كاردانو شد كه هاسكينسون هميشه از آن حمايت كرده و ادعا دارد تا هميشه بر روي اين پروژه فعاليت خواهد كرد.

چارلز هاسكينسون خالق كاردانو
ماجراي چارلز هاسكينسون و خلق كاردانو، از سال 2013 و جدايي وي از بنياد اتريوم آغاز شد. پيش از آن كه هاسكينسون پروژه محبوب كاردانو را راه اندازي كند، در پروژه هاي مشهور ديگري همچون شركت Bitshares و اتريوم نقش آفريني كرده است. Bitshares يك پلتفرم مبادله غير متمركز است كه در سال 2013 ، توسط چارلز هاسكينسون ابداع شد. در همان سال، هاسكينسون يك مدرسه آنلاين به نام «پروژه آموزش بيت كوين» را تأسيس كرد، جايي كه ويتاليك بوترين را ملاقات كرد و به كمك يكديگر اتريوم را راه ‌اندازي كردند. اگرچه هاسكينسون در ابتدا مديرعامل اتريوم بود، اما مدت زيادي در اين شركت نماند و در ژوئن 2014 پس از اختلاف بر سر اين كه آيا پروژه بايد تجاري باشد (از ديدگاه هاسكينسون) يا غيرانتفاعي (از ديدگاه بوترين)، پروژه را ترك كرد. پس از جدايي هاسكينسون از بنياد اتريوم، يكي از فعالان قديمي در تيم اتريوم با نام جرمي وود، با هاسكينسون ملاقات كرد تا در رابطه با پروژه شركت مهندسي فعال در زمينه خدمات بلاك چين با نام IOHK، از وي كمك بگيرد. هاسكينسون در همان زمان، درباره اين پروژه توضيح داد كه:

(ما در ابتدا چند صد هزار دلار در اين پروژه سرمايه ‌گذاري كرديم و اقدام به عقد قرارداد براي ساخت ارز هاي ديجيتال كرديم. با تمام درآمد خود كه به صورت بيت كوين بود، IOHK بازدهي چشمگيري را تجربه كرد. پروژه اصلي IOHK، كاردانو بود؛ يك بلاكچين عمومي و پلتفرمي بر اساس قرارداد‌ هاي هوشمند كه ميزبان رمز ارز ADA است.)

سرانجام در در سپتامبر ۲۰۱۷، چارلز هاسكينسون بلاك چين كاردانو را راه اندازي كرد كه در حال حاضر يكي از برترين بلاك چين هاي جهان و رقيب سرسخت اتريوم محسوب مي شود.

كاردانو چيست؟

كاردانو (Cardano)، يك بلاك چين و پلتفرم غير متمركز است كه با عنوان «نسل سوم ارز هاي ديجيتال» شناخته مي شود. هدف اصلي كاردانو، تبديل شدن به «اينترنت بلاك‌ چين» است و اكوسيستمي ايجاد مي ‌كند كه امكان تعويض يكپارچه بين بلاك‌ چين‌ هاي مختلف را فراهم مي ‌كند. درواقع يكي از اصلي ترين ويژگي ها و البته چالش هاي فناوري بلاك چين، مقياس پذيري است. بسياري از بلاك چين هاي نسل دوم، با مشكل مقياس پذيري و پردازش سريع تراكنش ها مواجه هستند. براي مثال، اتريوم دومين ارز ديجيتال برتر جهان و اولين بلاك چين مشهور بازار كريپتو از نظر حجم تراكنش است. اما شبكه اتريوم از گذشته تا به امروز، با مشكل مقياس پذيري و ازدحام تراكنش ها رو به رو بوده است. كاردانو دقيقا براي همين امر ساخته شده است، اين شبكه در تلاش است با ارائه اكوسيستمي مقياس پذير تر، انعطاف پذير و سريع، چالش هاي اتريوم يا هر بلاك چين ديگري را از سر راه بردارد. كاردانو اين كار را از طريق ارز ديجيتال بومي خود، يعني ADA انجام مي دهدT خريد آدا ميان سرمايه گذاران بازار ارز هاي ديجيتال بسيار پرطرفدار است. زيرا كاردانو جزو 10 ارز ديجيتال برتر بازار قرار دارد. لازم به ذكر است شما عزيزان مي توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر درباره ارز ديجيتال كاردانو و خريد و فروش آن، به مقاله كاردانو چيست؟ از سايت تتر ايران، مراجعه فرماييد.

شروع پيشرفت چارلز هاسكينسون در عرصه ارز هاي ديجيتال
با آن كه چارلز هاسكينسون پيش از ورود به دنياي كريپتو نيز يكي از ثروتمند هاي جهان بود، اما محبوبيت و افزايش قيمت كاردانو، نقطه عطف افزايش سرمايه كريپتويي هاسكينسون بود. پروژه كاردانو از همان ابتداي ساخت بسيار محبوب شد و در سال 2017، به اوج موفقيت و ثروت رسيد. سپس كمي از ارزش آن كاسته شد، اما مجددا در سال 2021، به اوج خود رسيد و ارز ديجيتال كاردانو با فروش بي سابقه اي مواجه شد. بالاترين نرخ كاردانو در نمودار قيمت لحظه اي ارز ديجيتال كاردانو، نيز سال 2021 را نشان مي دهد كه تقاضا براي خريد كاردانو بسيار بالا بود. اين امر باعث شد ثروت چارلز هاسكينسون از هميشه بيشتر شود، هر چند كه وي اعلام كرده است با افزايش قيمت كاردانو مشكل دارد. هاسكينسون ادعا دارد افزايش قيمت كاردانو، مي تواند براي پروژه مخرب باشد و علاقه اي به بالا رفتن نرخ آن ندارد. 

سرنوشت كاري چارلز هاسكينسون
چارلز هاسكينسون در خانواده اي كه در زمينه پزشكي فعاليت داشتند، چشم گشود. پدر، برادر و پدر بزرگ هاسكينسون در زمينه پزشكي مشغول بودند. هاسكينسون تا پايان دبيرستان در خانه آموزش ديد. او بسيار با استعداد بود و در پانزده سالگي به تحصيلات تكميلي ادامه داد. به گفته خود هاسكينسون، وي در ابتدا آرزو داشت جراح شود، اما در نهايت تصميم گرفت تا كارآفرين شود. از همين روي، وي دوران دانشگاه خود را با هدف يادگيري تئوري اعداد و منطق رياضي، در دانشگاه كلرادو بولدر سپري كرد. زماني كه هاسكينسون پروژه كاردانو را در سال 2013 راه اندازي كرد، نسبت به اين پروژه بسيار اميدوار بود و چشم انداز خوبي از آن داشت. در حال حاضر سال ها از فعاليت كاردانو گذشته و مانند تمام پروژه هاي بزرگ ديگر دنيا، شبكه كاردانو نيز با مشكلات بسياري مواجه شد و اين بلاك چين مشهور، دچار آزمون و خطاي بسيار است. اما با اين حال چارلز هميشه از اين پروژه دفاع كرده و اعتقاد دارد كاردانو مي تواند از نظر اقتصادي، براي تمام جهان تغييري عظيم به ارمغان بياورد. وي در مصاحبه هاي خود اعلام كرده است كه تصميم دارد همچنان شبكه كاردانو را توسعه دهد و اين تازه ابتداي راه كاردانو است. همچنين وي در تمام توييت هاي خود درباره آينده كاردانو صحبت كرده و گفته است زمان زيادي را بر روي اين پروژه فعاليت خواهد كرد.

رابطه ايلان ماسك و چارلز هاسكينسون

ايلان ماسك (Elon Musk)، يكي ديگر از مهندسين فناوري است و مديريت شركت اسپيس اكس (SpaceX)، را بر عهده دارد. ايلان ماسك نيز يكي از ثروتمند ترين مردان جهان است كه در حوزه ارز هاي ديجيتال نيز فعال است. در واقع شباهت هاي بسياري ميان ايلان ماسك و چارلز هاسكينسون وجود دارد. هر دوي اين كارآفرينان ، در حرفه خود بسيار مشهور بوده و با دنبال كننده هاي بسياري كه در شبكه اجتماعي توييتر دارند، تاثير بسياري در جامعه ارز هاي ديجيتال و يا ساير فعاليت ها مي گذارند. اين كارآفرين مشهور، به شدت خواستار آزادي بيان است كه در راستاي همين امر، براي خريد توييتر اقدام كرد. وي قصد تمركز زدايي در توييتر و افزايش آزادي بيان در آن را دارد كه البته چالش هايي نيز وجود خواهد داشت. در ابتدا، ماسك براي راه ‌اندازي اپليكيشن آزادي بيان خود، براي رقابت با توييتر در بازار ايده‌ ها اقدام كرده بود، اما از آن زمان به تلاش براي خريد كامل اين پلتفرم پرداخته است. سپس ايلان ماسك پيشنهادي 43 ميليارد دلاري را براي خريد بخشي از سهام توييتر مطرح كرد، در همين زمان چارلز هاسكينسون براي وي نوشت:

« اميدوارم توييتر با پيشنهاد ايلان ماسك موافقت نكند، چون در اين صورت من پايه همكاري با او براي ساخت پلتفرم غير متمركز توييتر هستم.»

البته ايلان ماسك پاسخي در اين توييت ننوشته و به نظر مي رسد قصد همكاري با چارلز را براي ساخت پلتفرمي مشابه توييتر ندارد. ناگفته نماند كه ايلان ماسك يكي از علاقه مندان بزرگ ارز ديجيتال دوج كوين است، اما چارلز هاسكينسون از منتقدين اين رمز ارز مي باشد. از همين روي، به نظر مي رسد اين دو كارآفرين مشهور از نظر علايق با يكديگر متفاوت هستند.


برچسب: چارلز هاسكينسون،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۷:۱۳ توسط:امير علي يوسفي موضوع: نظرات (0)