رویا نت رویا نت .

رویا نت

معرفی بهترین کتاب های حسابداری

معرفی بهترین کتاب های حسابداریبهترین کتاب هایی که یک حسابدار باید بخواند
۲۵ مرداد ۱۴۰۱
 در اطلاعات عمومی
 ۰

معرفی بهترین کتاب های حسابداری
 
WhatsappTelegramLinkedin
 
 
خوانده بهترین کتاب های حسابداری ضروری است. در واقع، حسابداری را می توان به عنوان علم بررسی معاملات مالی یک موسسه تعریف کرد. این بدان معناست که حسابداری به ما امکان بررسی مواردی مانند میزان درآمد، ارزش، مقدار پولی که خرج می شود و پتانسیل های مالی یک سرمایه گذاری را می دهد. مانند هر علم دیگری، کسب تجربه و افزایش دانش در زمینه حسابداری نیز نیازمند مطالعه کافی است. در ادامه این مطلب، لیستی از بهترین کتاب ها برای یادگیری حسابداری آمده است که این کتاب ها توسط کارشناسان و اساتید دانشگاهی حسابداری توصیه می شود و برای دانشجویان و حسابداران، در درک اصول حسابداری بسیار مفید است.

حسابداری چیست؟
رشته حسابداری و دانشجویانی که به دنبال تحصیل در رشته حسابداری هستند، نیازمند مهارت هایی مانند آشنایی با سیستم های اطلاعاتی، تسلط و علاقه مندی به اعداد، ارتباطات مالی، امور مالی، برنامه های نرم افزاری و تجزیه و تحلیل داده ها است. در آموزش حسابداری، حسابداران آموزش می بینند که چگونه یک سیستم مالی دقیق ایجاد، نگهداری و حسابرسی کنند که امور مالی یک کسب و کار یا سازمان را به خوبی مدیریت کند. به طور کلی، به پروسه ثبت معاملات مالی مرتبط به یک تجارت، حسابداری گفته می شود. فرآیند حسابداری شامل تجزیه و تحلیل و گزارش این معاملات به سازمان های نظارتی، تنظیم کننده ها و نهاد های جمع آوری مالیات است. صورت های مالی مورد استفاده در حسابداری خلاصه ای مختصر از تراکنش های مالی در یک دوره حسابداری است که عملیات، وضعیت مالی و جریان های نقدی یک شرکت را بررسی می کند. صرف نظر از ابعاد یک کسب و کار، حسابداری یک عملکرد ضروری برای تصمیم گیری، برنامه ریزی هزینه ها و عملکرد بهتر اقتصادی است. حسابداری یکی از ارکان کلیدی هر کسب و کاری به شمار می رود. گزارش‌ های جریان ‌های مختلف حسابداری، مانند حسابداری مدیریتی، در کمک به مدیریت در تصمیم‌ گیری آگاهانه کسب ‌و کار بسیار ارزشمند هستند. امور مالی، عضو جدانشدنی هر کسب و کاری است. امروزه اغلب کسب و کار ها به سمت تجارت آنلاین سوق پیدا کرده‌‌ اند و پرداخت ها از طریق چندین درگاه پرداخت اینترنتی مختلف انجام می‌ شوند. حتی چنین کسب و کارهایی نیز به حسابداری و بررسی امور مالی و یک حسابدار نیاز دارند. تاریخچه حسابداری تقریباً به اندازه تاریخچه خود پول بوده است. لوکا پاچیولی به دلیل مشارکت در توسعه حسابداری به عنوان یک حرفه، “پدر علم حسابداری” معرفی می شود. پاچیولی، ریاضیدان ایتالیایی، کتابی در مورد سیستم حسابداری دو طرفه در سال ۱۴۹۴، منتشر کرد و در سال ۱۸۸۰ نیز حسابداری به شکل یک حرفه مدرن، توسط موسسه حسابداران در انگلستان و ولز تشکیل و به رسمیت شناخته شد.

معرفی بهترین کتاب های حسابداری
آموزش و یادگیری شیوه های مختلف و به روز حسابداری، یک امر حائز اهمیت برای همه حسابداران است. چرا که حسابداری را می توان زیربنای همه مشاغل از جمله بانکداری، معرفی کرد. حسابداری یک علم بسیار گسترده است که تاریخ آن با تاریخ سرمایه داری، ملت سازی و حقوق شهروندی آمیخته شده است. به دلیل گستردگی حسابداری، آموزش و یادگیری آن نیز بسیار گسترده بوده و منابع مهم و زیادی در این زمینه وجود دارند. از منابع مهم حسابداری، مانند هر رشته و شغل دیگری، کتاب ها هستند. کتاب‌ های حسابداری کتاب ‌های متنوعی هستند که اطلاعاتی در مورد حسابداری، انواع و روش‌ های انجام حسابداری و سایر مفاهیم مرتبط را به دانشجویان، علاقه مندان و حسابداران ارائه می دهند. مطالعه کتاب ها در کنار کار تجربی می تواند شما را به یک حسابدار حرفه ای و با سواد تبدیل کند. در ادامه لیستی از معرفی بهترین کتاب های حسابداری آورده شده است.

۱- کتاب شاه کلید شخصی حسابداری
آموزش حسابداری
همه مدیران و کارفرمایان در شرکت ها و کسب و کار های مختلف، به دنبال بهترین حسابداران برای انجام امورات مالیاتی شرکت خود هستند. طبیعی است که بهترین و شایسته ترین حسابداران، افراد با سواد و با تجربه‌ ای باشند که بیشترین مطالعه را دارند. چگونگی کسب تجربه و افزایش دانش و علم توسط حسابدار در این حیطه برای موفقیت های شغلی بیشتر در گرو مطالعه بیشتر کتاب‌ های تخصصی است. یک نمونه از بهترین کتاب های حسابداری، کتاب شاه کلید شخصی حسابداری ترجمه میثم حاجی محمدی است که ترفند های بسیاری را جهت موفقیت در بازار کار حسابداری ارائه کرده و آموزه های حسابداری را به بیانی شیوا بیان می کند. این کتاب، ۱۱ مورد از ترفند های مهم را جهت موفقیت در بازار کار حسابداری ارائه می دهد.

۲- کتاب کلید حسابداری در اکسل
معرفی بهترین کتاب آموزش حسابداری
کتاب کلید حسابداری در اکسل را می توان یکی از کتاب هایی معرفی کرد که سرمایه گذاران در بازار های مالی مانند بازار بورس، دانشجویان در حال تحصیل رشته حسابداری و حسابداران شاغل در سازمان‌ ها و شرکت‌ های مختلف می توانند از آن بهره مند شوند، چرا که تمامی آموزش های لازم در آن ارائه شده است. به عنوان یک سرمایه گذار در بازار های مالی، مطالعه این کتاب به شما در تدوین برنامه‌ ای حرفه‌ ای جهت تجزیه و تحلیل‌ بازار های مالی کمک می کند. علاوه بر این، مطالعه این کتاب به عنوان حسابدار شرکت نیز به شما در تغییر روند کاری به سمت و سوی حرفه کمک می کند. کتاب کلید حسابداری در اکسل یکی از چند کتاب مهم و کاربردی است که توسط اساتید به دانشجویان حسابداری توصیه شده و در دانشگاه های بسیاری تدریس می شود.

۳- کتاب حسابداری ویژه بازار کار
حسابداری ویژه بازار کار، بهترین کتاب حسابداری
اگر دانشجوی حسابداری هستید و یا در این زمینه شاغل هستید، کتاب حسابداری ویژه بازار کار، نوشتۀ سینا چال اشتری، یکی از مهم ترین کتاب هایی است که می توانید مطالعه کنید. این کتاب، مفاهیم ابتدایی و ساده و همچنین پیشرفته حسابداری که می توانند در زمینه‌ های مختلف کاری کمک کننده باشند، ارائه می کند. از آنجایی که در رشته حسابداری تنها با فارغ التحصیل شدن و دریافت مدرک تحصیلی نمی ‌توان وارد بازار کار شد، افزایش روز افزون علم و دانایی می تواند نقش مهمی در جذب توسط شرکت های مختلف ایفا کند. امروزه علم حسابداری به سبب وجود نرم ‌افزار‌ های مختلف در این زمینه، پیشرفت بسیار زیادی داشته که برای تسلط بر کلیه این نرم افزارهای تخصصی و دیگر مهارت‌ های مورد نیاز این رشته، باید کار عملی انجام داده و تجربه کسب کرد. این موضوعی است که در این کتاب به آن پرداخته شده و کمک می کند تا افراد بتوانند مهارت نسبی در مفاهیم پایه علم حسابداری را کسب کنند.

۴- کتاب اصول حسابرسی به زبانی ساده
آموزش حسابداری با بهترین کتاب ها
کتاب اصول حسابرسی به زبانی ساده نوشته مهدی عیسی پور است که در آن به مباحث مهمی مانند مفاهیم اولیه، شناخت، روش های حسابرسی و اندازه‌ گیری در حسابداری، پرداخته شده است. حسابرسی، به گزارشی گفته می شود که در آن حسابرس به بررسی صورت‌ های مالی و وضعیت مالی یک شرکت یا موسسه می پردازد. گزارش حسابرس باید طبق استانداردها و بیان کننده دقیق حسابرسی باشد. این کتاب یکی از مهم ترین کتاب هایی است که به زبانی ساده اما در عین حال جامع، به مبحث حسابرسی پرداخته و مطالعه آن توسط اساتید زیادی نیز توصیه شده است.

۵- کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری
بهترین کتاب حسابداری
کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری توسط رمضان عباس نژاد ورزی، یوسف عباس نژاد ورزی و فاطمه عبدی سقاواز نوشته شده است و به نحوه کار با نرم افزارهای اکسل و اکسس، روش‌ هایی درباره اجرای سیستم‌ های حقوق و دستمزد و نحوه حسابداری در این نرم افزارها می پردازد. در این کتاب آموزش‌ های جامعی راجع به سیستم‌ های رایانه‌ ای و چگونگی کار با آن ها، نقش نرم افزار اکسل در مدیریت و حسابداری، نقش نرم افزار اکسس در مدیریت و حسابداری، نقش اینترنت در مدیریت و حسابداری و… پرداخته شده است.


برچسب: حسابداری،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۷:۳۴ توسط:امیر علی یوسفی موضوع: نظرات (0)