رویا نت رویا نت .

رویا نت

تبلیغ نویسی چیست؟ اصول و تکنیک های آن

تبلیغ نویسی چیست؟ اصول و تکنیک های آناصول تبلیغ نویسی
۹ مهر ۱۴۰۱
 در اطلاعات عمومی
 ۰

تبلیغ نویسی چیست؟
 
WhatsappTelegramLinkedin
 
 
همه ما با تبلیغات آشنایی داریم و می دانیم که تبلیغات به فعالیتی گفته می شود که هدف آن فروش یک محصول یا خدمات مشخص به مخاطبان هدف است. تبلیغات یکی از قدیمی ترین اشکال بازاریابی است که تلاش می کند بر اقدامات مخاطبان هدف خود برای خرید، فروش یا انجام کاری خاص تأثیر بگذارد. تبلیغات می تواند به صورت تخصصی یا عمومی مخاطبان زیادی را مورد هدف قرار دهد. در حال حاضر اغلب تولیدکنندگان و شرکت هایی که خدماتی را ارائه می دهند به وسیله تبلیغات به جذب مخاطب و مشتری اقدام می کنند. یکی از راه های تبلیغات، تبلیغ نویسی یا همان CopyWriting است که با به کارگیری تکنیک هایی خاص، منجر به جذب مشتری و فروش یک محصول تا چندین برابر می شود. تبلیغ نویسی یک مهارت است که با استفاده از محتوای جذاب و تکنیکی و همچنین متناسب با نوع محصول یا خدمات، جذب مخاطب و فروش بیشتر را تضمین می کند. این امر با شناخت کامل و ایجاد یک ارتباط موثر با مخاطبان هدف انجام می شود. در ادامه مطلب، به طور کامل به تبلیغ نویسی و اصول و تکنیک های آن پرداخته می شود.

تبلیغ نویسی چیست و چرا اهمیت دارد؟
تبلیغ نویسی چیست؟ اصول و تکنیک های آن
تبلیغ نویسی استراتژی ایجاد محتوای متقاعدکننده برای بازاریابی و فروش با هدف ایجاد و جذب مخاطب و افزایش میزان فروش است. سوالاتی که در این باره مطرح است این است که اصول تبلیغ نویسی چیست؟ و آیا می توان با استفاده استراتژیک از کلمات در تبلیغ نویسی، مخاطب هدف را متقاعد کرد؟ یک محتوای مناسب می تواند با افزایش تعداد مخاطبان و شبکه مشتریان، تحولی در استراتژی بازاریابی یک شرکت ایجاد کند. کپی رایتینگ یک استراتژی تولید محتوا است که بر متقاعد کردن خواننده برای انجام یک اقدام خاص متمرکز است. کپی رایتر باید محتوا را با تفکر در مورد ویژگی متقاعدکننده یک محصول یا خدمات بنویسد و از محرک هایی برای برانگیختن علاقه در خواننده استفاده کند تا جذب مخاطب و فروش ایجاد کند.
کپی رایتینگ اصطلاح جدیدی نیست و اولین بار در سال ۱۸۲۸ توسط نوح وبستر تعریف شد. این تعریف در ادبیات مورد پسند قرار نگرفت، اما در میان روزنامه نگاران و چاپخانه دارانی که در اواسط دهه ۱۸۷۰ شروع به تعریف کپی رایتر به عنوان حرفه ای که تبلیغات می نویسد، ادامه یافت تا این فعالیت را از نویسندگان اخبار متمایز کنند. کار کپی رایترهای قرن بیستم به چندین برند کمک کرد تا در آن زمان به شهرت و فروش خوبی دست پیدا کنند. با این حال، با رایج شدن اینترنت و ظهور دیجیتال مارکتینگ، کپی رایتینگ شروع به فاصله گرفتن بیشتر و بیشتر از تبلیغات کرد. کپی رایتینگ برای استراتژی های جذب مناسب تر است، مانند بازاریابی هایی که در آن فرآیند فروش در یک فرآیند متقاعدکننده طولانی انجام می یابد. امروزه نوشتن تبلیغات همچنان ابزاری است که هدف آن فروش مستقیم است. در پاسخ به این سوال که چرا تبلیغ نویسی مهم است می توان گفت که در تبلیغ نویسی، با ایجاد یک رابطه بلندمدت، می توان شبکه مشتریان و مخاطبان یک کسب و کار را افزایش داد و محتوایی با کیفیت و مطابق با علایق مخاطبان خود ارائه کرد. برای تحقق این امر، خوب نوشتن مولفه ای ضروری است اما کافی نیست و تکنیک های اساسی و مهمی مانند الهام بخشیدن به خواننده، ایجاد ارتباط با برند، ایجاد انگیزه در مخاطبان برای آشنایی بیشتر با خدمات یا محصول وجود دارند که باید در تولید هر محتوایی برای بازاریابی دیجیتال و تبلیغ نویسی رعایت شوند. در ادامه برخی از این تکنیک ها بیان می شوند.

اصول تبلیغ نویسی چیست؟
اصول تبلیغ نویسی چیست؟ این سوالی است که در این بخش به پاسخ آن می پردازیم. به طور کلی، اصول تبلیغ نویسی، به اصولی گفته می شود که امری ضروری در تبلیغ نویسی هستند و با رعایت آن ها در یک محتوا، می توان محتوا و تبلیغی مناسب و موثر تولید کرد که منجر به جذب مخاطبان و فروش هرچه بیشتر یک محصول یا خدمات شود. یک کسب و کار، علاوه بر پرداختن به نیازهای اولیه یک کسب و کار مانند تامین محصول، کیفیت محصول، نحوه ارائه محصول، دریافت یک درگاه پرداخت مناسب و ایمن و…، باید به امر تبلیغات و معرفی محصولات خود نیز توجه ویژه داشته باشد. برخی از اصول و استراتژی های کپی رایتینگ، شامل موارد زیر هستند.
اولین اصل تبلیغ نویسی، تحقیق است. یک وبلاگ به طور تصادفی به مرجعی در مورد یک موضوع خاص تبدیل نمی شود، بلکه تنها در صورتی به موفقیت دست می یابد که محتوایی منحصر به فرد بر پایه واقعیت داشته باشد. بنابراین، برای تبلیغ نویسی و تولید محتوایی بهتر و مرتبط با محصول که بتواند مفهومی دقیق و علمی انتقال داده و منجر به جذب مخاطب شود، نیاز به تحقیق و تلاش بسیار زیادی در مورد محصول دارد.
میان کپی رایتینگ و سئو (بهینه سازی موتور جستجو) نیز رابطه وجود دارد. سئو برای اطمینان از این است که یک وب سایت، موقعیت خوبی در رتبه بندی جستجوی Google یا هر موتور جستجوی دیگری دارد و امکان نمایان شدن محتوا برای کاربران نیز وجود دارد. از اصول مهم تبلیغ نویسی، توجه به سئو آن است.
اصل دیگر در تبلیغ نویسی، آشنایی با برندی که برای آن محتوا نوشته می شود و محصولات و خدمات آن است. یک تبلیغ نویس تنها در صورتی می تواند یک مفهوم را به خوبی ارائه کند که آشنایی کامل با کلیت آن مفهوم داشته باشد. برای این منظور باید بدانید که شرکتی که درباره آن می نویسید چه خدماتی ارائه می دهد و مولفه ای که آن را از سایر رقبا متمایز می کند چیست. حتی اگر آن ها محصولات یا خدمات مشابهی ارائه می دهند.
برقراری ارتباط با خواننده اصل دیگری از تبلیغ نویسی است. برای ایجاد رابطه بین برند و مشتری، باید با آن ها ارتباطی موثر برقرار کرد. بنابراین، هنگام تبلیغ نویسی استراتژی هایی را به کار ببرید تا خواننده با متن ارتباط برقرار کند.

تکنیک های تبلیغ نویسی چیست؟
تکنیک های تبلیغ نویسی
تکنیک های متعددی برای تبلیغ نویسی وجود دارند که با تجربه کسب می شوند و می توانند شیوه تبلیغ نویسی و تبلیغات را متحول کنند. برخی از این تکنیک ها عبارت هستند از:

فکر کردن مانند یک بازاریاب
به طور قابل توجهی تعداد کمی از تبلیغ نویسان مانند بازاریاب ها فکر می کنند. این در حالی است که همه کپی رایتینگ های عالی ناشی از داشتن ذهنیت بازاریابی هستند. اگر بتوانید مانند یک بازاریاب فکر کنید و از آن در متن های کپی رایتینگ خود استفاده کنید، محتواهایی بسیار جذاب و منحصر به فرد خواهید داشت.

شناسایی مخاطب
تکنیک کاربردی که در تبلیغ نویسی وجود دارد این است که همیشه بدانید مخاطبان هدف شما برای هر پروژه چه کسانی هستند و مطمئن شوید که سلایق و انتخاب های آنان را درک کرده اید. به این ترتیب می توانید تبلیغ نویسی همسویی با سلیقه و علاقه مخاطب، داشته باشید.

درک مزایا و ویژگی ها برای بیان آن ها
پیش از آن که شروع به نوشتن و تبلیغ نویسی کنید، ابتدا بررسی کنید که مزایا و ویژگی های محصول یا خدمات برای مخاطب هدف چیست. برای مثال اگر شرکتی محصولات خود را برای شرکت دیگری بازاریابی می کند، چه ویژگی ها و مزایایی بیشتر اهمیت دارد؟ پاسخ این سوال ساده است، هر چیزی که شرکت هدف بیشتر به آن اهمیت می دهد. مانند سود آوری، رقابت، شهرت و…. با بررسی و درک این موضوع، می توانید به راحتی مزایای یک محصول را شناسایی کرده و آن مزایا را به زبانی که برای فهم و جذب مخاطبان مناسب است، منتقل کنید.

تلاش برای قانع کردن
از آن جایی که متقاعدسازی قلب یک استراتژی خوب کپی رایتینگ است، دانستن برخی از اصول روانشناختی برای افزایش قدرت متقاعدسازی ضروری است. رابرت سیالدینی در پرفروش ترین کتاب خود با عنوان «روان شناسی متقاعدسازی» توضیح می دهد که رفتار انسان توسط برخی قوانین اساسی هدایت میشود. به این ترتیب فنون و روش های اقناع و تغییر دیدگاه مخاطب با این شیوه، یک تکنیک کارآمد در تبلیغ نویسی به حساب می آیند.

ویژگی های یک تبلیغ خوب
بازاریابی و تبلیغ یکی از بهترین راه ها برای بهبود کسب و کار، افزایش فروش و شناخته شدن یک برند است. ساخت و تولید محتوا برای تبلیغ اگر چه کار سختی نیست اما امری بسیار حساس و دقیق است. در وهله اول یک تبلیغ خوب باید جذاب و منحصر به فرد باشد و همچنین پیام خاصی را منتقل کرده و نقاط مثبت کسب و کار را نشان دهد. ویژگی های یک تبلیغ خوب عبارت هستند از:

یک تبلیغ خوب به یاد ماندنی است
یک تبلیغ خوب باید به معنای نمادین کلمه به راحتی قابل یادآوری باشد تا مخاطبان بتوانند آن را به خاطر بسپارند و در ذهن افراد ثبت شود. این امر می تواند با به کارگیری خلاقیت و نوآوری و استفاده از المان های خاص محقق شود.

یک تبلیغ خوب متقاعد کننده است
همان طور که می دانید، ایده کلی یک تبلیغ این است که یک محصول خاص را به مخاطب هدف خود معرفی کرده و بفروشد. بنابراین، تبلیغات باید به گونه ای باشد که بتواند مخاطب را متقاعد کند. تبلیغ نویسی باید به شکلی انجام شود که مشتریان را متقاعد کند که شما بهتر از رقبا هستید و آن ها باید از شما خرید کنند. به آن ها این باور را بدهید که از خرید از شما سود خواهند برد.

یک تبلیغ خوب خلاقانه است
بدون در نظر گرفتن کلیت محتوا و محصول، خلاقیت مولفه ای است که می تواند تحول عظیمی در هر موضوعی ایجاد کند. خلاقیت یکی از بزرگترین نقاط قوت در بازاریابی است و در حوزه تبلیغات خوب عمل می کند. با خلاقیت و نوآوری می توان یک چیز جدید ایجاد کرد و محصول و برند خود را از سایر رقبا متمایز ساخت. یک تبلیغ نویسی خلاقانه، می تواند به راحتی ذهن مخاطب را درگیر خود کرده و ماندگار شود.

یک تبلیغ خوب اعتماد ایجاد می کند
یک تبلیغ خوب باید اعتماد ایجاد کند. اگر کسی به شما یا برند شما اعتماد نداشته باشد، نمی توانید مشتری جذب کنید. به همین دلیل است که تبلیغات شما باید حس قابل اعتماد بودن را به مخاطب منتقل کند. هیچ چیز برای یک مشتری ناخوشایندتر از دروغ نیست. بزرگنمایی و تبلیغات کاذب نه تنها برای یک برند مضر است، بلکه می تواند برند را با مشکلات قانونی نیز مواجه کند. بنابراین، پیش از تبلیغ از صحت محتوای آن اطمینان حاصل کنید.


برچسب: تبلیغ نویسی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۵:۱۳ توسط:امیر علی یوسفی موضوع: نظرات (0)