رویا نت رویا نت .

رویا نت

شت کوین چیست؟

شت کوین چیست؟
شت کوین چیست؟ این سوالی است که ممکن است برای افراد تازه وارد در عرصه کریپتوکارتسی به وجود بیاید. اصطلاح شت کوین (shitcoin)، برای یک ارز دیجیتال با کم ارزش یا بدون ارزش مورد استفاده قرار می گیرد. این مفهموم، به ارز دیجیتالی اشاره دارد که هیچ هدف کارآمد و قابل تشخیصی ندارد. تشخیص شت کوین ها از ارز سایر های دیجیتال که دارای ارزش واقعی هستند، برای سرمایه گذاران در داشتن یک سرمایه گذاری مفید، امر بسیار مهمی است. به همین دلیل در ادامه این مطلب، به سوال شت کوین چیست و نحوه شناسایی و عملکرد آن می پردازیم.

شت کوین چیست؟
شت کوین چیست
اگر می خواهید بدانید دقیقا شت کوین چیست؟ ابتدا باید نگاهی به تاریخچه کریپتو بیندازیم. علاقه به ارز های رمزپایه از زمان معرفی بیت کوین در سال 2009، به میزان قابل توجهی افزایش یافت و موفقیت آنها باعث شد تا کسب و کار هایی که به دنبال استفاده از فناوری بلاک چین می باشند، برای ایجاد غیر مجاز می باشد کوین ها که دارایی های دیجیتالی هستند، از طراحی اولیه بیت کوین استفاده کنند. سکه ها، توکن ها، دارایی های دیجیتال و غیره، از ذخیره ارزش مقاوم در برابر تورم بیت کوین، تا کارایی بازار استیبل کوین به عنوان یک دارایی قابل معامله در سطح جهانی، از طریق صد ها توکن حاکمیتی، سهامداری و سودآوری در حوزه رمزنگاری، به فعالیت خود ادامه می دهند. از سوی دیگر، دسته ای از ارز های دیجیتال بدون هیچ کارکرد یا ارزش واقعی وجود دارند که یا به عنوان شوخی، یک طرح سریع پولدار شدن یا گاهی اوقات برای ترول کردن پروژه های موجود وجود دارند که به آن ها شت کوین گفته می شود. اصطلاح "شت کوین" یک مفهوم انتزاعی است و می تواند به ارز های رمزنگاری شده بدون عملکرد واضح، اشاره کند. این اصطلاح همچنین برای توصیف پروژه های بالقوه کم ارزش یا پروژه هایی با ارزش بازار پایین کمتر از 1 میلیارد دلار، استفاده می شود. این کلمه یک اصطلاح است که اغلب برای توصیف غیر مجاز می باشد کوین ها یا ارزهای رمزنگاری شده که پس از محبوب شدن بیت کوین ساخته شده اند، استفاده می شود. کاهش ارزش یک شت کوین، اغلب به دلیل عملکرد ناموفق سرمایه گذار است، چرا که یک توکن را بر اساس حدس و گمان انتخاب کرده است. به این ترتیب، این دسته از ارز های دیجیتال به عنوان یک سرمایه گذاری بد و نامناسب در نظر گرفته می شوند. شت کوین ها را به نوعی می توان نقطه مقابل استیبل کوین ها معرفی کرد. استیبل کوین به ارز های دیجیتالی گفته می شود که ارزش کاملا ثابتی دارند و با نوسانات شدید قیمت مواجه نمی شوند. به همین دلیل است که اکثر سرمایه گذاران به دنبال پاسخ سوال بهترین استیبل کوین کدام است می باشند. تتر را می توان یکی از بهترین استیبل کوین های حال حاضر معرفی کرد. معروف ترین مثال شت کوین ها نیز Dogecoin است. دوج کوین در سال 2013 از لایت کوین جدا شده و به عنوان یک ارز سرگرم کننده در نظر گرفته می شود.

چه چیزی به شت کوین ها ارزش می دهد؟
ارزش شت کوین ها
برخی از تحلیلگران کریپتویی، معتقدند که ارزش شت کوین ها به حدس و گمان بستگی دارد. هجوم سرمایه گذاران و خرید انبوه سکه های شت کوین، قیمت آن ها را در یک بازه زمانی کوتاه مدت به طور تصاعدی بالاتر می برد. هنگامی که این سرمایه گذاران برای کسب سود های کوتاه مدت سرمایه گذاری می کنند، قیمت آن ها به همان سرعتی که افزایش یافته بود کاهش می یابد. در این هنگام، قیمت شیت کوین ها بدون تغییر زیادی در همان سطح باقی می ماند. این روند اغلب سرمایه گذاران مبتدی را با حجمی از شت کوین های بی ارزش مواجه می کند. به عنوان مثال، Dogecoin ارزش خود را از توییت های ایلان ماسک، می گیرد. بدون حمایت و نظرات او، ارزش این سکه بسیار کاهش خواهد یافت. شت کوین ها به طور کلی سرمایه گذاری های خوبی نیستند و سرمایه گذاری در آن ها با ریسک بسیار زیادی همراه است. چرا که احتمال زیادی وجود دارد که سرمایه گذار تمام سرمایه اولیه خود را از دست بدهد. پس از تجزیه و تحلیل برترین شت کوین های موجود در بازار، Tamadoge را می توان به عنوان بهترین شت کوین حال حاضر برای خرید معرفی کرد. Tamadoge (TAMA) رمز ارز بومی و توکن ابزار Tamaverse و یک پلتفرم بازی برای کسب درآمد (P2E) است که بازی را با عناصر DeFi، (مالی غیرمتمرکز) ترکیب می کند. دیگر شت کوین معروف، دوج کوین است که احتمالاً شناخته شده ترین شت کوینی است که در حال حاضر خرید و فروش می شود. این رمز ارز در سال ۲۰۱۳ از توکن لایت کوین فورک شد و تا چندین سال مورد توجه قرار نگرفت. علاوه بر این، Dogecoin پیش از این که با حمایت از انجمن های آنلاین محبوبی مانند WallStreetBets در Reddit در کانون توجه قرار گیرد، برای مدت بسیار طولانی با کمتر از نیم سنت در هر توکن معامله می شد.

سرمایه گذاران چگونه می توانند شت کوین ها را شناسایی کنند؟
شناسایی شیت کوین ها آسان است، زیرا شت کوین ها اغلب از الگوی خاصی پیروی می کنند. اگرچه ممکن است در هنگام عرضه یک سکه علاقه خاصی به آن وجود داشته باشد، اما قیمت می تواند در یک بازه زمانی کوتاه مدت به طور تصاعدی افزایش یابد. بعید است که توسعه و بازاریابی غیر مجاز می باشد کوین هایی که روزی شت کوین در نظر گرفته می شوند، در حالی که علاقه به ارز های دیجیتال همچنان بالاست، به میزان قابل توجهی کاهش یابد. شت کوین ها چندین نشانه برجسته دارند که توسط آن ها قابل شناسایی هستند. یکی از این نشانه ها توسعه دهندگان ناشناخته و بدون هویت و غیر فعال است. نشانه دیگر عملکرد تعریف نشده می باشد. بلاک چین هایی مانند بیت کوین و اتریوم، برای بهبود امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، با حذف یک مرجع مرکزی و افزایش امنیت تراکنش ها طراحی شده اند. بنابراین، BTC و ETH به دلیل قابلیت ها و ویژگی هایی که ارائه می دهند، رمز ارز های با ارزشی محسوب می شوند. این در حالی است که شت کوین ها چنین هدف اساسی ندارند. همان طور که گفته شد، بارزترین نشانه شت کوین فقدان یک عملکرد کاملاً تعریف شده است. بیت کوین برای یک شبکه پرداخت غیرمتمرکز ساخته شده است که در آن تراکنش های مالی امن، قابل اعتماد و مقاوم در برابر سانسور هستند. اتر، سکه بومی بلاک چین اتریوم، برای اعتبارسنجی تراکنش ها و ایمن سازی شبکه استفاده می شود. بایننس کوین، توکن بومی صرافی بایننس، برای کاهش هزینه ها در پلتفرم بایننس و تقویت بلاک چین مرتبط با بایننس استفاده می شود.

شت کوین ها چنین اهداف واضح و مشخصی ندارند. هنگامی که یک شت کوین برای اولین بار راه اندازی می شود، ممکن است توجهات زیاد و خاصی را به خود جلب کند، اما قیمت آن به نسبت پایین باقی می ماند. با افزایش بهره و افزایش سرمایه گذاران، قیمت ها به سرعت بالا می روند. این امر تقریباً همیشه با کاهش قیمت همراه است. شت کوین ها معمولاً دارای ارزش بازار پایینی هستند. ارزش بازار پایین منجر می شود تعداد کمی از سرمایه گذاران بتوانند به راحتی قیمت ها را دستکاری کرده و آن ها را افزایش دهند. علاوه بر موارد گفته شده، بررسی مواردی مانند این که آیا این سکه کپی از یک ارز دیجیتال شناخته شده است یا خیر، آیا پروژه دارای وایت پیپر مرتبط می باشد یا خیر، آیا وایت پیپر آن از پروژه دیگری کپی شده است یا خیر و طرح و پاسخ به چنین سوالاتی، می توانند نشان دهنده شت کوین بودن یک سکه باشند. همچنین، اگر پروژه ای وعده های بزرگی بدهد، اما عملکرد مشخصی نداشته باشد، احتمالاً یک شت کوین است. از طرفی شت کوین ها هدف و ارزشی ندارند و تقاضای کم تر و یا هیچ تقاضایی برای آن ها وجود ندارد.


برچسب: شت کوین چیست،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۶:۰۹ توسط:امیر علی یوسفی موضوع: نظرات (0)