رویا نت رویا نت .

رویا نت

مهم ترین تکنیک های فروش و بازاریابی

مهم ترین تکنیک های فروش و بازاریابی۲۱ شهریور ۱۴۰۱
 در کسب و کار
 ۰

تکنیک فروش و بازاریابی چیست؟
 
WhatsappTelegramLinkedin
 
 
امروزه عموم مردم با مفهوم «فروش و بازاریابی» آشنایی دارند. اما عده کمی از نحوه بکارگیری و روش های صحیح آن برای افزایش فروش خود مطلع هستند. در گذشته، نحوه فروش و رشد کسب و کارها امری ساده تلقی می شد، اما در جهان امروزی که تکنیک های بسیاری برای رشد تجارت ها در دسترس قرار دارد، آشنایی با انواع تکنیک های فروش و بازاریابی امری ضروری برای صاحبان مشاغل گوناگون تلقی می شود. بازاریابی و فروش، معمولا دو محرک اصلی هر کسب و کاری محسوب می شوند و بدون استراتژی مناسب برای هر کدام، رشد تجارت ها امری دشوار خواهد بود. تکنیک فروش و بازاریابی، به مجموعه اقداماتی اطلاق دارد که تبدیل مخاطبان هر شغل به مشتری نهایی را موجب می شود. از همین روی، در ادامه این مقاله از پی فا، لیست تکنیک های فروش و بازاریابی قرار گرفته است که به گسترش کسب و کار های مختلف کمک شایانی می نماید.

تکنیک فروش و بازاریابی چیست؟
مهم ترین تکنیک های فروش و بازاریابی
بدون یک استراتژی صحیح بازاریابی، ممکن است تمام برنامه ریزی های شما برای گسترش کسب کارتان بیهوده باشد. اما تکنیک فروش چیست؟ تکنیک بازاریابی و فروش به استراتژی هایی گفته می شود که برای دستیابی به اهداف کلیدی یک سازمان به کار گرفته می شود و آینده آن را تضمین می کند. نکته حائز اهمیت این است که، بیش از هزاران تکنیک بازاریابی گوناگون وجود دارد. بنابراین انتخاب بهترین و به روز ترین استراتژی های فروش، می تواند چندین مرحله فروشندگان را رو به جلو سوق دهد. از همین روی، در ادامه این مقاله، جدید ترین روش های بازاریابی را معرفی کرده و لیست تکنیک های فروش که برای هر کسب و کاری مفید واقع شود را آماده کرده ایم.

لیست تکنیک های فروش
مهم نیست کسب و کار شما نوپا است یا دارای یک سازمان بزرگ خدماتی هستید، تجارت همیشه نیازمند یک لیست به روز و حرفه ای از تکنیک های جدید و کاربردی فروش است، تا محصولات یا خدمات آن توسط مشتری های بیشتری دیده شود. از همین روی پیش از هر چیزی، لیستی دقیق از استراتژی های خود برای ارائه محصولات یا خدمات کسب و کارتان تهیه کنید. برای این کار، شما نیازمند یک برنامه دقیق برای تبلیغات، نحوه ارتباط گرفتن با مشتری ها، تشویق مشتری و جذب مشتری های وفادار هستید که روش های زیر، به دستیابی این اهداف کمک می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فروش و بازاریابی می توانید مقاله ی افیلیت مارکتینگ، تست A/B و افزایش فروش در اینستاگرام را مطالعه نمایید.

نیاز مشتری را درک کنید
ممکن است شما فکر کنید که نیاز مشتری را می شناسید و دقیقا می دانید که هر مشتری چه محصول یا خدماتی را انتخاب می کند. اما باید بگوییم، حتی اگر شما از یک صنف مشخص برخوردار باشید، ممکن است درک درستی از نیاز مشتری نداشته باشید. در برخی موارد شناخت مشتری می تواند پیچیده باشد، زیرا ممکن است حتی خود مشتری نیز دقیقا مطمئن نباشد که چه محصول و خدماتی را نیاز دارد و یا در رابطه با نیاز خود اطلاعات مفیدی نداشته باشد.

تاثیر معجزه آسای تبلیغات را دست کم نگیرید
تبلیغات یکی از موثر ترین روش های فروش محسوب می شود. زیرا از طریق تبلیغات گوناگون، شما می توانید کسب و کار خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار داده و در نهایت جذب مصرف کننده بیشتری نیز داشته باشید. بنابراین انتخاب تبلیغات مناسب برای کسب و کارتان، از اصلی ترین استراتژی های بازاریابی به شمار می رود. چند نمونه از بهترین روش های تبلیغات که برای هر کسب و کاری می تواند مفید واقع شود، به شرح زیر است:

 تبلیغات بیلبوردی
 تبلیغات در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی
 تبلیغات چاپی
 استفاده از تیم فروش برای بازاریابی تلفنی و یا حضوری
از علم روانشناسی در فروش استفاده کنید
روانشناسی یکی از قدرتمند ترین علم های جهان است که می توان از تاثیرات آن در تمامی صنایع بهره مند شد. علم روانشناسی در فروش، به مجموعه اقداماتی اشاره دارد که درک بهتر مشتری، پرسش های صحیح و به موقع، شناخت نیاز مشتری و بازی با ذهن مشتری را شامل می شود. اگر شما دقیقا کسب و کار خود را بشناسید، می توانید به خوبی مشتری های هدف را شناسایی کرده و محصول یا خدمات خود را به آن ها ارائه دهید. روانشناسی فروش مستلزم آموزش است. شما باید دقیقا بدانید هدف مشتری از هم صحبتی با شما چیست و چگونه می توانید هر مشتری را به سمت استفاده از محصولات یا خدمات خود سوق دهید. مهم ترین اصل در روانشناسی فروش، نشان دادن مورد اعتماد بودن کسب و کار و جذابیت برای مشتری است. اما با این حال روانشناسی فروش یک مبحث گسترده است که نیاز به آموزش و تمرین های بسیار دارد.

از شبکه های اجتماعی استفاده کنید
امروزه یکی از پر قدرت ترین و پر مخاطب ترین ابزار های جهان را می توان شبکه های اجتماعی معرفی کرد. بستر هایی مانند گوگل، اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب، لینکدین و… از محبوب ترین شبکه های اجتماعی روز دنیا محسوب می شوند که از کاربران جهانی برخوردار هستند. در نتیجه قرار گرفتن کسب و کار شما در بستر اینترنت و یا تبلیغ آن در شبکه های اجتماعی مجازی، برابر است با دیده شدن توسط میلیون ها کاربر از نقاط گوناگون جهان. اگر از مغازه، سازمان یا حتی کمپانی های بزرگ برخوردار هستید، می توانید تنها با ساخت یک وب سایت در گوگل یا ساخت اکانت در سایر شبکه های اجتماعی مجازی، فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کرده و فروش خود را چند برابر کنید. برخی از بهترین راه های تبلیغات در فضای مجازی، به شرح زیرهستند:

 ساخت وب سایت در گوگل
 تبلیغات بنری آنلاین
 تبلیغات موبایلی و نصب اپلیکیشن
 تبلیغات در شبکه اجتماعی های
 تبلیغات ایمیلی
 رپورتاژ یا آگهی
همچنین استفاده از کسب و کار های اینترنتی و تبلیغ محصولات و خدمات بر بستر اینترنت، نه تنها فروش شما را افزایش می دهد، بلکه راهی آسان را در اختیار شما قرار می دهد. زیرا در فروش آنلاین، صاحبان شغل می توانند با استفاده از یک درگاه پرداخت امن، پروسه پرداخت مشتری ها را بهبود و سرعت بخشیده و در نهایت فروش بیشتری را به ارمغان بیاورند.


برچسب: مهم ترین تکنیک های فروش و بازاریابی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۹:۱۶ توسط:امیر علی یوسفی موضوع: نظرات (0)