رويا نت رويا نت .

رويا نت

جك دورسي كيست؟ خالق توييتر و طرفدار بيت كوين

جك دورسي كيست؟ خالق توييتر و طرفدار بيت كوين۱۱ آبان ۱۴۰۱
جك دورسي كيست؟ جك دورسي، (متولد 19 نوامبر 1976، سنت لوئيس، ميسوري، ايالات متحده)، توسعه دهنده وب و كارآفرين است كه به همراه ايوان ويليامز و كريستوفر استون، سرويس ميكروبلاگينگ آنلاين توييتر را تأسيس كردند. دورسي در دوران نوجواني، نرم‌افزار ارسال تاكسي اينترنتي را ايجاد كرد كه توسط شركت‌هاي تاكسي‌سازي استفاده شد. او قبل از مستقر شدن در سانفرانسيسكو، در دانشگاه نيويورك تحصيل ‌مي‌كرد. جك دورسي به هنگام تحصيل در اين دانشگاه شركتي را تأسيس كرد كه از اينترنت براي ارسال پيك‌ها و وسايل نقليه اضطراري و همچنين تاكسي‌ها استفاده مي‌كرد. جك دورسي در سال 2000 براي اولين بار استفاده از متن و پيام فوري را به عنوان راهي براي حفظ ارتباط با دوستان و ساير كاربران در نظر گرفت. شش سال بعد او با ايده خود به ويليامز و استون نزديك شد. جك دورسي همراه ويليامز و استون نمونه آزمايشي و اوليه‌اي از يك پلتفرم ايجاد كردند كه امروزه توييتر نام دارد. در اين مقاله از تتر ايران قصد داريم به معرفي بيشتر جك دورسي و داستان زندگي او بپردازيم.

جك دورسي و داستان زندگي او

جك از پدري مهندس و مادري خانه‌دار به دنيا آمد. وي در سنين جواني شيفته كامپيوتر و ارتباطات شد و در دوران نوجواني خود برنامه نويسي را شروع كرد. در آن روزها، شركت‌هاي كرايه خودرو و بازيگران صنعت حمل‌ونقل در مديريت رانندگان و وسايل نقليه خود با مشكل مواجه بودند. دورسي در سن 15 سالگي با توجه به چالش‌هاي حاكم بر جامعه، نرم افزاري را طراحي كرد. جك دورسي در آن زمان نرم افزار منبع بازي ارائه داد كه امروزه نيز توسط برخي اپراتورها براي هماهنگ كردن ناوگان و رانندگان تاكسي استفاده مي‌شود.
از سال 1995 تا 1997، دورسي به دانشگاه ميسوري رولا رفت و سپس به دانشگاه نيويورك منتقل شد اما قبل از فارغ التحصيلي و در سال 1999 ترك تحصيل كرد. جك در دوران تحصيل خود در دانشگاه نيويورك، متوجه ايده‌اي شد كه توسعه آن ايده منجر به ايجاد پلتفرمي با عنوان توييتر شد. دورسي پس از ترك دانشگاه، به عنوان برنامه نويس شروع به كار كرد و به كاليفرنيا نقل مكان كرد. در سال 2000، او اولين شركت خود را در اوكلند راه اندازي كرد. تمركز اوليه دورسي عمدتاً روي ارسال پيك، تاكسي و خدمات اضطراري از طريق وب بود. در سال 2000، جك ايده يك سرويس ارتباطي وضعيت بلادرنگ مبتني بر وب يا پيام كوتاه را مطرح كرد. هنگامي كه جك دورسي براي اولين بار با اجراي پيام ‌رساني فوري آشنا شد، كنجكاو بود كه بداند آيا طرح نهايي اين نرم‌افزار را مي‌توان با موفقيت بين يك گروه به اشتراك گذاشت يا نه. و اينگونه بود كه رابطه جك دورسي و توييتر آغاز شد.
دورسي براي دريافت پاسخ سوالات خود به Odeo مراجعه كرد كه در آن زمان روي پيام‌هاي متني كار مي‌كرد. زمان كوتاهي پس از ارائه ايده توييتر، دورسي و كريستوفر آيزاك بيز استون يك نمونه اوليه از توييتر را ايجاد كردند. اين پلتفرم طرفداران زيادي را به خود جلب كرد. سرمايه گذاري اوليه روي اين پلتفرم توسط ايوان ويليامز، يك برنامه نويس كامپيوتر و كارآفرين اينترنتي، ارائه شد. دورسي تا اكتبر 2008 به عنوان مديرعامل توييتر فعاليت مي‌كرد و پس از آن رئيس هيئت مديره شد. دورسي در اين مقام، با عرضه اوليه عمومي توييتر مشاركت داشت كه 1.8 ميليارد دلار سرمايه جذب كرد.
در سال 2009 دورسي يكي از بنيانگذاران و مديرعامل Square شد، يك سرمايه گذاري پرداخت موبايلي كه دستگاه‌ها و نرم افزارهايي را براي تسهيل تراكنش‌هاي كارت اعتباري ارائه مي‌كرد. اين پلتفرم در سال 2010 راه اندازي شد و تا سال 2012 بيش از دو ميليون كاربر داشت. Square در ابتدا فقط در آمريكاي شمالي در دسترس بود، اما در سال 2013، زماني كه خدمات آن در ژاپن در دسترس قرار گرفت، در بازارهاي جهاني نيز عرضه شد. در همان سال دورسي عضو هيئت مديره شركت ديزني شد. در اكتبر 2015 او يك بار ديگر مديرعامل توييتر شد و در عين حال به عنوان مدير عامل Square فعاليت مي‌كرد. در طول دومين دوره حضورش در توييتر، اين شركت با انتقادهاي فزاينده‌اي در مورد تلاش‌هايش براي محدود كردن دسترسي به محتواي اعتراض آميز مواجه شد. در سال 2021 دورسي از سمت مديرعاملي توييتر استعفا داد و اعلام كرد كه بنيانگذار يك شركت بودن به شدت محدود كننده مي‌باشد.

سرنوشت كاري جك دورسي
جك پاتريك دورسي، مديرعامل 43 ساله آمريكايي و يكي از بنيانگذاران دو شركت فناوري بسيار موفق Twitter و Square Inc. است. جك دورسي نيز مانند بيشتر سرمايه گذاران مطرح، در حين تحصيل در دانشگاه ايالتي نيويورك تحصيل را رها كرد تا شركت خود را راه اندازي كند. در دهه 1980، او با يك نرم افزار ارسال تاكسي با استفاده از وب وارد دنياي فناوري شد. مدت كوتاهي پس از آن، ايده توييتر به ذهنش خطور كرد و با درميان گذاشتن اين ايده با برنامه نويسان ديگر رابطه جك دورسي و توييتر آغاز شد. پس از اتمام فرايند آزمايشي توييتر و عرضه عمومي آن، دورسي به عنوان مديرعامل اين استارت آپ معرفي شد. در 21 مارس 2006، دورسي ورود توييتر را با ارسال اولين توييت در توييتر اعلام كرد. چند سال بعد، ويليامز به عنوان مديرعامل شركت جايگزين دورسي شد. در ژوئيه 2020، پلتفرم رسانه‌هاي اجتماعي مورد هك گسترده قرار گرفت كه چندين حساب با مشخصات بالا را هدف قرار داد و معاملات بيت كوين را ارائه داد. پس از اين هك، سهام توييتر 3.3 درصد سقوط كرد و بيش از يك ميليارد دلار از ارزش بازار آن حذف شد.
دورسي به همراه جيم مك‌كلوي، تاجر و كارآفرين مشهور آمريكايي، بستري را براي شركت‌هاي كوچك براي پذيرش پرداخت‌هاي كارتي ايجاد كردند. اين پلتفرم Square نام داشت و در سال 2010 منتشر شد. براي ارسال پرداخت، كاربران بايد يك دستگاه كوچك را كه به عنوان يك ميني كارت خوان عمل مي كند به گوشي هوشمند يا رايانه خود متصل مي‌كردند. اين پلتفرم همچنين مي‌تواند براي رسيدهاي بدون كاغذ از طريق متن يا ايميل استفاده شود. اپليكيشن Square در گوگل پلي و اپل استور موجود است. در دسامبر 2009، Square ده كارمند داشت. در سال 2011، تعداد افراد شاغل در اين سازمان از 100 نفر گذشت. اين شركت در سال 2015 عمومي شد. جك دورسي حدود 25 درصد از سهام Square را در اختيار دارد و مديرعامل آن است.
در 24 دسامبر 2013، والت ديزني انتصاب دورسي را به عنوان عضوي از هيئت مديره خود اعلام كرد. در بيانيه مطبوعاتي ديزني، جك دورسي به عنوان يك كارآفرين با استعداد مورد تمجيد قرار گرفت. اين شركت اعلام كرد كه دورسي براي اين نقش مناسب است زيرا تجربه او با اولويت‌هاي استراتژيك ديزني هماهنگ است. در سال 2018، دورسي اظهار كرد كه به دليل تضاد منافع با هيئت مديره، به دنبال انتخاب مجدد نخواهد بود.

جك دورسي و ارزهاي ديجيتال

بنيانگذار توييتر و مدير عامل بلاك (Square) از طرفداران بزرگ بيت كوين (BTC) است. در واقع، جك دورسي به طور مرتب به عنوان يك ماكسيماليست بيت كوين شناخته مي‌شود. دورسي معتقد است كه بيت‌كوين مي تواند روزي جايگزين دلار آمريكا شود و ارز آينده باشد. جك دورسي بخش بزرگي از زمان خود را براي تحقق اين امر اختصاص داده است. دورسي اولين بار در روزهاي اوليه با بيت كوين آشنا شد. او اعلام كرد كه اجتماع يكي از چيزهايي بود كه او را به خود جذب كرد؛ زيرا او را به ياد اينترنت در دوران جواني خود مي‌انداخت. او كه در كنفرانس B Word سال گذشته صحبت مي‌كرد، گفت: "بيت كوين يك ارز كاملاً اصولي است، شگفت انگيز است و هميشه در حال تكامل است."
به عقيده جك دورسي، بيت كوين يك راه حل بالقوه ارائه مي‌دهد. او گفت: «وقتي در سال 2009 بيت كوين را ديدم، آن را فرصتي براي جايگزيني پول نقد و دلار دانستم.» او بيت كوين را ارز بومي اينترنت مي‌داند. به عقيده او بيت كوين يك ارز جهان قابل دسترسي براي تمام مردم جهان است كه غيرمتمركز بوده و توسط هيچ نهاد واحدي كنترل نمي‌شود. او در توييتي توضيح داد كه چرخه توسعه عمدي و در عين حال ضعيفي براي بيت كوين وجود دارد، زيرا جامعه توسعه دهندگان اطراف آن بسيار محتاط هستند؛ چرا كه بيت كوين يك شبكه پولي جهاني است. پيش از اين، در ماه اكتبر، دورسي اعلام كرد كه بلاك به دنبال ايجاد يك سيستم استخراج بيت كوين بر اساس سيليكون سفارشي و منبع باز براي افراد و همچنين مشاغل است. اين امر به پروژه‌هاي متمركز بر بيت‌كوين ، از جمله كسب‌وكار براي ايجاد يك پلتفرم توسعه‌دهنده باز، و همچنين كيف پول سخت‌افزاري براي ارز ديجيتال كمك مي‌كند. دورسي همچنين در توييتي اعلام كرد: اگر اين كار را انجام دهيم، از مدل كيف پول سخت‌افزاري خود پيروي مي‌كنيم. تيمي به رهبري جسي دوروگوسكر، رهبر سخت‌افزار Square، شرايط لازم براي اجراي پروژه ساخت سيستم استخراج بيت‌كوين را بررسي خواهند كرد.
دورسي يك سرمايه گذار علاقه‌مند به بيت كوين است. علاقه او به ارزهاي ديجيتال به سال 2017 باز مي‌گردد، زماني كه او شروع به حمايت از بيت كوين به عنوان پادشاه ارزهاي ديجيتال كرد. هنگامي كه بازار كريپتو در سال 2018 سقوط كرد، دورسي نگران نبود و بيت كوين را ارز جهاني آينده ناميد، عليرغم اينكه قيمت ارز ديجيتال بيت كوين در پايين‌ترين حد خود در چند سال اخير قرار داشت. در مارس 2019، دورسي اظهار كرد كه هر هفته چندين هزار دلار براي خريد بيت كوين خرج مي‌كند. دورسي با تأييد فناوري بلاك چين براي شفافيت در پرداخت، به تازگي وايت پيپر پيشنهاد مبادله غيرمتمركز بيت كوين خود - tbDEX را منتشر كرده است. جك دورسي همچنين تاييد كرده است كه بيت كوين بخش بزرگي از آينده شركت توييتر خواهد بود.

 

برچسب: جك دورسي كيست؟،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۱:۲۴ توسط:امير علي يوسفي موضوع: نظرات (0)

بهترين زبان هاي برنامه نويسي براي طراحي سايت

بهترين زبان هاي برنامه نويسي براي طراحي سايتزبان طراحي سايت چيست؟
۸ آبان ۱۴۰۱
 در كسب و كار
 ۰

زبان طراحي سايت چيست؟
 
WhatsappTelegramLinkedin
 
 
در عصر ديجيتال، تكنولوژي نقش مهمي را در زندگي ما ايفا مي‌كند و كامپيوترها به بخش بسيار مهم و كاربردي از زندگي ما تبديل شده‌اند. طراحي و توسعه وب سايت يك حوزه هميشه فعال است كه از زمان ظهور آن در اوايل دهه ۹۰، در حوزه‌هاي مختلفي تكامل يافته و پيشرفت كرده است. امروزه، در قرن بيست و يكم، طراحي و توسعه وب يكي از مهم‌ترين مهارت‌ها براي متخصصين كامپيوتر است كه براي فعاليت در آن آشنايي و تسلط بر زبان‌هاي طراحي و توسعه وب امري ضروري است. در ادامه به معرفي بهترين زبان هاي برنامه نويسي براي طراحي سايت پرداخته و موارد استفاده، ويژگي‌ و مزاياي هر زبان را مورد بحث قرار مي‌دهيم. اميدواريم از اين مقاله از پي فا بهره ببريد.

زبان طراحي سايت چيست؟
بهترين زبان هاي برنامه نويسي براي طراحي سايت
در ابتدا شايد برايتان اين سوال مطرح شود كه اصلا زبان طراحي سايت چيست و چه كاربردي دارد؟! به طور كلي هر زباني وسيله‌اي براي برقراري ارتباط است. زبان برنامه نويسي نيز يك زبان كامپيوتري است كه براي برقراري ارتباط با كامپيوتر استفاده مي‌شود و مجموعه‌اي از دستورالعمل‌ها (يا كد) است كه براي انجام اقدامات خاصي نوشته شده است. از طريق زبان برنامه‌نويسي، توسعه‌دهندگان دستورالعمل‌هايي را به رايانه ارائه مي‌دهند كه نحوه عملكرد و مسير رايانه را تعيين مي‌كند. همه زبان‌هاي برنامه‌نويسي داراي نحوه اجرا، ساختار و قوانين خاص خود هستند كه براي اجراي كدها بدون خطا بايد رعايت شوند؛ طراحي سايت به دو نوع زير دسته‌بندي مي‌شود.

1. توسعه Front-end: توسعه Front-end فرآيند توسعه نماي وب سايت است، در واقع بخشي كه كاربر مي‌بيند و با آن تعامل دارد. فناوري‌هاي مورد استفاده در توسعه front-end عبارت هستند از HTML (زبان نشانه‌گذاري)، CSS (ابزار طراحي ظاهر) و جاوا اسكريپت (زبان برنامه نويسي). HTML اسكلت وب سايت را مي‌سازد. از CSS براي استايل دادن به وب سايت استفاده شده و به ظاهر كلي وب سايت مانند فونت‌ها، طرح‌ها و ساير عناصر مربوط مي‌شود. جاوا اسكريپت نيز يك زبان برنامه نويسي طراحي سايت است كه قابليت‌هاي بيشتري را به وب سايت مي‌دهد.

2. توسعه Back-end: توسعه Back-end شامل ايجاد لجستيك وب سايت است و مربوط به بخشي است كه در ظاهر كاربران با آن ارتباطي ندارند. Nodejs Python، PHP و…، برخي از زبان‌ هاي برنامه نويسي طراحي سايت هستند كه براي ايجاد بك اند وب سايت مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

طراحي سايت چند بخش دارد؟
اولين طراحي سايت توسط تيم برنرزلي، مخترع وب، انجام شد. او در سال ۱۹۹۱ اولين وب‌سايت را طراحي و ايجاد كرده و نام خود را در تاريخ به عنوان اولين سازنده وب ثبت كرد. طراحي سايت چهار بخش دارد كه در ادامه به آن‌ها پرداخته مي‌شود.

۱- طراحي واير فريم: در اين مرحله، ابتدا مطابق با نوع سايت و نياز آن، يك نماي كلي از وب سايت كه شامل يك نقشه كلي از صفحات مختلف سايت و مشخص كردن جايگاه و چيدمان المان‌ها و ديگر عناصر است، طراحي مي‌شود.

۲- طراحي گرافيك سايت: پس از تعيين نماي كلي، به مرحله طراحي گرافيكي سايت مي‌رسيم. در اين مرحله با توجه به نوع سايت درخواستي و به وسيله نرم‌افزارهاي مخصوص، گرافيك سايت طراحي مي‌شود.

۳- كدنويسي و برنامه‌نويسي: در اين مرحله با توجه به سايتي كه طراحي شده است، از روش‌هاي متعددي مي‌توان براي مديريت سايت استفاده كرد. مديريت، كدنويسي و برنامه‌نويسي سايت مطابق با نياز و بودجه مشتري، با استفاده از سيستم‌ها مديريت محتوا مانند وردپرس و همچنين با طراحي يك فريم ورك انجام مي‌شود.

۴- راه‌اندازي سايت: آخرين مرحله از طراحي سايت، راه‌اندازي سايت است كه در بستر جهاني اينترنت انجام مي‌شود. در اين مرحله در ابتدا يك هاست و نام دامنه مناسب تهيه شده و در نهايت سايت پيكربندي شده و در دسترس عموم قرار مي‌گيرد.

معرفي بهترين زبان هاي برنامه نويسي براي طراحي سايت
در اين بخش، پنج مورد از بهترين زبان‌هاي برنامه نويسي طراحي سايت معرفي مي‌شوند.

پايتون
زبان برنامه نويسي براي طراحي سايت
پايتون يكي از قوي‌ترين و بهترين زبان‌هاي برنامه نويسي چند منظوره است كه براي توسعه وب و همچنين تجزيه و تحليل داده‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. پايتون يك زبان منبع باز است كه براي توسعه صفحات وب مقياس‌پذير و برنامه‌هاي كاربردي استفاده مي‌شود. پايتون را مي‌توان يكي از محبوب‌ترين زبان‌هايي براي طراحي سايت معرفي كرد كه براي مبتديان و همچنين برنامه نويسان با تجربه، يك انتخاب ايده آل است. اين زبان برنامه‌نويسي مجموعه عظيمي از كتابخانه‌هاي استاندارد را دارد كه برنامه نويسي با آن را براي توسعه دهندگان بسيار آسان مي‌كند. زبان برنامه نويسي پايتون در توسعه برنامه‌هاي كاربردي دسكتاپ و برنامه هاي كاربردي مبتني بر رابط كاربري گرافيكي، علم داده و سرورهاي شبكه استفاده مي‌شود.

ويژگي‌ و مزايا
داراي قابليت تايپ پويا است كه ايجاد وب سايت هاي پيچيده را كه نياز به تغييرات مداوم محتوايي دارند را براي توسعه دهندگان آسان مي‌كند.
ويژگي منحصر به فرد پايتون (USP) طراحي زبان آن است كه ساده، زيبا، سازنده و همچنين قدرتمند است.
يكي از بهترين زبان‌هاي پشتيبان براي توسعه وب است كه داراي توانايي ادغام و يكپارچگي با ديگر زبان‌هاي برنامه نويسي مانند C و C++ را دارد.
قابليت انتقال يكپارچه وظايف سنگين CPU به C/C++ را دارد.
مجموعه ابزارهاي فراواني را براي علوم محاسباتي و آمار و رياضيات و كتابخانه‌هاي متعددي از جمله SciPy، Pandas، Scikit-Learn و NumPy را ارائه مي‌دهد.
از چندين پلتفرم و سيستم پشتيباني مي‌كند.
بهره وري توسعه دهندگان و برنامه‌نويسان را بهبود مي‌بخشد.
توسط برنامه نويسي OOP هدايت شده است.
طيف گسترده‌اي از كتابخانه‌هاي پشتيباني را ارائه مي‌دهد
سي شارپ #C
معرفي زبان برنامه نويسي طراحي سايت
سي شارپ يا #C، يك زبان OOP توسعه يافته توسط مايكروسافت است كه بر پايه يك زبان برنامه نويسي پركاربرد يعني C، ايجاد شده است. اين زبان در اصل به عنوان بخشي از چارچوب دات نت براي توسعه برنامه‌هاي كاربردي ويندوز طراحي شده بود. سي شارپ يك زبان همه‌جانبه است كه در توسعه وب سايت، ايجاد بازي از طريق Unity، توسعه برنامه‌هاي كاربردي موبايل و غيره مورد استفاده قرار مي‌گيرد و نه تنها در پلتفرم ويندوز استفاده مي‌شود بلكه مي‌توان از آن در پلتفرم‌هاي اندرويد، iOS و لينوكس نيز استفاده كرد. سي شارپ را مي‌توان يكي از بهترين زبان‌هاي برنامه نويسي وب سايت در سال 2022 معرفي كرد.

ويژگي‌ و مزايا
داراي يك حافظه پشتيبان قوي است.
مجهز به مجموعه غني از كتابخانه‌هاست كه امكان توسعه سريعتر را فراهم مي‌كند.
تنها زبان مورد استفاده توسط Windows Presentation Foundation (WPF) است.
داراي سابقه فعاليت بيش از ۲۰ ساله در حوزه فناوري اطلاعات مي‌باشد.
به دليل زمان اجراي زبان مشترك (CLR) مستقل از پلتفرم‌ها است.
توانايي كار با پايگاه‌هاي كد مشترك.
در مقايسه با C و C++ ايمن‌تر است.
كامپوننت و زبان شي گرا (OOP).
زبان ايده‌آل براي توسعه هر نوع وب سايت.
يكپارچگي كامل با كتابخانه دات نت.
فرآيند جمع‌آوري و اجراي سريعتر.
Php
معرفي زبان برنامه نويسي
زبان PHP يا Hypertext Preprocessor، يك زبان برنامه نويسي منبع باز است كه براي توسعه Backend استفاده مي‌شود و بيشتر براي توسعه وب سايت‌هاي پويا و پر داده مورد استفاده قرار مي‌گيرد و يك زبان تفسيري است. PHP يكي از محبوب‌ترين زبان‌هاي صفحه وب است كه فريمورك‌هايي مانند دروپال و وردپرس از آن استفاده مي‌كنند. علاوه بر اين، PHP يك زبان پويا و چند منظوره است كه در توسعه برنامه‌هاي كاربردي سمت سرور نيز استفاده مي‌شود و توسط يك پلت فرم منبع باز نگهداري مي‌شود كه مي‌تواند در سيستم‌هاي مك، يونيكس و ويندوز كار كند.

ويژگي‌ و مزايا
توسط بسياري از افزونه‌هاي شخص ثالث مانند NET، MySQL و Apache پشتيباني مي‌شود.
مي‌تواند تصاوير، PDF، متن، انيميشن‌ها و HTML را خروجي دهد.
با سرويس‌هاي ابري سازگار است.
يك زبان برنامه نويسي بسيار سازنده است كه در زمينه توسعه وب مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
به طور گسترده‌اي در صنعت وب براي ساخت و استقرار برنامه‌هاي كاربردي با سرعت بالا استفاده مي‌شود.
فيس بوك، يكي از محبوب‌ترين و برجسته‌ترين برنامه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي است كه با استفاده از PHP توسعه يافته است.
چارچوب‌هاي زيادي را ارائه مي‌دهد.
استفاده آسان در توسعه صفحات وب.
داراي پسوند Xdebug است كه اشكال‌زدايي عالي را ارائه مي‌دهد.
از چندين ابزار اتوماسيون براي آزمايش و استقرار برنامه‌ها پشتيباني مي‌كند.
از پارادايم‌هاي برنامه نويسي كاربردي و شي گرا پشتيباني مي‌كند.
جاوا اسكريپت
يكي از بهترين زبان هاي طراحي سايت
نظرسنجي Stack Overflow در سال 2020، جاوا اسكريپت را به عنوان رايج‌ترين زبان برنامه‌نويسي مورد استفاده در جهان معرفي كرده است. جاوا اسكريپت يك زبان برنامه نويسي فرانت اند پركاربرد است كه امكان طراحي برنامه‌هاي تعاملي و كاربرپسند را مي‌دهد. در سال‌هاي اخير، اين زبان به يك زبان سطح بالا، چند پارادايمي و پويا تبديل شده و يكي از پركاربردترين زبان‌هايي است كه در زمينه‌هاي مختلفي از جمله دستگاه‌هاي تلفن همراه، مرورگرها، كانتينرها، سرورها و ميكروكنترلرها قابل اجرا است. جاوا اسكريپت همچنين انتخاب مورد علاقه اكثر توسعه دهندگان براي ايجاد عناصر وب پويا مانند گزينه‌هاي قابل كليك يا گرافيك‌هاي متحرك يك وب سايت است.

ويژگي‌ و مزايا
زمينه توسعه وب به شدت تحت سلطه جاوا اسكريپت است.
با كمك Node.js، برنامه نويسي رويداد محور را ارائه مي‌دهد كه براي پردازش هاي head I/O بسيار مناسب است.
تقريباً بر روي هر پلتفرمي مانند دستگاه‌هاي تلفن همراه و سرورها قابل اجرا است.
قابل اجرا در مرورگرها به سرعت و بدون نياز به كامپايل.
ارائه يك رابط وب سايت غني و عالي.
چند جانبه و همه كاره بوده و قابليت اعتبارسنجي داده‌ها را فراهم مي‌كند.
ارائه به روز رساني‌هاي منظم از طريق ECMA
استفاده از افزونه‌هاي مختلف مانند Greasemonkey براي گسترش عملكرد خود.
منابع متعدد موجود و پشتيباني عظيم جامعه.
امكان ادغام با زبان‌هاي ديگر.
SQL
زبان برنامه نويسي براي طراحي سايت
زبان SQL يا Structured query language، يك زبان طراحي سايت استاندارد است كه در تركيب با يك زبان برنامه نويسي ديگر استفاده مي‌شود. SQL در دهه 1970 بر اساس مدل داده‌هاي رابطه‌اي اختراع شد و در ابتدا به عنوان زبان جستجوي ساختاريافته (SEQUEL) شناخته مي‌شد كه بعدها به اختصار SQL ناميده شد. Oracle، اولين پلتفرمي بود كه يك سيستم مديريت پايگاه داده رابطه‌اي SQL را ارائه كرد. زبان SQL در فهرست پركاربردترين زبان‌هاي برنامه نويسي Stack Overflow، رتبه سوم را دارد و بيش از 50 درصد توسعه دهندگان براي برنامه نويسي از آن استفاده مي‌كنند. تحليلگران و توسعه دهندگان داده SQL را ياد مي‌گيرند و از آن استفاده مي‌كنند چرا كه به خوبي با زبان‌هاي برنامه نويسي مختلف ادغام مي‌شود. به عنوان مثال، مي‌توان براي ساخت برنامه‌هاي پردازش داده با كارايي بالا، SQL را با زبان برنامه نويسي جاوا ادغام كرد. به غير از فيس بوك، از SQL در برنامه‌هاي ديگري مانند spotify، Revolut و ساير پلتفرم‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي مانند توييتر و اينستاگرام نيز استفاده مي‌شود.

ويژگي‌ و مزايا
براي ايجاد، به روز رساني و حذف ركوردها در پايگاه داده استفاده مي‌شود.
به طور گسترده‌اي در ابزارهاي هوش تجاري استفاده مي‌شود.
رابط كاربري ساده‌اي دارد.
به راحتي قابل دسترسي است.
بسيار كاربردي است.
رايج‌ترين زبان پايگاه داده است.

 

برچسب: بهترين زبان هاي برنامه نويسي براي طراحي سايت،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۰:۵۳ توسط:امير علي يوسفي موضوع: نظرات (0)

بازار گاوي چيست؟ هر آنچه كه بايد در رابطه با آن بدانيد

بازار گاوي چيست؟ هر آنچه كه بايد در رابطه با آن بدانيد
۸ آبان ۱۴۰۱
اگر به دنياي سرمايه گذاري علاقه مند هستيد، قطعا تاكنون متوجه شده ايد كه عبارت "بازار گاوي" يك اصطلاح بسيار رايج در اين حوزه است. براي هزاران سال، داستان‌ نويسان از حيوانات به ‌عنوان نمادي براي نشان دادن ويژگي‌ هاي ايده‌آل انساني استفاده مي‌ كردند. براي مثال از شيرها به عنوان شجاعتشان، سگ‌ها براي وفاداريشان و… . در بازار رمزارزها نيز از گاو نر به عنوان نمادي از بازار صعودي استفاده مي شود. هنگامي كه ارزش سهام در سراسر جهان افزايش مي يابد، افراد اغلب به يك بازار گاوي يا صعودي اشاره مي كنند كه برعكس بازار خرسي يا بازار نزولي است. بازار صعودي يك دوره زماني طولاني است كه در آن قيمت سهام افزايش مي يابد و سرمايه گذاران نيز به شرايط موجود خوش بين هستند. در اين مقاله از تتر ايران قصد داريم تا به توضيح جامع و كامل بازار گاوي پرداخته و هر آنچه كه بايد درباره بازار گاوي بدانيد را شرح دهيم.

بازار گاوي چيست؟

بازار گاوي از مفاهيم مهم و رايجي در بازار سهام است. در سال 1989، يك مجسمه ساز به نام آرتورو دي موديكا، يك گاو برنزي را در پارك بولينگ گرين در منطقه مالي منهتن نصب كرد و آن را به عنوان نمادي از صعود پس از آشفتگي و سقوط بازار سهام در سال 1987 معرفي كرد. بازار گاوي يا Bullish Market از رفتار و ويژگي هاي اين حيوان بر آمده است. در حالي كه ايده هاي مختلفي در مورد چگونگي پيدايش اصطلاح بازار گاوي وجود دارد، عموماً اعتقاد بر اين است كه اين اصطلاح از نحوه حمله گاو نر ناشي مي شود. چرا كه گاو نر هنگام حمله شاخ هاي خود را به سمت بالا مي برد. بنابراين اين اصطلاح براي توصيف رشد بازار سهام اقتباس شده است. زماني كه اقتصاد در حال رشد است، بيكاري كم است، مصرف كنندگان خريد مي كنند، سرمايه گذاران به شرايط موجود خوش بين هستند و بازار سهام تمايل به افزايش سود دارد، اين ماهيت يك بازار گاوي است. از نظر فني، بازار گاوي يا صعودي به عنوان سود 20 درصدي يا بيشتر در يك شاخص بازار سهام يا يك اوراق بهادار فردي تعريف مي شود و در مقابل بازار خرسي يا نزولي كه در آن بازار سهام  يا اوراق بهادار در زيان 20٪ يا بيشتر است، قرار مي گيرد. بازارهاي گاوي مي توانند چندين سال دوام بياورند. طولاني ‌ترين روند صعودي بازار سهام به مدت 11 سال به طول انجاميد. در مارس 2009 در پي ركود بزرگ شروع شد و در مارس 2020 هنگامي كه همه‌گيري كوويد-19 اقتصاد جهاني را تعطيل كرد به پايان رسيد. بازار گاوي دوره اي است كه در آن قيمت سهام در شاخص هاي اصلي مانند S&P 500 يا ميانگين داوجونز در حال افزايش است و معمولا زماني رخ مي دهد كه اقتصاد در حال رشد است. تحليلگران با استفاده از داده‌ هاي بازار براي شناسايي روندها (روشي كه به عنوان تحليل تكنيكال شناخته مي ‌شود)، يك بازار گاوي رسمي را به عنوان دوره ‌اي تعيين كرده‌ اند كه S&P 500 پس از دو كاهش متمايز 20 درصدي، حداقل 20 درصد افزايش مي ‌يابد. S&P 500 به عنوان يك معيار براي بررسي سلامت كلي بازار در نظر گرفته مي شود زيرا از 500 شركت بزرگ با ارزش بازار تعديل شده تشكيل شده است. بازارهاي گاوي مي توانند سال ها دوام بياورند، اما در نهايت بايد به پايان مي رسند. يك نمونه از بازار گاوي در دهه 1920 اتفاق افتاد. پس از جنگ جهاني اول، بازار سهام بزرگترين بازار گاوي يا صعودي را تجربه كرد. دهه 1920 براي بسياري از سرمايه گذاران دهه اميد و تجديد بود و (با احتساب تورم)، بازار ميانگين باورنكردني 20 درصد سود در سال را داشت. در طول اين مدت، كارگزاران سهام مفهومي را در سرمايه گذاري ايجاد كردند كه در آن درصد كمي از ارزش كل را پرداخت مي كردند و بقيه را وام مي گرفتند.

بازار گاوي چگونه شكل مي گيرد؟

همان طور كه گفته شد، بازارهاي گاوي معمولاً زماني اتفاق مي ‌افتند كه اقتصاد در حال تقويت بوده و يا قوي است. علاوه بر اين، يكي از بهترين شاخص‌ هاي غير عددي براي بازار گاوي افزايش اعتماد سرمايه‌گذاران است. در اين زمان‌ ها، تقاضاي كلي قدرتمندي براي سهام وجود دارد و رفتار و نظرات كلي بازار مثبت است. علاوه بر اين، از آنجايي كه شركت‌ ها مي‌ توانند ارزش ‌هاي بالاتري را براي سهام خود دريافت كنند، افزايش كلي در ميزان فعاليت IPO در طول بازارهاي صعودي نيز وجود خواهد داشت. بازارهاي گاوي و خرسي اغلب با چرخه اقتصادي منطبق مي شوند كه شامل چهار مرحله است: گسترش، اوج، انقباض و فرورفتگي. شروع يك بازار گاوي اغلب يك شاخص پيشرو براي توسعه اقتصادي است. از آنجا كه احساسات عمومي در مورد شرايط اقتصادي آينده قيمت سهام را هدايت مي كند، بازار اغلب حتي پيش از اينكه اقدامات اقتصادي گسترده تر، مانند رشد توليد ناخالص داخلي (GDP) شروع به رشد كند، افزايش مي يابد.  

تاثير بازار گاوي بر سرمايه گذاري شما
قطعا بازارهاي گاوي يا صعودي احساس بهتري در سرمايه گذاران ايجاد مي كنند، اما همه چيز بستگي به نوع سرمايه‌ گذاري شما دارد. به طور كلي روند يك بازار، چه به صورت گاوي و چه خرسي تاثير زيادي بر فرآيند و نتيجه سرمايه گذاري دارد. سرمايه ‌گذاران بلندمدت با علم بر اينكه دارايي‌ هايشان در حال رشد است، در بازارهاي صعودي آزادي عمل و آسودگي خاطر بيشتري دارند. اين در حالي است كه معامله‌گران، فروشندگان كوتاه مدت و سرمايه‌گذاران معكوس ETF همگي از بازارهاي خرسي يا نزولي سود مي‌ برند. براي بهره گيري از بازار گاوي در سرمايه گذاري خود و همچنين كسب سود، نكات و استراتژي هايي وجود دارند كه بايد مد نظر قرار گرفته شوند. براي مثال؛ سعي نكنيد زمان بازار و روندي كه در آن وجود دارد را تعيين كنيد. چرا كه تقريباً غيرممكن است كه بگوييم چه زماني بازار در حالت صعود و چه زماني در حالت نزولي قرار دارد. حتي سرمايه گذاران حرفه اي و باتجربه نيز به ندرت موفق مي شوند روند بازار را به درستي تشخيص دهند. به همين دليل در صورت تشخيص نادرست، ممكن است در زمان خريد و فروش يك ارز مانند خريد تتر يا فروش آن دچار خطا شده و سودهاي آتي را از دست بدهيد. بهتر است به ‌تدريج  و طبق معيارهاي از پيش تعيين‌ شده خودتان وارد بازار شويد و يا آن را ترك كنيد.

مقايسه ي بازار گاوي و خرسي

نقطه مقابل بازار گاوي، بازار خرسي است كه با كاهش قيمت ها مشخص مي شود. اعتقاد رايج در مورد منشأ اين اصطلاحات نشان مي دهد كه استفاده از "گاو" و "خرس" براي توصيف بازارها از نحوه حمله حيوانات به مخالفان خود ناشي مي شود. به اين صورت كه يك گاو نر شاخ هاي خود را به به سمت بالا حركت مي دهد، در حالي كه يك خرس پنجه هاي خود را به سمت پايين مي كشد. بنابراين اين اقدامات، استعاره اي از حركت يك بازار هستند. اگر روند صعودي باشد، بازار گاوي است و اگر روند كاهشي باشد، بازار خرسي است. بازار نزولي برعكس بازار گاوي است كه شامل دوره كاهش حداقل 20 درصدي S&P 500 براي دو ماه يا بيشتر مي شود. بازار نزولي سود حاصل از يك بازار صعودي را از بين مي برد و با احساسات منفي سرمايه گذاران، بدبيني و حتي ترس آن ها مشخص مي شود. در طول اين بازار، اقتصاد كند مي شود، بيكاري افزايش مي يابد و بهره وري و سود كسب و كارها نيز كاهش مي يابد. اما بدون وجود بازارهاي نزولي، بازارهاي صعودي وجود نخواهد داشت. چرا كه هر دو بخش ضروري چرخه تجاري هستند. براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد مقاله بازار خرسي چيست را در سايت تتر ايران مطالعه كنيد.

 

برچسب: بازار گاوي چيست؟،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۰:۲۶ توسط:امير علي يوسفي موضوع: نظرات (0)

آموزش كار با كيف پول سخت‌افزاري لجر

آموزش كار با كيف پول سخت‌افزاري لجر۲ آبان ۱۴۰۱
كيف پول لجر چيست و نحوه راه اندازي آن چگونه است؟ كيف‌پول‌هاي لجر، كيف پول‌هاي سخت‌افزاري ارزهاي ديجيتال هستند كه توسط شركت لجر، ساخته شده‌اند. كيف پول‌هاي لجر در سال 2014 توسط چندين متخصص راه اندازي شدند كه قبلاً در زمينه امنيت ارزهاي ديجيتال و كارآفريني فعاليت داشتند. هدف اين شركت ايجاد راه حل‌هاي امن براي برنامه‌هاي بلاك چين است. كيف پول‌هاي سخت‌افزاري لجر، كيف‌پول‌هايي هستند كه تقريبا از تمامي توكن‌ها پشتيباني مي‌كنند و براي ذخيره‌سازي كليدهاي خصوصي ارزهاي ديجيتال به شكل آفلاين استفاده مي‌شوند. Ledger دو كيف پول سخت افزاري ارائه مي‌دهد كه عبارت هستند از: كيف پول Ledger Nano S و Ledger Nano X. در اين مقاله از تتر ايران قصد داريم به آموزش كيف پول لجر و نحوه راه اندازي آن بپردازيم.ب

آموزش كيف پول لجر نانو اس

 آموزش كيف پول لجر نانو اس و نانو ايكس تقريبا با يكديگر مشابه است كه در ادامه به نحوه استفاده و راه اندازي آن‌ها پرداخته ايم.
در ابتدا بايد كيف پول Ledger Nano S خود را به عنوان يك دستگاه جديد براي شروع راه اندازي كنيد. دستگاه شما كليدهاي خصوصي جديدي ايجاد مي‌كند كه به دارايي‌هاي رمزنگاري شما دسترسي پيدا مي‌كند. همچنين در راه‌اندازي اين دستگاه بايد عبارت بازيابي 24 كلمه‌اي منحصربه‌فرد خود را كه تنها نسخه پشتيبان از كليدهاي خصوصي شماست، يادداشت كنيد.

مرحله 1) راه اندازي كيف پول به عنوان يك دستگاه جديد!

دستگاه Ledger Nano S را با استفاده از كابل USB به رايانه شخصي خود وصل كنيد.
دستگاه شما بايد عبارت خوش آمدگويي را نشان دهد. اگر دستگاه فوراً درخواست پين كد كرد، بايد با نمايندگي محصول خريداري شده تماس بگيريد.
براي اجراي در دستورالعمل هاي روي صفحه، دكمه چپ يا راست دستگاه را فشار دهيد.
هر دو دكمه دستگاه را به طور همزمان فشار دهيد و گزينه Set up as new device را انتخاب كنيد.
مرحله 2) كد پين خود را انتخاب كنيد!

هنگامي كه Choose PIN code روي دستگاه نمايش داده شد، هر دو دكمه را فشار دهيد.
دكمه راست يا چپ را فشار دهيد تا اولين رقم كد پين خود را انتخاب كنيد.
براي وارد كردن يك رقم، هر دو دكمه را فشار دهيد.
اين فرآيند را تا زماني كه 4 تا 8 رقم وارد كنيد تكرار كنيد.
علامت چك (✓) را انتخاب كنيد و هر دو دكمه را فشار دهيد تا كد پين تأييد شود. از نماد بك اسپيس مي‌توانيد براي پاك كردن يك رقم استفاده كنيد.
كد پين خود را با وارد كردن دوباره تأييد كنيد.
مرحله 3) عبارت بازيابي خود را يادداشت كنيد!

عبارت بازيابي 24 كلمه‌اي شما اكنون كلمه به كلمه در صفحه Ledger Nano S نمايش داده مي‌شود. عبارت بازيابي تنها نسخه پشتيبان از كليدهاي خصوصي شما است و تنها يك بار نمايش داده مي‌شود.
برگه ريكاوري ارائه شده در جعبه را برداريد.
اولين كلمه (Word #1) را در برگه بازيابي بنويسيد و بررسي كنيد كه آن را به درستي در موقعيت 1 كپي كرده‌ايد.
سپس دكمه سمت راست را فشار دهيد تا به كلمه دوم برويد (Word #2) و آن را در موقعيت 2 در برگه بازيابي بنويسيد. اين روند را بايد تا كلمه بيست و چهارم (كلمه شماره 24) تكرار كنيد.
هر دو دكمه را فشار دهيد تا عبارت بازيابي خود را تأييد كنيد. كلمه درخواستي را با حركت با دكمه چپ يا راست انتخاب كنيد.
كلمات بازيابي را با فشار دادن هر دو دكمه دستگاه اعتبار سنجي كنيد. اين مرحله را براي هر كلمه درخواستي تكرار كنيد.
دستگاه شما در نهايت Processing را نمايش مي‌دهد و پس از اينكه فرآيند راه‌اندازي را با موفقيت به پايان رسانديد، دستگاه شما آماده استفاده است.
براي دسترسي به داشبورد نيز مي‌توانيد هر دو دكمه دستگاه را فشار دهيد، با استفاده از داشبورد مي‌توانيد به برنامه‌ها و تنظيمات دستگاه خود دسترسي داشته باشيد.
چگونه با لجرنانو اس كار كنيم؟
كار با لجر چگونه است؟ Ledger Nano S به لطف پروتكل هاي امنيتي قوي اين شركت، امن‌ترين راه براي ذخيره ارز‌هاي ديجيتال شماست. سرمايه گذاران مبتدي با اطلاع از اين موضوع كه دارايي‌هاي آن‌ها به صورت آفلاين ايمن است خيالشان راحت است، آن‌ها مي‌توانند به راحتي به رمزنگاري خود دسترسي داشته باشند يا هنگام استفاده از دستگاه فيزيكي، حساب‌هاي خود را مشاهده كنند. كيف پول سخت‌افزاري Ledger Nano S امنيت بالايي را با استفاده از تراشه‌هاي امن و سيستم عامل اختصاصي براي كاربران فراهم مي‌كند. اين ويژگي به سرمايه گذاران كنترل كليدهاي خصوصي خود را مي‌دهد. سرمايه‌گذاران و معامله‌گران مي‌توانند تقريباً بيش از 1100 ارز ديجيتال را در اين كيف پول ذخيره كنند. لجر نانو اس يك كيف پول سرد مقرون به صرفه با قيمت 59 دلار است كه نسبت به چندين كيف پول سخت افزاري ديگر قيمت ارزان‌تري دارد و آن را به گزينه‌اي كم هزينه و بسيار امن تبديل مي‌كند. همچنين كليدهاي خصوصي هرگز دستگاه را ترك نمي‌كنند و هرگز از دستگاه حذف نمي‌شوند يا از طريق وب قابل دسترسي نيستند. اين كيف پول همچنين از بيش از 1100 سكه و توكن پشتيباني مي‌كند و سرمايه‌گذاران مي‌توانند سكه‌ها و توكن هاي محبوب و كمتر شناخته شده را نيز در اين دستگاه ذخيره كنند.

آموزش كيف پول لجر نانو ايكس

در آموزش كيف پول لجر نانو ايكس نيز در مرحله اول بايد كيف پول Ledger Nano X خود را به عنوان يك دستگاه جديد براي شروع راه اندازي كنيد. اين دستگاه كليدهاي خصوصي جديدي توليد مي‌كند تا بتوانيد دارايي‌هاي ديجيتال خود را مديريت كنيد.

مرحله 1. راه اندازي به عنوان دستگاه جديد!

 

دكمه كنار درگاه USB را فشار دهيد تا لوگوي Ledger ظاهر شده و دستگاه روشن شود. لطفا توجه داشته باشيد: اگر همچنان دكمه را فشار دهيد، به منوي Bootloader دسترسي خواهيد داشت كه در اين صورت بايد دستگاه را خاموش كرده و مجدداً راه اندازي كنيد.
دستورالعمل‌هاي روي صفحه را بخوانيد و دكمه سمت راست را براي ادامه يا دكمه چپ را براي بازگشت فشار دهيد.
هنگامي كه عبارت Setup as new device نمايش داده شد، هر دو دكمه را همزمان فشار دهيد.
مرحله 2. كد پين خود را انتخاب كنيد!

 

هنگامي كه عبارت Choose PIN code روي دستگاه نمايش داده شد، هر دو دكمه را فشار دهيد.
براي انتخاب يك رقم، دكمه چپ يا راست را فشار داده و براي تاييد يك رقم، هر دو دكمه را فشار دهيد.
مرحله 3. عبارت بازيابي خود را ذخيره كنيد!

 

عبارت بازيابي 24 كلمه اي شما اكنون كلمه به كلمه در صفحه Ledger Nano X نمايش داده مي‌شود.
برگه ريكاوري ارائه شده در جعبه دستگاه را برداريد. هنگامي كه عبارت بازيابي شما نمايش داده شد، هر دو دكمه را فشار دهيد.
براي تاييد دوباره پين كد خود را وارد كنيد.
كلمه شماره 1 را در برگه بازيابي بنويسيد. بررسي كنيد كه آن را به درستي در موقعيت 1 كپي كرده‌ايد يا نه. سپس دكمه سمت راست را فشار دهيد تا به كلمه بعدي برويد.
پس از اتمام فرايند بازيابي كلمات، هنگامي كه عبارت Confirm your recovery نشان داده شد، هر دو دكمه دستگاه را فشار دهيد.
هنگامي كه فرآيند راه‌اندازي را با موفقيت كامل كرديد، دستگاه شما آماده استفاده مي‌شود.
براي دسترسي به داشبورد نيز مي‌توانيد هر دو دكمه را فشار دهيد.
چگونه با لجر نانو ايكسس كار كنيم؟
نحوه كار با لجر نانو ايكس چگونه است؟ Ledger Nano X يك كيف پول سخت افزاري ارزهاي ديجيتال رده بالا است كه ويژگي‌هاي قابل توجه و همچنين امنيت سطح بالايي را ارائه مي‌دهد. Ledger Nano X به همراه ساير محصولات لجر مانند Ledger Nano S با استقبال بسيار خوبي در جامعه ارزهاي ديجيتال مواجه شده است. امنيت كيف پول سخت افزاري و توانايي آن در ارسال و دريافت بيش از 1300 دارايي و توكن رمزنگاري، لجر نانو ايكس را بسيار محبوب كرده است. شركت سازنده كيف پول Ledger، در سال 2014 تاسيس شد. نقطه فروش كلي كيف پول سخت افزاري Ledger Nano X اين است كه امنيت كاملي را ارائه مي‌دهد كه از بسياري جهات نمي‌تواند با جايگزين‌هاي ذخيره‌سازي نرم‌افزاري رقابت كند. كيف پول Ledger Nano X هميشه آفلاين است. به اين معني است كه برخلاف كيف پول‌هاي نرم‌افزاري، تلاش براي هك از راه دور تقريبا غيرممكن است. علاوه بر آن، كيف پول سخت افزاري Ledger Nano X هرگز به سرور متصل نمي‌شود و ويژگي‌هاي امنيتي بالايي را به كاربرارن ارائه مي‌دهد.

تفاوت كيف پول لجر نانو ايكس و لجر نانو اس

Nano S و Nano X كيف‌‌پول‌‌هاي سخت‌افزاري رمزنگاري هستند كه فضاي ذخيره‌‌سازي آفلاين را ارائه مي‌كنند. اين كيف پول‌‌ها كه توسط لجر، يك توليد كننده مشهور فرانسوي ساخته شده‌اند، ارزهاي ديجيتال را به شكل ايمني نگهداري كرده و از بيش از 1800 سكه و توكن پشتيباني مي‌كنند. با اين حال، Nano S براي افرادي ساخته شده است كه مي‌خواهند مقدار كمي از ارزهاي ديجيتال را نگه دارند، در حالي كه Nano X براي سرمايه‌گذاران فعال با دارايي‌هاي متنوع ارزهاي ديجيتال گزينه بهتري است. كيف پول لجر Nano X قيمت بيشتري نسبت به نانو اس دارد و از 100 نرم‌افزار رمزنگاري پشتيباني مي‌كند. علاوه بر اين، Nano X روي دستگاه‌هاي Android ،iOS و دسكتاپ كار مي‌كند. درصورتي‌ كه كاربران آيفون نمي‌توانند از Nano S استفاده كنند.
 در سال 2016 شركت لجر، Ledger Nano S را معرفي كرد.اين كيف پول را كيف پول سخت افزاري اصلي ناميده‌اند. Ledger Nano S يك تراشه امن تاييد شده را ادغام مي‌كند و به كاربران اجازه مي‌دهد بين 3 تا 20 برنامه را ذخيره كنند. كيف پول Ledger Nano X نيز در سال 2019 معرفي شد. كاربران از اين كيف پول نيز مي‌توانند براي خريد ارزهاي ديجيتال و ايمن سازي و مديريت دارايي‌هاي خود استفاده كنند. Ledger Nano X داراي اتصال بلوتوث است تا بتوانيد دارايي‌هاي ارز ديجيتال خود را در هر مكاني مديريت كنيد.
هر دو اين كيف پول‌ها با برنامه موبايل Ledger Live كار مي‌كنند، جايي كه سرمايه گذاران مي‌توانند موجودي ارزهاي ديجيتال را بررسي كرده و تراكنش‌هاي آنلاين انجام دهند. اما، كاربران كيف پول Nano S تنها مي‌توانند از طريق ويندوز، لينوكس، دسكتاپ مك به اين كيف پول دسترسي داشته باشند. در حالي كه كيف پول لجر Nano X از دسكتاپ، iOS و دستگاه‌هاي اندرويدي نيز پشتيباني مي‌كند. علاوه‌ بر اين Nano X داراي بلوتوث است تا به راحتي به تلفن همراه شما متصل شود. شما مي‌توانيد از كابل USB-C به USB-A استفاده كنيد. علاوه بر اين موارد، Nano X داراي يك باتري 100 ميلي آمپر ساعتي بزرگتر است كه امكان چندين ساعت استفاده مداوم بدون شارژ مجدد را فراهم مي‌كند. با اين حال متأسفانه، اين باتري فقط براي پنج سال طراحي شده است و قابل تعويض نيست.
هر دو كيف پول Ledger امنيت استاندارد صنعتي يكساني را ارائه مي‌دهند. شركت لجر در طراحي كيف‌پول‌هاي سخت‌افزاري خود از تراشه‌هاي مورد تأييد Secure Element (SE) استفاده مي‌كند كه در برابر دستكاري‌هاي خارجي مقاوم بوده و به عنوان ميكروكنترلرهاي سخت شده در بازار معروف هستند. اين دستگاه مانند ذخيره سازي سرد با شكاف هوا، كليدهاي خصوصي را روي تراشه امن ذخيره مي‌كند، بنابراين هرگز در معرض ديد قرار نمي‌گيرند. تراشه‌ها با استفاده از فرآيند EAL5+ Common Criteria (CC) تاييد شده‌اند. علاوه بر اين، آژانس ملي امنيت سيستم‌هاي اطلاعاتي فرانسه (ANSSI) به طور مستقل امنيت نانو S و X را بررسي و تأييد كرده است.
برخلاف ساير كيف پول‌هاي سخت‌افزاري، دستگاه‌هاي لجر از يك سيستم عامل اختصاصي (OS) به نام سيستم عامل Blockchain Open Ledger Operating System (BOLOS) استفاده مي‌كنند. به گفته سازنده اين كيف پول‌ها، "كيف پول‌هاي سخت افزاري لجر تنها دستگاه‌هاي موجود در بازار هستند كه از تركيب يك عنصر امن با سيستم عامل سفارشي استفاده مي‌كنند. علاوه بر اين، اين دستگاه برنامه‌هاي رمزنگاري را جدا مي‌كند و حملات سايبري به دارايي‌هاي ديجيتال را كاهش مي‌دهد.

كيف پول لجر از چه توكن هايي پشتيباني مي‌ كند؟
هر دو كيف پول سخت افزاري لجر با بيش از 1800 غير مجاز مي باشدكوين، از جمله ارزهاي رمزنگاري معروف مانند بيت كوين (BTC)، اتريوم (ETH)، چين لينك (LINK)، لايت كوين (LTC)، كاردانو (ADA) و استلار سازگار هستند و از توكن‌هاي مختلف و بسياري پشتيباني مي‌كنند.

نحوه كار كيف پول لجر
كيف پول‌هاي سخت‌افزاري لجر، جزو كيف‌پول‌هاي چند ارزي محسوب مي‌شوند كه براي ذخيره‌سازي كليدهاي خصوصي دارايي‌هاي ديجيتال به شكل آفلاين مورد استفاده قرار مي‌گيرند. انجام و تأييد تراكنش‌ها با استفاده از ارزهاي ديجيتال به استفاده از كليدهاي خصوصي رمزنگاري نياز دارد. اما اين كليدها كه اغلب به‌صورت آنلاين ذخيره مي‌شوند، دچار سرقت و هك مي‌شوند. كاربران ارزهاي ديجيتال سيستم‌هاي جايگزيني را براي ذخيره سازي توسعه داده‌اند كه از جمله آن‌هاي مي‌توان به كيف پول‌هاي سخت‌افزاري اشاره كرد. كيف پول‌هاي سخت افزاري نوعي ذخيره‌سازي آفلاين هستند كه كليدهاي خصوصي كاربر را در يك دستگاه سخت افزاري امن ذخيره مي‌كنند. كيف پول‌هاي سخت‌افزاري لجر مبتني بر دستگاه‌ها هستند، به اين معني كه از مكانيسم‌هاي ذخيره‌سازي يا درايوهاي USB، براي ذخيره كليدهاي خصوصي استفاده مي‌كنند، در نتيجه دسترسي هكرها به كليدهاي امن از يك سرويس آنلاين را دشوار مي‌كند.
هر دو كيف پول سخت افزاري لجر، كيف پول‌هاي ذخيره‌سازي USB هستند كه كاربران را قادر مي‌سازد تا عملكردهاي متنوعي از جمله ارسال و دريافت بيت‌كوين از زنجيره‌هاي بلوكي و يا اجراي برنامه‌هاي شخص ثالث بر روي اين دستگاه‌ها را انجام دهند. همه محصولات لجر تركيبي از يك عنصر امن و يك سيستم عامل اختصاصي هستند كه به طور خاص براي محافظت از دارايي‌هاي ارز ديجيتال كاربران طراحي شده اند.


برچسب: آموزش كار با كيف پول سخت‌افزاري لجر،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۹:۰۶ توسط:امير علي يوسفي موضوع: نظرات (0)

آموزش سئو محصولات در وردپرس

آموزش سئو محصولات در وردپرسسئو وردپرس
۱ آبان ۱۴۰۱
 در كسب و كار
 ۰

آموزش سئو محصولات در وردپرس
 
WhatsappTelegramLinkedin
 
 
توضيحات محصولات در وب‌سايت‌هاي فروشگاهي مي تواند احتمال فروش را افزايش دهد و اطلاعات نادرست در وب سايت محصولات منجر به كاهش اعتماد مخاطبان مي شود، اين امر موجب مي شود كه يك فروشگاه در طول زمان مشتريانش را از دست بدهد. همانطور كه گفتيم اطلاعات درست و توضيحات محصولات در وب‌سايت‌هاي فروشگاهي منجر به افزايش فروش و مشتري مي شود اما اگر اين توضيحات بيش از حد باشد، ممكن است نتيجه عكس داشته باشد. اگر به دنبال افزايش مشتريان و فروش خود هستيد، مي توانيد با آموزش سئو محصولات در وردپرس و آشنايي با افزونه هاي كاربردي سايت خود را بهينه كرده و فروشتان را افزايش دهيد.

سئو محصولات در وردپرس چگونه است؟
سئو وردپرس
براي توضيح محصولات در وب‌سايت‌هاي فروشگاهي بايد از شيوه‌ها و روش‌هاي جذاب و متنوع استفاده شود و علاقه‌مندي‌ها و نظرات مخاطبان و مشتريان نيز در نظر گرفته شود. توضيحات محصولات براي كسب‌و‌كارها و بيزينس‌هاي مختلف، متفاوت است و بهترين شيوه سئو محتوا محصولات اين است كه توليد محتوا در اين رابطه را بر عهده افراد متخصص در اين زمينه قرار دهيم تا با آگاهي كامل از همه جوانب توضيحي جامع در رابطه با محصولات موجود در وب‌سايت فروشگاه را ارائه دهند. به هنگام افزودن توضيحات محصول بايد از زبان روشن و واضح براي مخاطبان استفاده كنيم. همچنين بايد از توضيحات اضافه‌اي كه موجب تجمل‌گرايي مي‌شود، اجتناب كنيم.

بازاريابي سئو محصولات در وردپرس
بازاريابي سئو محصولات در وردپرس
شما مي‌توانيد به عنوان صاحبين كسب‌و‌كارها براي سئو محصولات خود در وردپرس از نظريه‌هاي ماركتينگ مختلف كمك بگيريد تا محصولات خود را به شيوه‌اي جذاب براي كاربران به نمايش بگذاريد. سعي كنيد از ديد مشتريان، سايت و محصولات خود را بازنگري كنيد تا از ايرادات و نكات منفي آن مطلع شويد. همچنين بهتر است مزايا و قابليت‌هاي ويژه محصولات را ذكر كنيد تا مشتريان بتوانند به ويژگي‌هاي محصول پي ببرند. استفاده از يك درگاه پرداخت امن الكترونيك مانند پي فا نيز مي‌تواند تجربه خريد قابل اعتماد را براي مشتريان شما فراهم كند. در واقع خدمات پي فا، تنها به ارائه درگاه هاي پرداخت محدود نمي شود بلكه سرويس هاي شگفت انگيز ديگري نيز دارد كه آن ها را در اختيار وب‌سايت‌هاي داراي اينماد قرار مي دهد. از جمله خدمات و سرويس هاي ديگر پي فا مي‌توان به فرم پرداخت، درگاه اشتراكي، تسويه خودكار و تسويه آني همراه با پشتيباني ۲۴ ساعته اشاره كرد.

تجزيه و تحليل اختصاصي محصول
ووكامرس يك بستر امن و پيشرفته براي وب‌سايت‌هاي فروشگاهي است كه امكان ارتقا آن نيز وجود دارد. سئو محصولات فروشگاهي در وردپرس با نصب افزونه هاي مختلف از جمله WooCommerce SEO WordPress امكان پذير است كه از اين طريق مي‌توانيد تمركز بيشتري روي محصولات و تجزيه و تحليل آن‌ها داشته باشيد. شما با كمك اين افزونه و يا افزونه‌هاي مشابه ديگر مي‌توانيد توضيحات محصولات خود را، با توجه به سليقه و علاقه‌مندي‌هاي مخاطبان و مشتريان خود، با رعايت نكات سئو بنويسيد.
اين افزونه ها، در واقع نوع توضيحات محصول در وب‌سايت‌ها را بررسي مي كنند تا توضيحات تكميلي را به مخاطبان نمايش دهند. افزونه سئو ووكامرس همچنين داراي امكانات و قابليت هاي مخصوص محصولات است. اين ويژگي به اين صورت است كه محصولات وب‌سايت شما در SERP گوگل بر اساس كامنت هاي مشتريان قرار گرفته و درك محصولات را براي گوگل آسان‌تر مي كند. اگر شما نيز از آناليز سئو ووكامرس براي سئو محصولات خود در وردپرس استفاده مي‌كنيد، بهتر است آن را به صورت تركيبي با Yoast SEO استفاده كنيد تا ويژگي‌ها و قابليت‌هاي بيشتري را دريافت كنيد.

آناليز سئو محصولات در وردپرس
منظور از سئو محصولات فروشگاهي در وردپرس اين است كه محصولات توسط موتورهاي جستجو نمايش داده شوند. همچنين آناليز سئو محصولات، بررسي مي كند كه آيا وب سايت شما همه مواردي كه گوگل براي درك صحيح نياز دارد را ارائه كرده است يا خير. از جمله موارد ديگري كه در سئو محصولات بايد كاملا بهينه شوند عبارت هستند از:

استفاده از تصاوير و عكس‌هاي با كيفيت از محصولاتتان به همراه متن مفيد و توضيح مختصري از اطلاعات محصول.
طول محتواي معرفي محصول بايد به اندازه كافي باشد.
كامل كردن توضيحات متا به گونه‌اي كه پاسخگوي نيازهاي مشتريان و‌ مخاطبان باشد و از سوي ديگر موجب جذب مشتريان جديد شود.
رعايت كردن چگالي كلمات كليدي در محتوا و مقدمه محصول.
رعايت دسته بندي محصولات وب‌سايت نيز بايد به درستي انجام شود.
نحوه بهينه‌سازي محصول در ووكامرس يا ساير افزونه‌هاي مشابه
وردپرس ووكامرس به طور پيش فرض براي سئو محصولات فروشگاهي، گزينه ويژه‌اي براي بهبود محتواي محصول ندارد، اما قابليت‌هايي دارد كه تجزيه و تحليل استاندارد سئو محصولات را از اين طريق درك خواهيد كرد. به طوري كه با استفاده از اين افزونه مي توانيد تمام مشكلات موجود را رفع كنيد. توجه داشته باشيد كه اگر وب‌سايت فروشگاهي داريد حتما بايد نماد اعتماد خود را دريافت كنيد تا مشتريان و مخاطبان شما بتوانند با اطمينان كامل خريد خود را انجام دهند.

نتيجه گيري
يكي از عوامل اساسي براي سئو محصولات فروشگاهي، توليد محتوا توسط متخصصان مجرب در همان حوزه است كه با محصولات به طور كامل آشنايي دارند. همچنين استفاده از عكس هاي با كيفيت از محصولات اهميت بالايي دارد؛ چرا كه كاربران از اين طريق مي‌توانند با بررسي تمامي معيارها و مزايا و معايب محصولات، آن را خريداري كنند. از اين رو آشنايي با نحوه سئو محصولات مي تواند در بهينه سازي وب‌سايت و افزايش فروش و مشتري نقش مهمي داشته باشد.

 


برچسب: آموزش سئو محصولات در وردپرس،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۸:۳۵ توسط:امير علي يوسفي موضوع: نظرات (0)