رویا نت رویا نت .

رویا نت

تبلیغات همسان (Native Ads) چیست؟ مزایا و معایب آن

تبلیغات همسان (Native Ads) چیست؟ مزایا و معایب آنهر آنچه باید در رابطه با تبلیغات همسان بدانید
۲۱ شهریور ۱۴۰۱
 در کسب و کار
 ۰

تبلیغات همسان چیست؟
 
WhatsappTelegramLinkedin
 
 
بازاریابان با چالش ‌های زیادی در رابطه با انواع تبلیغات روبرو هستند، یکی از این چالش ‌ها رساندن پیام‌ های شرکت‌ ها و برندها به مخاطبان و جلب مشارکت افراد در فضایی است که مخاطبان بیش از هر زمان دیگری توسط محتوا‌های تبلیغاتی بمباران شده‌ اند. استقاده از روش‌ های تبلیغاتی سنتی برای مخاطبان بسیار آزار دهنده تلقی شده و جلب توجه آن ها به یک برند یا محصول با مشکل مواجه می شود. امروزه ایجاد روش های نوین تبلیغاتی، موجب کاهش مزاحمت ها و افزایش تاثیرگذاری تبلیغات شده است. یکی از انواع روش های نوینی که امروزه برای تبلیغات استفاده می شود، تبلیغات همسان یا Native Ads است. تبلیغات همسان نوع جدیدی از روش های تبلیغاتی است که در آن محتوای تبلیغ به شکل مطالب یک وب سایت در آمده و در شبکه های مجازی و موتورهای جستجو نمایش داده می شود. در واقع تبلیغات همسان با هدف افزایش میزان تاثیر گذاری در ذهن مخاطبان ایجاد شده است. در این مقاله پی فا، سایت جامع ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت، به بررسی بیشتر مفهوم تبلیغات همسان می پردازد.

تبلیغات همسان چیست؟
تبلیغات همسان (Native Ads) چیست؟ مزایا و معایب آن
تبلیغات همسان چیست؟ تبلیغات همسان روش جدیدی برای بازاریابی برندها و محصولات است که در آن محتوای تبلیغ شده در بستر ساختاری مشابه با محیط به مخاطبان و مشتریان ارائه می شود. استفاده از روش تبلیغ همسان در پلتفرم اینستاگرام به این صورت است که تبلیغ محصول، مانند یک پست یا استوری در میان سایر انواع پست های این شبکه اجتماعی نمایش داده می شود. در گوگل و موتورهای جستجو نیز استفاده از روش تبلیغ همسان، به این صورت است که لینک های تبلیغاتی محصولات مختلف با ساختاری مشابه الگوی لینک های معمولی به مخاطبان نمایش داده می شود. استفاده از تبلیغات همسان برای بازاریابی شرکت ها و برندهای مختلف موجب تاثیر گذاری بیشتر یک محصول یا برند در ذهن مشتریان شده و توجه آن ها را به خود جلب می کند.

انواع تبلیغات همسان
تبلیغات همسان چیست و‌ چه انواعی دارد؟ تبلیغات همسان (native) روش جدیدی از تبلیغات دیجیتالی است که با ایجاد ظاهری مشابه با لینک ها و رابط های کاربری سایت های مختلف و قرار گیری در وب سایت های مرتبط، میزان اثر بخشی و تاثیر گذاری یک تبلیغ را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. همانطور که گفتیم، تبلیغات همسان مشابه سایت های ارائه دهنده تبلیغ است که این موضوع موجب القای حس تبلیغ به مخاطبان نشده و به این ترتیب تاثیر گذاری آن را افزایش می دهد.

محتوای حمایت‌ شده
محتوای حمایت شده یکی از انواع تبلیغات همسان است که اغلب برندها و شرکت های بزرگ از این روش استفاده می کنند. در این روش برای برندینگ و ارائه خدمات و محصولات، مقاله ها و لینک های مرتبطی در وب سایت های ناشران و نویسندگان بزرگ قرار داده می شود و از این طریق اقدام به جذب مخاطب و مشتری می کنند. این روش تبلغاتی برای کسب و کارهای کوچک نیز استفاده می شود و میزان تاثیر گذاری آن ها را افزایش می دهد.

محتوای پیشنهاد شده
این روش تبلیغی نیز یکی دیگر از انواع تبلیغات همسان است که در آن از قسمت های مختلف یک وب سایت لینک های مختلف و‌ گوناگونی به مخاطبان پیشنهاد می شود. این لینک های پیشنهادی در واقع یک روش تبلغات همسان با محتوای پیشنهاد شده هستند که به ازای هر کلیک و دریافت مبلغی مشخص، در وب سایت های مختلف نمایش داده می شوند.

مزایا و معایب تبلیغات همسان
استفاده از تبلیغات همسان نیز مانند هر روش تبلیغ دیگر دارای مزایا و معایبی است.

از مزایای این روش تبلغاتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی از مهم‌ ترین مزایای تبلیغات همسان این ویژگی است که با نمایش دادن تبلیغ به صورت مشابه با ظاهر سایت، یکپارچگی سایت، هویت بصری و تجربه کاربری حفظ می شود.
انواع روش های تبلیغات همسان، نرخ کلیک وب سایت ها را افزایش داده و از این طریق کسب درآمد زیادی را برای سایت ها فراهم می کند.
تبلیغات همسان اغلب به صورت یک عکس یا تیتر به کاربران وب سایت ها پیشنهاد شده و مزاحمتی برای آن ها ایجاد نمی کنند.
تعرفه تبلیغات همسان، به ازای کلیک (PPC) محاسبه می شود و برای ایجاد و نمایش این تبلیغ در سایت های مختلف، هزینه ای پرداخت نمی شود.
تبلیغات همسان نسبت به سایر انواع روش های تبلیغاتی توجه کاربران بیشتری را به خود جلب کرده و عملکرد بهتری ارائه می دهد.
تبلیغات همسان همچنین نسبت به انواع روش های تبلیغ سنتی مانند تبلیغات بنری ارزان‌ تر بوده و هزینه های کمتری را شامل می شوند.
معایب تبلیغات همسان

در روش تبلیغات همسان مخاطب ممکن است نتواند محتوای اصلی و محتوای تبلیغ شده در یک وب سایت را تشخیص دهد، از همین جهت، اغلب با کلمات Ad و Sponsored که در محتواهای تبلیغی استفاده می شود، به مخاطبان این موضوع یادآوری می ‌شود که محتوای مورد نظر تبلیغی بوده و به ازای پرداخت هزینه برای او نمایش داده شده است.
یکی دیگر از معایب تبلیغات همسان این است که محتوای تبلیغ، با استانداردهای وب سایت ارائه شده تبلیغ ممکن است همخوانی نداشته باشد و این احتمال وجود داشته باشد که تصویر برند، در ذهن مخاطبان تضعیف شود.

چرا استفاده از تبلغات همسان اهمیت دارد؟
یکی از مهمترین استراتژی ‌هایی که در میزان موفقیت روش های تبلیغاتی وجود دارد، استفاده از یک روش تبلیغ مناسب با محتوای محصول و برند است. از آنجایی که انواع تبلیغات همسان بر پایه محتوای محصول یا خدمات انجام می شود، روش موثری برای بازاریابی محسوب می شود. همچنین این روش تبلیغاتی هزینه کمتری را شامل شده و برای انواع کسب و کارها مناسب است و تاثیرگذاری بیشتری را در ذهن مخاطبان ایجاد می کند.


برچسب: تبلیغات همسان (Native Ads) چیست؟ مزایا و معایب آن،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۵:۳۳ توسط:امیر علی یوسفی موضوع: نظرات (0)